Йога, хиндуизъм

будизъм, хиндуизъм и др.
kandilce
Потребител
Мнения: 32
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 3:05 pm

Йога, хиндуизъм

Мнениеот kandilce » чет фев 26, 2015 5:20 pm

Попаднах на това свидетелство за йога

Вредите на окултизма: За опасностите от практикуването на йога ( Клаус Кенет)
kandilce
Потребител
Мнения: 32
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 3:05 pm

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот kandilce » чет мар 05, 2015 2:03 pm

Попаднах на друга беседа на Клаус Кенет, където засяга темата за йога, там казва повече неща
http://www.youtube.com/watch?v=wfSF2ftcpfw
Тази беседа е на разбираем английски в превод на гръцки.
kandilce
Потребител
Мнения: 32
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 3:05 pm

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот kandilce » съб мар 21, 2015 8:33 pm

В този филм за стареца Паисий Светогорец, след 30-тата минута се говори за вредата от източните религии. От нирвана, човек пада на по-ниско духовно ниво, казва старецът, в тези религии има окултен, магически елемент, от тях умственото състояние на човека се влошава.
http://www.youtube.com/watch?v=oYjQn0wW7hs
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот ven4e » чет юни 25, 2015 12:48 pm

Няколко дни преди катастрофалното земетресение - със сила 7.8 степени по скалата на Рихтер - в многострадалния индуистки Непал било извършено неописуемо религиозно престъпление, при което били заклани в жертва и принесени на индуистките лъжебожества (представляващи същински демони) 25 000 броя животни.
http://www.bg-patriarshia.bg/reflections.php?id=536
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Next » чет юни 25, 2015 12:59 pm

Пак там:
"1. Произходът на думата „йога" в санскрит се извежда от думата „yuj", която означава „свързване, обвързване, съединяване" на човека с безличния Абсолют на индуизма и източните религии. Следователно, йога не представлява просто някакъв безобиден метод за релаксация, нито способ за избавяне от стреса, нито средство за постигане на физическо благосъстояние, както това ни се представя, а представлява отделно стъпало от идуисткото самовглъбяване, свързан с антихристиянската теория за прераждане на душите и с демоническите божества Вишну, Кришна и Шива.

Неотдавна световната общност беше информирана от международните новинарски агенции, че в Индия е било проведено човешко жертвоприношение чрез обезглавяване на петгодишно детенце в чест на демонското лъжебожество Кали от индуисткия пантеон."
ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот ivanb63 » пон юли 13, 2015 11:39 am

http://www.novini.bg/news/293798-%D0%BF ... D0%B5.html

Създателят на Бялото братство Петър Дънов е предупреждавал, че йогата не е подходяща за хората, родени и живеещи на Европейския континент. Това подкрепя усилията на Българската православна църква да покаже, че древноиндийската система от упражнения не трябва да се изучава в училище, защото противоречи на религията по нашите земи, пише в. "Всеки ден". Преди 100 години Петър Дънов казва за йогийските упражнения: „Методите им са свързани с големи рискове и те не са пригодени за физическото тяло на европееца. Запомнете това добре". През 1914 г., когато вече доста българи са запознати с източните учения и прилагат методите им, някои от учениците на Дънов искат мнението му за дихателните упражнения и за цялата система на различните видове йога практики. „Сега, когато говоря за дълбокото дишане, нямам намерение да препоръчвам специалните упражнения за дишане на индусите. Те имат специални упражнения за дишане, които са неприложими за европейците. Ако европейците ги приложат, ще се натъкнат на големи противоречия."

Прочети повече на: http://www.novini.bg/news/293798-%D0%BF ... D0%B5.html

Я виж ти, защитавал е Православното Учение.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Next » чет май 05, 2016 6:03 pm

Съживеният звяр
Цитат:

"....В тази статия ще се спрем на един основен пункт от пантеистичната антропология и сотириология – метемпсихозата – учението за прераждането, духовната еволюция, която индийският йога и теософ Вивекананда остроумно сравнявал с дарвинизма. Тази теория е характерна за езическия свят. Споделят я освен гореупоменатите религии и секти също и теософите и антропософите, а от мюсюлманските мистици – друзите измаилтяни и някои тайни секти, възникнали на границата на браманизма и исляма.

Според метемпсихозата душата преминава дълъг еволюционен път от низшите форми до човека; освен това заради греховете си тя може да бъде върната отново в примитивно низше същество и дори в растение. Всеки човек като от сянка бива съпътстван от кармата (действие, въздаяние) – тази духовна карта на целия човешки живот, която не само проектира и строи новия психофизически индивид, но и създава среда и ситуации, през които преминава бъдещият живот на човека, тоест кармата притежава творческа сила.

Според индуизма в света реално съществува само един абсолютен дух – брахман, който твори световете чрез собствените си блянове – илюзии за живот извън себе си, за материалния космос и множествеността на формите на битието. Той обитава в човека под името атман (равен, тъждествен на брахман). Човекът има няколко обвивки, но неговата същност е атман, останалото е илюзия. Впрочем илюзията се разглежда не като пълна пустота, а като въображение на брахмана, тоест като относителна реалност.

Медиативното[1] отъждествяване на света с абсолютния дух освобождава атмана от илюзорния живот. Материалността (пракрити) и илюзията (майя) създават лъжливи форми, а дейността на съществата в тези форми създава невидимо, присъщо на тях динамично поле – карма. Един човек преживява огромен брой превъплъщения, докато не достигне просветление (за индуистите това е крайното отъждествяване с абсолюта, а за будистите - потъването в нирвана). Макар езическите учители дебело да подчертават зависимостта на кармата от нравствеността, в същото време, както след това се оказва, в тях нравствеността носи релативен характер (например в Монголия и Китай съществува зловещият култ на Чингис хан, към чиято гробница прииждат поклонници на поклонение). Просветеният мъдрец не е свързан с нравствените предписания за добро и зло, той стои отвъд доброто и злото.

Не бива да се забравя, че за нравствеността е необходима свободна воля и възможност за избор, а програмираното добро от добро се превръща в необходимост. Да предположим, че атманът съществува в стръкче трева. Този стрък няма възможност за избор между добро и зло; той израства, повяхва и изсъхва. Какво е научил той? Как се е образувала около него неговата карма? Защо той се е превъплътил в червей? Нито цветето, нито червеят имат съзнанието на своя атман и способност да различават добро и зло. Те са нравствено неутрални, тъй като са обусловени само от вложената в тях програма за действие.

Нравственост е налице там където може да има оценка на собствените постъпки. Нравствеността е налице там където има норма и образец за поведение. Не можеш да кажеш, че червеят е безнравствен, ако той е ял ориз в градината на брамина, или да кажеш, че той е високонравствен, защото е бил изяден от врабец. Къде е вътрешният стимул за превъплъщаване в по-висша форма? Ако той е в придобития опит, то в какъв конкретно опит – да отваряш цвета си сутрин и да го затваряш при залез слънце? И защо кармата на червея трябва да го превърне в оса? С какво осата е по-добра от червея? С това, че жили и краде меда на пчелите? Но осата не можеш да наречеш крадла, защото тя върши това, нямайки свободна воля и избор.

Какво всъщност представлява кармата? Ако душата на крадеца за наказание бъде заселена в тялото на муха, нима от това душата ще стане по-добра? На какво ще се научи тя, пропълзявайки в помийната яма? А какво представлява преселението на душите при зверовете и животните? В техния свят е налице безпощадна борба: унищожават се и се изяждат едно друго. Индуистът, който не вижда принципна разлика между животното и човека би нарекъл това канибализъм.

Възниква въпросът: нравствени ли са животните или не? Ако са нравствени, тогава това, че се изяждат едно друго, е безнравствено; ако са неутрални в нравствено отношение, тогава как може да се образува светла или тъмна карма? Могат да ни отговорят, че всички същества получават определени сведения и опит в процеса на самото битие. Но информацията за външния свят – света на илюзиите, би трябвало да потопи атмана в още по-плътна обвивка от призрачни представи и преживявания. Каква ценност могат да имат сведенията за този свят, който трябва да съблечеш, за да намериш себе си?

Ако атманът е равен на брахмана и поради това е тъждествен на самия себе си, тогава кое е това, което еволюира? Очевидно – самата майя. Изменят се съчетанията на дхармите – психоенергичните елементи, които според учението Махаяна (най-разпространения клон на будизма) и адвайта-йога (най-разпространената школа в йогата) и особено според ламаизма (тибетско-монголския клон на будизма, наречен „философски будизъм”) се явяват по същността си небитие.

Могат да ни възразят, че учението за абсолюта, пребиваващ в душата се отнася само за човека. Но първо, това не е така. Всичко живо се явява вариации на брахмана и формите на живот от теософите често се изобразяват като стълбица. Ала да приемем условно постулата на нашите опоненти: „Преселението на душите е принцип в развитието на човечеството”. Какъв опит придобива човек от реинкарнацията? Каква информация усвоява? Ако човекът е забравил за своите предишни животи, тогава страданията, които е изпитвал, са подобни на удари получавани в тъмнина: той не знае кой го бие и защо го бие.

Ако сведенията за предишни въплъщения са преминали не в съзнанието, а в подсъзнанието, тогава значи човекът е детерминиран от своето подсъзнание. Нравственият избор става нещо като фикция; освен това получаваната от човека информация съдържа огромна част лъжа. Още Платон е смятал изобретяването на писмеността за отрицателен фактор в историята на човечеството, защото устното предание подбира и съхранява само нужното и ценното, пропускайки сведенията през прецизен филтър; а книгите еднакво съхраняват както истинното, така и неистинното, както нужното, така и безполезното, и в някои случаи самата информация става източник на дезинформация.

С всяко столетие човекът се отдалечава от природата. Той живее в изкуствени условия, затова неговият жизнен опит става все по-зависим от външни източници. Според учението за преселението на душите човешките поколения би трябвало да стават все по-добри и все по-добри. Теософката Ана Безант уподобявала този процес на изкачване по стъпките на храм. Но ние виждаме точно обратното: духовна ентропия (енергиен хаос). Човечеството започва да преживява своя залез. Техническият прогрес особено през ХІХ и ХХ век се превърна в еволюция на машините и инволюция на човека като духовно същество. Тези два века поради необичайната сила на разрушителните войни, кървавите революции, садистичните жестокости, тоталната лъжа и лицемерие, приличат на нравствена агония на човечеството.

Не по-малко страшен фактор в съвременното общество е емоционалната хладина и безразличие на хората един към друг. Това е процес, който се развива пред очите ни с катастрофална бързина. Ако преселението на душите говори за стъпала на храм, по които се възкачва човечеството във всяко свое поколение, то това е храм, чиито стъпала водят надолу в подземието, където сатаната „поръчва музиката”.

Днешният човек губи нравствените си устои. Той става все по-безпринципен прагматик, за когото целта на живота се състои в удовлетворяването на страстите. Системата на телевизията, обхващаща целия свят като с пипала на октопод се впива в душата на съвременния човек и неговото подсъзнание още от детство, и влива в него мътни потоци – картини на секс и насилие. А в същото време преселението на душите ни говори за очистване и одухотворяване на човечеството.

Изкуството е най-непосредствената проекция на съдържанието на човешката душа, а също и на подсъзнанието. Но какво виждаме в съвременното изкуство? Рок музиката изобразява вътрешния хаос на душата, който изскача навън чрез дисонантни звуци сякаш някой умопобъркан е захвърлил облеклото си, изскочил е от лудницата и с диви викове тича из улиците. Абстракционизмът в живописта е феерия на катастрофата, предчувствие на бъдещи глобални разрушения и настъпващите конвулсии на близката смърт. Декадансът в изкуството - живописта, музиката, поезията и скулптурата – е разрушаване на конструкциите, потъване на душата в мрак, или, което е по-вярно, явяване на мрака, в който се намира душата. Христос, Синът Божий, е наречен Светлина и Логос. Сатаната е безумие, тъма и хаос.

Христос е посочил знаменията на последните времена: „Понеже беззаконието ще се умножи, у мнозина ще изстине любовта” (Мат. 24:12). Ние навсякъде срещаме безсрамието на греха и оскъдността на любовта. „Ще намеря ли вяра?” – е казал Христос. Виждаме разпространяване на лъжеучения и суеверия, на магия и окултизъм. А какво да се каже за неотдавнашния атеизъм – пошъл и жесток, залял земята с кървав дъжд! Интересно на кое стъпало от храма стоят атеистите? Поддръжниците на преселението на душите закриват очите си и крещят: „Човечеството се очиства, освобождава се и се одухотворява: Харе Кришна, Харе Рама!”

Но да погледнем преселението на душите от друга страна. За човека след любовта към Бога, най-висша ценност е любовта към ближния, любов към конкретен човек като личност и неповторим индивид. Преселението на душите разрушава тази любов, това учение разлъчва хората един от друг, то ги представя като маски, танцуващи в съновиденията на Брахман. Преселението на душите прави близките далечни, роднините – чужди. Космосът с милионите светове то превръща в илюзия на Брахман, която възниква като сянка, за да се разтвори и изчезне в метафизичната бездна на пустотата – във „великото нищо”.

Християнството учи за уникалността на човешката личност, за задгробния живот на душата, за възкресението на мъртвите и срещата във вечността, където вече няма да има разлъка, за озарението и преображението на човека от незалязващата светлина на Божеството.

В зората на човечеството змията прелъстила Адам със забранения плод като с талисман, в който уж били заключени тайни знания и божествени сили. И прародителите, след като повярвали на змията, се лишили от Едем и станали плячка на тлението и смъртта.

Многоглавата змия на езичеството в залеза на историята отново прелъстява нашите съвременници със същото обещание на съкровена древна мъдрост и богоравенство, като цената е отхвърляне на кръста, и накрая тази многоглава змия разтваря за всички вратите на преизподнята."
Потребителски аватар
Hatshepsut
Потребител
Мнения: 194
Регистриран на: пон сеп 26, 2011 6:08 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Hatshepsut » чет май 05, 2016 7:32 pm

Аз не съм хиндуист или будист, но също вярвам в кармата и прераждането на душите. Според мен обаче човешката душа може да се преражда само в човешко тяло, а не като животно или растение. Причината за това е, че човешката психика е по-висша от животинската, софтуера не е съвместим с хардуера, образно казано :))
А по отношение на йогата нямам мнение, нито съм практикувал, нито съм запознат с основите на това учение.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Next » чет май 05, 2016 8:35 pm

Hatshepsut написа:Според мен обаче човешката душа може да се преражда само в човешко тяло, а не като животно или растение. Причината за това е, че човешката психика е по-висша от животинската, софтуера не е съвместим с хардуера, образно казано :))
То и в твоя случай не е съвместим (човек - човек).
Кармата не е свързана с никакво ядро. Нито хардуерно, нито софтуерно. Тя е някакъв "слой на абстракция", за която сърбите биха казали: Гума (дъвка) за джваканье...

П.п. Всеки по-сложен хардуер или софтуер има някакво ядро, разпределящо "ресурсите на системата".
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Next » съб май 27, 2017 11:04 am

Бивш член на школа по хатха-йога: Йога е тежка духовна наркомания:

Владислав Митев e от Варна, бивш член на школа за хатха-йога, икономист по образование; има и второ висше по теология.

Кога и как се срещнахте със системата йога, г-н Митев?

- Занимавал съм се с йога около една година. Започнах да посещавам школа по хатха-йога през пролетта на 1993-та. Школата ми беше препоръчана от мой приятел като място, където мога да се справя със здравословните си проблеми. В школата се преподаваше т. нар. хатха-йога, която започва обучението по йога от най-ниските нива. Освен специфичния хранителен режим, изпълнявахме и редица физически упражнения - както динамични, така и статични пози (асани). Изпълнявахме няколко различни дихателни упражнения, на които в хатха-йога се придава особена важност. Прилагах в живота си ред хигиенни практики. Започнах и упражнения, предназначени за упражняване на контрол върху психиката, волята и съзнанието. Такива бяха например - взирането без мигане в пламъка на свещ, медитация с повтаряне на определени думи (мантри, за които по-късно разбрах, че са имена на индийски божества) и др.
Интересното е, че според моите лични наблюдения в йога не се прави ясно разграничение между духовните практики и физическите упражнения. Още от самото начало физическите упражнения се свързват органично с определен начин на мислене и възприемане на действителността. Това най-ясно личи в дихателните упражнения. Там например по време на самото упражнение се изисква чрез силата на въображението ученикът да си представя вдишвания въздух като струя светлина, влизаща в него през ноздрите, а при издишване - излъчваща се от слънчевия му сплит.
Целта на цялата тази игра с въображението, физиологията и психиката е да бъде изградена у ученика една представа за човека и света, в която видимото, материалният свят - от една страна и невидимата реалност - от друга, са в системно, органично единство. Счита се, че всяко видимо действие на човека е във взаимна връзка и взаимодействие с невидимата реалност. А целта е изграждането на устойчиво поведение, помагащо на човека да използва невидимата реалност, като съобрази с нея живота си и извлича от нея определени изгоди.
Но най-непочтеното в това учение е неговата езотеричност. То не се излага систематично, в неговата пълнота още от самото начало. Преподаването започва по метода "отдолу - нагоре". Учениците не се запознават с основополагащите концепции на учението, с неговите крайни цели и очаквани резултати при достигане на евентуалното "съвършенство". Аз мисля, че това се прави, защото учениците биха отхвърлили учението и не биха го приели, ако то им се разясни от самото начало. Ето защо учението им се представя непълно, докато междувременно и постепенно се възпитават определени навици, начин на живот, представи и светоглед. Така ученикът бива, простичко казано, "воден за носа", без да е наясно къде всъщност отива и какво го чака в края на пътя. Обещанията са за нещо прекрасно, но са доста мъгляви. Не се споменава нито дума за евентуална нематериална цена, която би могла да се изиска от ученика за придобиването на очакваните блага... Спомням си, че когато някои ученици молеха учителя да ни говори за "духовната страна" на йога, той остро отказваше с довода, че ни е рано да се интересуваме от неща, до които не сме дорасли. Засега трябвало само да се занимаваме с усвояване на преподаваните упражнения, докато станат наша "втора природа".
И така, на въпросния начален етап невидимите "сили" ("енергии") бяха представяни като природни, тоест, неживи и неинтелигентни. Това явно позволява на ученика да се стреми да ги използва, без да очаква, че евентуално би му се наложило да поеме някакви ангажименти или да плати някаква цена. По-късно се запознах със свидетелствата на други хора, по-напреднали в йога, които твърдяха, че с напредване в учението картината се променя. На по-горните нива въпросните "сили" вече се представят като живи (или живоносни), а по-късно и като разумни, но разбира се "добри", "светли", "красиви", "съвършени" и т.н. В това отношение се стига до съвпадение с класическия "бял" окултизъм, изповядван от Бялото братство. Дали по-късно йога става не чак толкова "бяла" - за начинаещите не е ясно, тъй като свидетелствата за тези етапи стават много редки, неясни или фантастични... Ясно е едно: цялата истина се открива едва на тези, които на практика не могат да избират, или най-малкото, това за тях е извънредно трудно, понеже са здраво обвързани с вече поетия от тях път, или казано с християнски термин - "пристрастени" са към него.

А кой беше вашият "гуру" в школата по хатха-йога?

- Що се отнася до учителя ни - бях учуден от неговия характер, излъчване, дух. Наистина, той беше образец за спокойствие. Но това спокойствие съвсем не беше като християнския "мир". Той беше сдържан, но не смирен. Любезен и внимателен, но не сърдечен. В него очевидно имаше място за състрадание, но не забелязах у него особена любов. Защото любовта е саможертва (Иоан 15:13), а той не правеше впечатление на човек, който би пожертвал живота или удобството си за някого или за нещо. Беше строг, способен да защити правата си със сила - без ненужна жестокост, но и без да допусне възможността да пострада. В него видях огромен егоцентризъм и самомнение, граничещо с надменност към "хората от улицата". Симпатиите му бяха предимно към "избраните", и особено към по-успешните от тях. Към света и събитията в него, които не го засягат пряко той проявяваше хладно, до безразлично отношение. Не умееше да се смее, даже да се усмихва. Никога не се натъжаваше - емоциите му бяха под пълен контрол. Йога го беше направила не по-добър човек, а само външно по-търпим. Очевидно животът му беше всецяло подчинен на нещо, което у мен не предизвикваше никакви особени симпатии.

В кой момент осъзнахте, че в системата йога има нещо опасно?

- Много съм благодарен на Бога, че по Неговия промисъл се измъкнах от йога навреме и почти невредим. Осъзнах, че йога е опасна система едва след години, вече като член на Православната църква. Днес мога да осмисля и да оценя преживяното от позицията на православно-християнската си вяра, познания и мироглед.
В духовно отношение йога може да бъде сравнена с една тежка наркомания, свързана с убийствено робство към наркодилъра. При това, по един ужасен и мазохистичен начин именно постепенното убиване на човека е това, което му носи радост и предизвиква привързаност към неговия поробител и убиец. Хатха-йога е първото ниво на тази духовна зависимост, при което "безплатно" се извършва "зарибяването" на човека. На това ниво духовните вреди не са тежки и очевидни, за разлика от големите физически ползи. За съжаление, напредването в хатха-йога развива силна привързаност към цялостното учение "йога" и предразполага определен процент от учениците да продължат към по-високите му нива.
Давам си сметка, че моето мнение ще е непонятно за материалистите, и за всички, които не познават съкровената същност на Православното християнство. В очите на такива хора йога е само един безкраен източник на физически ползи и свръхчовешки способности. Наистина - източник, изискващ много труд и упоритост, но в това отношение йога изглежда подобна на всеки един спорт. Но самият ни учител твърдеше, че вдигането на щанги е безсмислено занимание, защото човек "не е предназначен за вдигане на железа". Действително, от никой спорт последствията за човека не са такива, каквито са от йога. Те засягат преди всичко неговата душа. По думите на Христос, всяко дърво се познава по плодовете му. А лично аз, като православен християнин изтръпвам от ужас, представяйки си общество, съставено изцяло от йоги, подобни на моя бивш учител.

интервю на Петър Марчев, публикувано със съкращения
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Кабрал » съб юли 29, 2017 4:16 pm

Софийският районен съд (СРС) обяви решението си по дело на сдружение "Шри Чинмой Център“ и двама негови членове срещу Десислава Панайотова, директор на Центъра за религиозни изследвания и консултации (ЦРИК) при софийския храм "Св. Св. Кирил и Методий“, съобщават от Българския хелзинкски комитет. Съдът установи, че Панайотова, която е и главен редактор на интернет страницата на Св. Синод на БПЦ, е извършила подбуждане към дискриминация, като е склонявала управители на концертни зали в София да не ги предоставят на "Шри Чинмой Център“ под наем за негови концерти, защото той според нея е "секта“. "Шри Чинмой Център“ и двамата му членове са представлявани по делото от адв. Маргарита Илиева, директор на Правната програма на Българския хелзинкски комитет. Това е първият случай, в който съдът установява подбуждане към дискриминация по смисъла на Закона за защита от дискриминация не чрез обща враждебна реч срещу малцинства, а чрез инструкции към конкретни лица да извършат конкретни дискриминационни актове спрямо конкретни други лица. За първи път се осъжда лице да преустанови такова поведение и да се въздържа в бъдеще от него. За първи път е осъден функционер на Българската православна църква за дискриминация поради пропагандата на църковни активисти срещу нехристиянски организации. СРС се произнася че липсата на събрани доказателства за претърпените от единия ищец неимуществени вреди не е основание за отхвърляне на иска му като недоказан, тъй като самото осъзнаване от физическо лице, че негово право е нарушено, е отрицателно преживяване, което подлежи на обезщетяване. Да се приеме, че такова лице не е претърпяло неимуществени вреди, би било не само „в разрез с всякаква логика и здрав разум“, но и "израз на необоснован формализъм“, мотивира се съдът.

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/skandal ... 32688.html
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

ТИБЕТСКО БУДИСТКО КАПИЩЕ НАД СОФИЯ

Мнениеот ortos » вт авг 01, 2017 3:33 pm

Изображение
Будисти от цял свят се събраха в Плана планина

Прах от Буда пристигна в София – Труд

Местни баби били гости на церемонията по откриването и "освещаването" на капището. После се наредили да бъдат поръсени с вода от будистките монаси, радвайки се, че селото им нямало да се затрие!!!
Коментарът оставям на вас.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Next » вт авг 01, 2017 5:19 pm

ortos написа:Местни баби ......се наредили да бъдат поръсени с вода от будистките монаси, радвайки се, че селото им нямало да се затрие!!!
Коментарът оставям на вас.
ПСАЛОМ 1. Псалом Давидов
"...Защото Господ знае пътя на праведните, а пътят на нечестивците ще погине."

П.п. Едното ми село си оскверни храма и сега са шепа хора. В другото е действащ, намаляват, но се крепи...
ortos
Потребител
Мнения: 68
Регистриран на: пон яну 26, 2015 3:51 pm

ТИБЕТСКО БУДИСТКО КАПИЩЕ НАД СОФИЯ

Мнениеот ortos » ср авг 02, 2017 11:38 am

:thumbup: Изображение
Изображение

Екипът на bTV попита Лама Оле защо е избрал необичайната комбинация - будистка ступа в православна държава?

"В Гърция и на Балканите е необходима цялата благословия, която може да бъде получена. Доста хора искаха да построят ступата. Искаме и да подкрепим Югоизточна Европа срещу религията, която не подкрепя нашите демократични идеи и не признава равенството между жените и мъжете. Такива ступи подсилват свободния дух и карат хората да реализират ценностите, които носят в себе си”, отговори Лама Оле Нидал. 

http://m.btvnovinite.bg/article/238083128-Lama_Ole_Nidal_Bulgaria_e_s_golyam_potentsial_tuk_na_granitsata_s_varvarstvoto.html
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: Йога, хиндуизъм

Мнениеот Next » ср авг 02, 2017 6:25 pm

Нещо интересно, близко до темата:

За „лечителите“

Върни се в “източни религии”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта