Прилики и разлики между християнството и исляма

теми, свързани с исляма
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Прилики и разлики между християнството и исляма

Мнениеот ТодорК » ср апр 11, 2012 12:19 pm

Здравейте.

Откривам нова тема с надеждата да я използваме конструктивно. Моля всички да се опитаме да се въздържаме от емоции и нападки. Също така смятам, че би било добре всеки да пише за своята религия без да се опитваме да налагаме своето мнение като "по-добро". Нека християните се опитаме да се придържаме главно към обяснение на християнството, а мюсюлманите да обясняват за исляма - все пак всеки познава най-добре собствената си религия.

Ясно е, че по много въпроси ще имаме различия, но нека просто ги отбележим и продължим нататък докато маркираме една цялостна картина на това какво учи християнството и какво - исляма, къде ученията съвпадат и къде се различават.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот ТодорК » ср апр 11, 2012 12:31 pm

Радослав
Модератор
Мнения: 1530
Регистриран на: ср дек 20, 2006 4:11 pm

Re: прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Радослав » ср апр 11, 2012 12:34 pm

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот ТодорК » ср апр 11, 2012 12:50 pm

Аз нямам намерение да "оборвам" каквото и да било - просто искам да направим сравнение. Ислямът учи това, това и това. Християнството - това, това и това. Спорът кой е по-прав смятам да го оставя на други хора и - за предпочитане - в друга тема :) Така че нямам нужда от авторитет (Евангелия или друг), който мюсюлманите да признават. Е, ясно е че няма да се мине съвсем без изказване на мнения, но се надявам да не прераснат в спорове и конфронтация.

Разликите сигурно наистина са безброй, но от разлика до разлика има... разлика :) :) И между нас с теб сигурно има безброй разлики. Мисля да се придържам на едно по-високо ниво - големите разлики така да се каже.

Какво значи "християнин" и какво "мюсюлманин" приемам да се дефинира само от съответната група. Ако някой мюсюлманин твърди, че християните имат по 3 глави и че издишат огън като змейове защото го е прочел някога в някаква книжка (или го е чул отнякъде) и не иска да се откаже от това си мнение... добре. Но все пак се надявам на едно по-смирено отношение. Същото се отнася и за нас, разбира се.
Потребителски аватар
Андреева
Потребител
Мнения: 105
Регистриран на: ср юни 29, 2011 1:53 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Андреева » ср апр 11, 2012 2:30 pm

Според Исляма няма грехопадение на човечеството и съответно няма и нужда от изкупителна жертва, в смисъла в който я разглеждаме ние православните.
А когато някой мюсюлманин съгреши нещо просто извършва някаква милостиня според съвестта си. Милостинята (Зекят) е един от петте стълба в Исляма.
Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Ahmed » ср апр 11, 2012 4:34 pm

Тодоре, ще ти е по-трудно със своите отколкото с мен, защото аз нося отговорност за това, което говоря и правя, дори и за намеренията ми, но това е само предисловие.
Вярващия мюсулманин преди всяко дело е редно да го обяви, че то е в името на Бог и моли за хаир в това дело и закрила срещу сатаната, така всеки сам си прави и цензура за онова, което възнамерява да извърши. Това, като молитва звучи ориентировачно по следния начин - „Господи търся убежище при теб от прокудения сатана и започвам нещото в името на теб , всемилистивия, милосърдния” или пък само последната част за например ставане, тръгване, вдигане на нещо по-тежко и т.н. Корана, когато се използува за Богослужение е редно да се рецитира, само на арабски в оригинал, а за молитвите извън него няма такова изискване, освен ако са част от задължителна или тържествена молитва, те могат да се отправят и на родния език на всеки, стига да се внимава за изменение на смисъла им, като е възможно и всеки да отправя молитва към Господа със собствени думи, във всяко едно положение. На арабски се изговарят и няколко от най-използуваните в ежедневието фрази, като - "Слава на Бог"/ Елхамдулилях/, "Пречист е Бог" /Субханеллах/, "Бог да пази"/Машаллах/ и т.н. Естествено, обаче по-голяма сила имат молитваите, когато са след ритуалното обмиване, каквото се прави и при петте задължителни молитви за деня /абдест/. Всичко това го споменавам, за да покажа, колко е важно споменаването на Бог и отправянето на молитви към него в ежедневните ни дела и помисли, които предпазват вярващия от лоши такива и му напомнят за Бог и повелите му, и че Господ е сведущ, за всяка една наша стъпка или намерение. Това, като цяло се приема за Богослужение и всеки съобразяващ се получава полагащата му се награда за това /севап/. Награда получава и онзи, който дори поздрави искренно и добронамерено съседа си. Греха, който вярващ извърши, не може да се изкупи, чрез изповядване пред духовник, и ако проблема е с определен човек, до когото имамме достъп, то редно е да се обърнем към него и най-вече към Господ без посредници и ходатаи за искане на прошка и търсене на помощ от него за справяне с положението по най- добрия начин и почти няма точно позовани мерки и теглилки, колко точно ти е греха и какво точно да се направи за да се заличи , но естествено се упоменава, че най-доброто нещо от чевека е в последствие да заличи греха си с направено добро в дори по-голяма степен. Според Исляма праведник не е онзи, който не греши, а този, които се моли за своето опрощение и полага след това всичко по силите си, за да не допуска грешката си отново. Според мюсулманите прошката между хората е на изключително достойно место, защото , както Бог е казал в Сура „Светлината”
24/22. „И удостоените с благодат и обилие сред вас да не се кълнат, че не ще даряват на [съгрешилите от] роднините и клетниците, и преселниците по пътя на Аллах! И нека извиняват, и нека прощават! Нима не искате Аллах да ви опрости? Аллах е опрощаващ, милосърден.”
По-отношение на Курбаните през Курбан Байрям се правят, като почитане на традицията на великия Пророк - Авраам и преди всичко с цел да заявим пред Бог, че с това нещо се осланяме само на неговата воля и с курбана, който сме получили с Божията милост, заявяваме нашето преклонение пред създатела си. За всеки превещ Курбан е задължение да раздаде от него на роднини, бедни и съседи, като една трета от него може да остане за собствена консумация на семейството.
Друго основно правило е, че никой не може да носи , нито пък може да изкупи греха на друг, Господ ще съди рабите си на Съдния ден, само според собствените им дела и нито майки, бащи, сестри, братя, деца, нито приятели ще бъдат в ощърб или полза за някого другиго освен за себе си. Единствено само Пророците ще имат право да се застъпват пред Бог за хората от народите си, но нека никой не се надява, че това ще са грешници или пък без Божието позволение на такова решение за застъпничество от Пророк, както Бог казва –
2/255.” Аллах! Няма друг Бог освен Него ­ Вечноживия, Неизменния! Не Го обзема нито дрямка, нито сън. Негово е онова, което е на небесата и което е на земята. Кой ще се застъпи пред Него, освен с Неговото позволение? Той знае какво е било преди тях и какво ще бъде след тях. От Неговото знание обхващат само онова, което Той пожелае. Неговият Престол вмества и небесата, и земята, и не Му е трудно да ги съхрани. Той е Всевишния, Превеликия.”
Застъпничеството ще се приема относно хора изпаднали в особенни състояния, както например са умствено и душевно болните.
За сега мисля, че е достатъчно. Нека Бог напътства всички към дела, от които няма да се страхуват и срамуват на съдния ден. Амин.
Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Ahmed » ср апр 11, 2012 6:43 pm

На филмомана Радослав му препоръчвам да си подбира филмовата програма и очилата, през които гледа и отсява нещата. И поздравления за хубавите картинки, които е приложил, като доказателствено-обвинителен материал.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот ТодорК » чет апр 12, 2012 8:43 am

Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Ahmed » пет апр 13, 2012 11:31 pm

Точно така Тодоре, вярващия мюсулманин се уповава на Божията милост, а не на предварително зададена формула за прегрешения и наказания. Ако извършва грях, съзнавайки това, опрощението му е вече под въпрос. Идеята тук е човек да не си казва - "аз ще извърша този грях, после ще постя едиколко си дни и съм автоматически чист", подобно мислене у вярващия е недопустимо и е обществено вредно. Отделно всеки, който съзнателно извършва продължаващ се грях до смърта си и не се е разкаял, то той ще понесе наказание в отвъдното, като или ще му бъде отнето пологащото му се по-високо место в Рая или ще премине през ада за пречистване от греха си и след това ще бъде въведен в Рая. Също не е редно при нас да се отделя светския от духовния живот, всеки носи отговорност за всичките си действия и постъпки във всяка сфера на човешкото битие -
4/40. Аллах не угнетява дори с тежестта на прашинка. А щом е добрина, Той я удвоява и дарява от Себе си огромна награда.
41. И как ще бъдат, щом доведем от всяка общност свидетел, и теб доведем [о, Мухаммад] да свидетелстваш за тях?
(Всеки пророк ще бъде свидетел за своята общност.)
42. В Деня тогава онези, които не повярваха и не се подчиниха на Пратеника, ще поискат да се изравнят със земята. И не ще потулят от Аллах и една случка.
10/61. С каквото и да се заемеш, и да четеш за него от Корана, и каквато и работа да вършите, над вас Ние сме свидетели, още щом навлезете в него. И нищо не убягва от твоя Господ, дори и с тежест на прашинка, както на земята, така и на небето, нито по-малко от това, нито по-голямо, без да е в ясна книга.
62. Да, за приближените на Аллах не ще има страх и не ще скърбят.
63. Които вярват и са богобоязливи ­
64. за тях е радостната вест в земния живот и в отвъдния. Неизменни са Словата на Аллах. Това е великото спасение.
Всеки носи отговорност за делата си и ще му бъдат показани на съдния ден, дори и те да са с тежест на прашинка. И като цяло значение има накъде ще натежат везните, за делата ни извършени на Земята.

По отношение на Историята за Адам и Ева, като цяло, също се приема с малки разминавания. Грешната природа на човек е с него навсякъде и е заложена в душите ни за изпитание. Но онова, което се явявава, като имунна система против такива намерения и действия е, разбира се праведността и силата на вярата, те са онова, което спира и предпазва човека от нередното според Създателя на Световете. Но все пак, както и преди отбелязах греха на Адам и Ева не се онаследява и не преследва, никого след тях, просто е несправедливо спрямо същността на Бог, в Исляма едно от Имената му е "Най-Справедливия", още повече Господ е
приел покаянието на прародителите ни още, когато са били живи и все пак, човек е най-доброто създание на нашия Творец и го е определил, като негов наместник на Земята, като е накарал Ангелите и Демоните да се поклонят на Адам-
17/61. И когато казахме на ангелите: “Сведете чела пред Адам!”, те се поклониха, освен Иблис. Рече: “Нима да се поклоня на този, когото Ти сътвори от глина?”
62. И рече: “Да Ти покажа ли какъв е този, когото Ти почете повече от мен? Ако ми дадеш отсрочка до Деня на възкресението, аз непременно ще завладея неговото потомство, освен малцина.”
63. Рече: “Върви! А който от тях те последва, възмездието ви е Адът ­ обилно възмездие.
64. И подбуждай с твоя глас когото можеш от тях, и ги призовавай с конниците и пехотинците си, и поделяй с тях имотите и децата, и им обещавай!” Но сатаната им обещава само измама.
65. “Над Моите раби ти нямаш власт. И достатъчен е твоят Господ за покровител.”
17/70. И почетохме Ние синовете на Адам, и ги пренасяме по сушата и морето, и им даваме от благата. И ги предпочетохме да превъзхождат повечето от онези, които сътворихме.
Иблис тук е Луцифер, който се е възгордял и е обещал пред Бог да докаже, колко жалко е създанието му/човека/, но виждаме, че Господ му казва, че не ще има власт над преданите му раби.
18/50. И когато рекохме на ангелите: “Сведете чела пред Адам!”, те се поклониха, освен Иблис. Той бе от джиновете и не послуша повелята на своя Господ. Нима него и потомството му ще приемете за покровители вместо Мен, а те са ваш враг? Колко лоша е за угнетителите тази замяна!
51. Не ги сторих Аз свидетели при сътворяването на небесата и на земята, нито при сътворяването на тях самите, нито приемам Аз заблуждаващите за помощници.
52. В Деня, когато Той ще каже: “Призовете Моите съдружници, за които твърдяхте!”... И ще ги призоват, но не ще им откликнат. И ще сторим помежду им пропаст.
53. И щом престъпниците видят Огъня, ще се убедят, че ще попаднат в него. И не ще намерят избавление оттам.
54. И вече разяснихме за хората всякакви примери в този Коран. Но най-много от всичко друго човек оспорва.
55. И какво пречи на хората да повярват, когато им се яви напътствието, и да молят своя Господ за опрощение, или трябва да ги сполети съдбата на предците, или да дойде мъчението насреща им?
56. Изпращаме Ние пратениците само като благовестители и предупредители. И се стремят неверниците чрез лъжата да заличат истината. И взимат на присмех Моите знамения и онова, с което бяха предупреждавани
Джиновете тук са Демоните.

Ето и приетото покаяние от Адам към Бог -
116. И когато рекохме на ангелите: “Поклонете се на Адам!”, те се поклониха, освен Иблис. Той отказа.
117. И рекохме: “О, Адам, той е враг на теб и на твоята съпруга, и да не ви прогони от Рая, та да страдаш!
118. За теб там има, да не си нито гладен, нито гол.
119. И не ще изпиташ там нито жажда, нито слънчев пек.”
120. Но сатаната му подшушна, рече: “О, Адам, да ти покажа ли дървото на вечността и едно непреходно царство?”
121. И когато ядоха от него двамата, пред тях се разкриха срамотиите им, и започнаха да се покриват с листа от Рая. И така Адам не се вслуша в своя Господ, и се заблуди.
122. После неговият Господ го избра ­ прие покаянието му и го напъти.
123. И рече: “Напуснете двамата оттук ­ всички! Вие сте [със сатаната] врагове един на друг! И щом ви се яви напътствие от Мен, ­ който следва Моето напътствие, той нито ще се заблуди, нито ще пострада
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот ТодорК » нед апр 15, 2012 4:55 pm

Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Ahmed » пон апр 16, 2012 1:13 am

Здравей, Тодоре!
Според Исляма, всеки искренно заявил вярата си в Единствения и Единен Бог /Ляи иляха ха илялах - Няма друг бог освен Богът/ до момента на смъртния си одър, рано или късно ще влезе в Рая, но за неразкаялите се и неприетите разкаяния от Бог, когато човека е бил още на Земята, в последствие ще има наказания и заради, които по-сериозните от тях Бог ще прекара много от вярващите, независимо от коя общност са били през ада, защото Господ не ще допусне омърсени и непречистени души в Рая. Точното мерило, за кое, как и колко в този момент е в правомощията и знанието само на Бог, а от нас остава искренното старание да спазваме правилата му и се молим за напътствието и опрощението му.
Като е известен и един момент описан в хадис, където е казано - ще цитирам по памет - "И когато последният вярващ бъде изваден от ада вратите на ада и Рая ще бъдат затворени и на останалите в ада ще им бъде извикано от Ангел, че за тях не ще има спир тяхното тегло във вечността и за тези не ще е имало по-лоша вест от тази, а пък Ангел ще извика на обитателите на Рая, че не ще има край техния престой и благодати там, като дар от Бог за отдадеността им и това ще бъде най-радостната вест за тях до тогава."

По отношение на Адам, неговия грях направен в заблуда, изгонването му от Рая заедно с дявола на Земята и покаянието на Адам.
Адам според Корана извършва греха си в заблуда -
50/121. И когато ядоха от него двамата, пред тях се разкриха срамотиите им, и започнаха да се покриват с листа от Рая. И така Адам не се вслуша в своя Господ, и се заблуди.
Изгонването на Адам със съпругата му заедно със сатаната е и част от знанието и замисъла на Бог за творенията му със свободна воля, да докажат, всички от тях своята Богоотдаденост в неидеални условия тук на Земята т.е така нареченото "Земно изпитание" и Божия замисъл за появяването на сатаната не е случаен, той се явява може би най-голямото земно изпитание за човека, тъй като Господ го прави по принцип невидим за нашите сетива, пък и Луцифер се е заклел, че ще докаже недостойността на човека пред Бог. Така че, в случая имаме крайно мотивиран и невидим враг, срещу когото можем да се борим само, чрез праведността си и Божията милост, която трябва да търсим с отдаденост и молитва. И както Бог обещава, Рай за преведните и огън за престъпващите неговите заръки -
36. А сатаната ги подмами да се подхлъзнат и ги извади от Рая, където бяха. И казахме: “Напуснете ­ врагове един на друг! За вас на земята има пребивание и ползване до време.”
37. И получи Адам слова от своя Господ, и Той прие покаянието му. Той е Приемащия покаянието, Милосърдния.
38. Казахме: “Напуснете оттук всички! И дойде ли при вас напътствие от Мен, за онези, които последват Моето напътствие, не ще има страх и не ще скърбят.
39. А които не вярват и взимат за лъжа Нашите знамения, тези са обитателите на Огъня, там ще пребивават вечно.”
А покаянието на Адам става тук в последствие на Земята, макар и не винаги да е толкова отчетливо заявено в отделните разкази, но не това е толкова меродавно в случая, защото Бог опрощава въпросния му грях, за в отвъдното в Съдния ден, а последиците за в тогавашния момент са нещо различно и отделно. Както например е полагащото се земното наказание за извършено прелюбодеяние от несемейни / удари с тояги/ - то не е гаранция за Божие опрощение по-отношение на съдния ден, а има превъзпитателен и назидателен характер и за останалите с цел създаване на праведно и хармонично общество, неподчиняващо се на дяволските нашепвания в гърдите на хората.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот ТодорК » вт апр 17, 2012 12:55 pm

Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Прилики и разлики между християнсттвото и исляма

Мнениеот Ahmed » вт апр 17, 2012 4:28 pm

Здравей, Тодоре!
Най-напред ще споделя, че и аз съм съгласен относно заявлението на Бог пред Адам и Ева за намерението му, те да пребивават в Рая и да се възползуват от благодатите в него при условие, че не доближават възбраненото им дърво, което не се съмнявам, че е било с цел изпитание на тях двамата, но след, като сатаната ги подмамва те изпадат в заблуда и нарушават Божията възбрана, явяваща се Божие слово/повеля/. А знаем, че Божието слово при него е непроменящо се, както и обещанието, че ако престъпят Бог ще ги изкара от Рая. И както междувременно се получава -
престъпена Божия повеля и съответно изпълнение на обещаното при това положение, т.е изкарването на прародителите ни от Рая и в този смисъл- да, причината за изгонването им от Рая е в следствие на престъпената забрана. А покаянието и опрощението, за което става въпрос е за тях двамата, като индивиди, които също ще дават сметка на съдния ден пред Всевишния и Господ в това отношение приема покаянието им.
А по въпроса за замисъла и знанието на Бог за нещата и тяхното развитие, го вмъкнах като допълнителна съпътстваща информация, т.е имах предвид това, че на Господ е известно в аванс всяко нещо, от онова което се случва и ще се случи във всяко едно отношение-
2/255. Аллах! Няма друг Бог освен Него ­ Вечноживия, Неизменния! Не Го обзема нито дрямка, нито сън. Негово е онова, което е на небесата и което е на земята. Кой ще се застъпи пред Него, освен с Неговото позволение? Той знае какво е било преди тях и какво ще бъде след тях. От Неговото знание обхващат само онова, което Той пожелае. Неговият Престол вмества и небесата, и земята, и не Му е трудно да ги съхрани. Той е Всевишния, Превеликия
И естествено, Бог дава шанс на Адам и Ева в Рая, но знаем също и за Божието заявление първо пред Ангелите, че ще създаде ново творение - човека, като негов наместник на Земята,т.е знаел е за развитието на нещата в крайна сметка, както недвусмислено е заявено в Корана
2/30. И когато твоят Господ рече на ангелите: “Ще създам на земята наместник.” ­ рекоха: “Нима ще създадеш там някой, който ще сее по нея развала и ще лее кърви, докато ние Те славим с възхвала и възнасяме Твоята святост?” Рече: “Знам, каквото вие не знаете.”
Това Ангелите го твърдят въз основа и опита им с първите разумни същества със свободна воля -Демоните/Джиновете/, които са населявали Земята и преди хората и също, като нас ще дават сметка за делата и свободната си воля.
И мисълта ми беше, че Господ е бил пределно наясно за предстоящото развитие на събитията, както и на всяко друго нещо, но и дава шанс на, всяка душа да придобие и получи онова, което направи, като избор за себе си и за което разбира се ще отговаря в последствие пред него.
Така описани от мен нещата, са оформени в следната последователност, ако не съм бил разбран -
- Известяване от страна на Бог за сътворението на човека.
- създаване на човека.
- представянето му пред Ангелите, както и пред Демоните в образа на Луцифер/Иблис/.
- неподчинение на Луцифер, да отдаде почит на Адам, като най-доброто Божие творение и обещанието му, че ще покаже недостойността му пред Бог, заради което Господ го проклина и му обещава пребиваване в ада.
- въвеждане на човека в лицето на Адам и съпругата му в Рая и предупреждението на Бог за забраненото дърво и евентуалните последици от това /изгонването им от Рая/.
- заблудата на станалия вече и възгордял се сатана/Луцифер/ срещу Адам и Ева и престъпването на Божията заповед за дървото.
- изгонването на човека от Рая, както му е било обещано при това развитие на нещата, заедно с Луцифер, като ги обявява врагове едни за други и предупреждава човека да се пази от сатаната и да не се увлича по него и съблазните му. И в същото време обещава защита за всеки праведен, човек, търсещ закрила, чрез Създателя си, защото той прави сатаната и нашепванията му невидими за човешките първосигнални сетива.
- покаянието на Адам и приемането му от Милосърдния и Опрощаващ Господ.
Виждаме също, че Луцифер в нито един от тези моменти, както се получава и в бъдеще не се разкайва за греха си, а само упорства в него и неподчинението си пред Бог и това е много показателно за разумните върващи хора. Такава ще е съдбата и на всеки от човеците в последствие, които се отвърнат от Създателя и последват прокълнатия дявол.

Нека Господ съзре у всеки негов раб искрицата вяра и го напъти по правия път.
Амин.

П.П - За съжаление, не мога в аванс да обещая включване и на други мои братя тук, но доколкото зависи от мен, аз ще се погрижа за нещата /Дай Боже - Иншаллах/ включително и с линкове и чужди мнения, от където може по-добре да се разберат текущите теми за Исляма тук, защото моето Божие напътствие към него/Слава на Бог-Елхамдулилях/ е все пак от преди две години и не мога да съм перфектен във всяка тема или отношение.
Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Прилики и разлики между християнството и исляма

Мнениеот Чехълче » ср апр 18, 2012 9:00 am

Защо се впускате в полемики със сатаната? Нали той това цели - да се празнослови и да си губим вътрешния мир. Смятам, че в православен форум, какъвто е нашият, няма място за хвалебни слова за исляма и колко бил не знам си какъв. Ако е толкова хубав, нека да си затъват там в него и така...
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Прилики и разлики между християнството и исляма

Мнениеот ТодорК » ср апр 18, 2012 10:38 am


Върни се в “ислям”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост