Бахайска религия

будизъм, хиндуизъм и др.
chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот chacho » съб дек 18, 2010 1:52 am

Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот Aether » съб дек 18, 2010 9:20 am

chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот chacho » нед дек 19, 2010 1:11 am

На мене ми дава достатъчно. На тебе като не ти дава търси другаде. На времето познавах едни "Християни" - последователи на Йогананда и вярващи в "Прераждането", ако искаш да те свържа. Може и някоя Реинкарнация да ти врътнат, ако слушаш.
Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот Aether » нед дек 19, 2010 12:09 pm

ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот ivanb63 » нед дек 19, 2010 2:44 pm

chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот chacho » нед дек 19, 2010 3:40 pm

ПРЕРАЖДАНЕТО

ВЪПРОС: Каква е истината по въпроса за прераждането, в което вярват някои хора?

ОТГОВОР: Целта на това, което ще кажем, е да разясним действителността, а не да осмиваме вярванията на други хора; просто да разясним фактите ­ това е всичко. Не се противопоставяме на ничии възгледи, нито пък одобряваме критиката.

Знайте тогава, че тези, които вярват в прераждането са от две категории ­ едните не вярват в духовното възмездие и награда в следващия свят и предполагат, че чрез прераждането и връщането на този свят човек получава възнаграждение и отплата; те също така смятат, че раят и адът се ограничават до този свят и не говорят за съществуването на друг свят. Сред тях съществува и още едно разделение. Една част смятат, че понякога човек се връща на този свят във формата на животно, за да получи жестоко възмездие и че след изтърпяването на това болезнено мъчение, той ще бъде освободен от света на животните и ще се върне отново в света на хората - това се нарича трансмиграция. Другата половина смята, че от света на хората човек се връща отново в света на хората и с това връщане се получава награда и възмездие за предишния живот - това се нарича прераждане. Никоя от тези две категории не говори за друг свят освен този.

Вторият вид вярващи в прераждането потвърждават съществуването на отвъдния свят и за тях прераждането е средство за постигане на съвършенство, тоест те смятат, че като си отива и идва на този свят, човек постепенно придобива съвършени качества, докато постигне пълно съвършенство. С други думи, че хората са съставени от материя и сила, като в началото е материята - тоест в първия цикъл тя е несъвършена, но като многократно се връща на този свят, тя се развива и придобива пречистена и изящна форма, докато стане като излъскано огледало; а силата - която не е нищо друго, а духът - се осъществява в нея в цялото си съвършенство.

Ето така се представя въпросът от онези, които вярват в прераждането и трансмиграцията. Изложихме го накратко, тъй като ако навлезем в подробности, би ни отнело много време. Това обобщение е достатъчно. По въпроса не се привеждат никакви логични доводи и доказателства; това са просто предположения и заключения от хипотези, а не убедителни доводи. От вярващите в прераждането трябва да се търсят доказателства, а не хипотези, предположения и въображения.

Но вие искате доводи за невъзможността от прераждане. Това трябва сега да разясним. Първият довод за неговата невъзможност е това, че външното е израз на вътрешното - земята е огледален образ на Царството, материалният свят съответства на духовния. Помислете сега как в материалния свят явленията не се повтарят, тъй като в никое отношение едно същество не е идентично, нито пък същото като друго същество. Признаците за единствеността са явни и очевидни във всички неща. Ако всички хамбари по света бяха пълни с жито, пак нямаше да откриете две абсолютно подобни, същи и идентични зърна без каквато и да разлика помежду им. Сигурно е, че между тях ще съществуват отлики и различия. Тъй като доказателството за уникалността съществува във всички неща, а Божията Цялост и Единство са видни в същността на всички неща, повтарянето на същото явление е абсолютно невъзможно. Следователно прераждането, което е повторното явление на същия дух в предишната му същност и състояние в същия свят, е невъзможно и нереализуемо. Тъй както повторението на същото явление е невъзможно и недопустимо за всяко материално създание, така и за духовните създания е недопустимо и невъзможно завръщането в същото състояние, било то по низходяща или възходяща дъга, защото материалното съответства на духовното.

Въпреки това, връщането на материалните създания по отношение на видовете, е очевидно - така че дърветата, които в предходните години са родили листа, цветове и плодове, в идните години ще родят съвсем същите листа, цветове и плодове. Това се нарича повторение на видовете. Ако някой възрази, като каже, че листът, цветът и плодът са се разложили и са преминали от растителния в минералния свят, а после отново са се върнали от минералния в растителния свят и следователно има повторение - отговорът е, че миналогодишният цвят, лист и плод са се разложили и съчетанието от елементи се е разпаднало и пръснало в пространството, и че след разлагането частиците на миналогодишния лист и плод не са се свързали отново и не са се върнали. Напротив, чрез съчетаването на нови елементи, се е върнал видът. Същото е и с човешкото тяло, което след разлагането се разпада, а съставляващите го елементи се пръскат. Ако по същия начин това тяло трябва отново да се върне от минералния или растителния свят, то няма да има съвсем същото съчетание от елементи както при предишния човек. Тези елементи са се разпаднали и са се пръснали - те са се разтворили в това необятно пространство. След това са били съчетани други частици от елементи и се е образувало ново тяло - възможно е някоя частица от предишния човек да е влязла в състава на следващия, но тези частици не са били запазени и съхранени точно и пълно, без добавяне или намаляване, така че те да могат да се свържат отново и от това съчетание и смешение да се роди друг индивид. Така че не може да се докаже, че това тяло, с всичките си частици, се е върнало; че предишният човек е преминал в следващия и следователно има повторение; че духът също като тялото се е върнал и че след смъртта неговата същност се е появила отново на този свят.

Ако казваме, че това прераждане е за придобиване на съвършенства, така че материята да може да развие пречистена и изящна форма и светлината на духа да може да се прояви в нея с по-голямо съвършенство, това също е просто въображение. Защото дори да приемем, че вярваме в този довод, промяната на природата чрез обновяване и връщане пак е невъзможна. Като се връща, същността на несъвършенството не става същност на съвършенството; като се връща, пълният мрак не става източник на светлина; като се връща, същността на безпомощността не се превръща в сила и могъщество и земната природа не става божествена същност. Дървото на Закум1, колкото и често да се връща, няма да роди сладки плодове, а доброто дръвче, колкото и често да се връща, няма да роди горчиви плодове. Следователно очевидно е, че връщането и повторната поява в материалния свят не става източник на съвършенство. Тази теория няма никакви доказателства, нито свидетелства - тя просто е една идея. Не, в действителност източник за придобиване на съвършенства е Божията благодат.

Теософите вярват, че по възходящата дъга1 човек ще се връща многократно, докато достигне Висшия център - в това състояние материята става чисто огледало, светлината на духа ще я огрее с пълната си сила и ще бъде придобито необходимото съвършенство. Добре, доказано и задълбочено теологично предположение е, че материалните светове свършват в края на низходящата дъга, както и в началото на възходящата дъга, която е противоположното на Висшия център. Също така, от началото до края на възходящата дъга съществуват многобройни духовни нива. Низходящата дъга се нарича начало2, а възходящата - прогрес3. Низходящата дъга завършва в материалните неща, а възходящата дъга свършва в духовните. Когато описва кръг, стрелката на компаса не извършва възвратно движение, тъй като това би било противно на естествения ход и божествен порядък; иначе симетрията на кръга би се нарушила.

Освен това, този материален свят няма такава стойност или отличие, че след като се е освободил от тази клетка, човек да желае втори път да попадне в нейната примка. Не, чрез Вечната благодат, достойнствата и истинските способности на човека стават явни и очевидни когато той прекосява нивата на битието, а не когато се връща. Когато мидата бъде веднъж отворена, ще стане явно и очевидно дали тя съдържа бисер или безполезно вещество. Веднъж като порасне, растението ще роди или тръни, или цветя - няма нужда то отново да израства. Пък и напредъкът и придвижването в световете по прав ред според естествените закони е източник на битието, а движението противно на системата и законите на природата е източник на небитието. Връщането на душата след смъртта е противно на естествения ход и противоречи на божествената система.

Следователно, чрез връщане е абсолютно невъзможно да се придобие съществувание - това е същото, сякаш след като е бил освободен от утробата на майка си, човек да се върне повторно в нея. Помислете каква детинска представа предполага вярата в прераждането и трансмиграцията. Вярващите в тях разглеждат тялото като съд, в който се съдържа духът, така както водата се съдържа в чаша и тази вода се прелива от чаша в чаша. Това са детинщини. Те не съзнават, че духът е нетленно създание и не се вселява и напуска тялото, а е свързан с него тъй както слънцето е свързано с огледалото. Ако беше така, и ако чрез връщането си в този материален свят духът можеше да преминава през различни етапи и да придобива необходимото съвършенство, то би било по-добре, ако Бог беше удължил живота на духа в материалния свят, докато той придобие съвършенства и добродетели - тогава нямаше да е необходимо той да изпива чашата на смъртта или да придобива втори живот.

Идеята, че битието е ограничено до този мимолетен свят и отричането на съществуването на божествени светове произлиза от въображението на някои вярващи в прераждането, но божествените светове нямат край. Ако този материален свят беше върхът на божествените светове, то сътворението би било безсмислено, даже нещо повече - битието би било детинска игра. Резултатът от тези безкрайни създания, който е благородното битие на човека, би се появил и изчезнал за няколко дни в тази тленна обител и след като получи възмездие и награда, най-сетне би станал съвършен. Божественото творение и безкрайно съществуващите създания биха станали съвършени и завършени и след това Божествеността на Господа, както и Божиите имена и качества, изявени в тези духовни създания, по своето въздействие биха довели до мързел и безделие! "Слава на твоя Господ, Господа, Който е издигнат далеч над всички техни описания."1

Толкова ограничени бяха умовете на философите от миналото, като Птолемей и други, които вярваха и си въобразяваха, че светът, животът и битието са ограничени до тази земна планета, че това безгранично пространство е ограничено от девет небесни сфери и че всички те са празни и пусти. Помисли колко ограничени са били мислите им и слаб разумът им. Тези, които вярват в прераждането си мислят, че духовните светове се ограничават до световете на човешкото въображение. Освен това, някои от тях, като друзите и носейрийците, смятат, че битието е ограничено до този материален свят. Какво невежо предположение! Та в тази Божия вселена, която изглежда в най-пълно съвършенство, красота и величие, ярките звезди на материалната вселена са неизброими! Тогава следва да се замислим колко безкрайни и безгранични са духовните светове, които представляват съществената основа. "Извлечете си поука, о, вие, които сте надарени с прозрение."2

Но нека се върнем на темата. В Божествените писания и Свещените книги се говори за "връщане", но невежите не са разбрали неговото значение, а онези, които вярват в прераждането, градят хипотези по въпроса. Защото това, което божествените Пророци имат предвид под "връщане", не е връщането на същността, а връщане на качествата - това не е връщане на Проявлението, а връщане на съвършенствата. В Евангелието се казва, че Йоан, синът на Захария, е Илия. Тези думи не означават връщането на разумната душа и личност на Илия в тялото на Йоан, а по-скоро, че в Йоан са се изявили и показали съвършенствата и качествата на Илия.

Вчера вечерта в тази стая гореше лампа и когато тази вечер свети друга лампа, казваме, че снощната светлина грее отново. Вода тече от извор, после престава; а когато потече отново, казваме, че е потекла същата вода; или пък казваме, че тази светлина е същата като предишната светлина. Същото е и с миналогодишната пролет, когато цъфтяха дръвчета, цветя и благоуханни билки и се родиха вкусни плодове; на другата година казваме, че пак са дошли същите вкусни плодове и са се върнали и са дошли отново същите цъфнали дръвчета, цветя и храсти. Това не означава, че точно същите частици, съставляващи миналогодишните цветя, след като са се разложили, са били отново съчетани и са се върнали и появили наново. Напротив - смисълът е, че красотата, свежестта, сладкият аромат и чудните багри на миналогодишните цветя са явни и очевидни по съвсем същия начин в тазгодишните цветя. Това е "връщането", което се споменава в Свещените писания - то е напълно разяснено от Всевишното перо1 в Кетаб-е-Икан. Обърнете се към нея, за да узнаете истината на божествените тайни.
ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот ivanb63 » нед дек 19, 2010 3:58 pm

Няма прераждания. Не се преражда човекът - защото не е по Божийте Закони.
По-правилният термин е превъплъщение ... на Духа "облечен" в дрехата на Душата.
Може би е и правилно, да се каже и реинкарнация ( защото просто не знам точно какво означава ... :biggrin: )
chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот chacho » нед дек 19, 2010 4:04 pm

Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот Aether » нед дек 19, 2010 8:33 pm

ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот ivanb63 » пон дек 20, 2010 11:52 am

Потребителски аватар
m.muladzhikova
Потребител
Мнения: 774
Регистриран на: пет яну 22, 2010 9:04 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот m.muladzhikova » пон дек 20, 2010 1:00 pm

И какво? Като дефлорират една жена - вече не е с "Божи знак" и докрая на живота си е "дяволова"? :crazy:

Така излиза от нещата, които си писал по-горе, Иване.
ivanb63
Потребител
Мнения: 819
Регистриран на: вт фев 16, 2010 12:20 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот ivanb63 » пон дек 20, 2010 2:07 pm

Не.
Имаш много неправилни представи за всичко, включително и за възприятитята ти за това което пиша. Казах само белег, знак, че Небесната жена е един вид "запечатена". В Библията това е казано, че Бог Отец изгонва Адам и Ева от Рая и т.н до Потопа и Ноевия Ковчег. За тази жена... Небесната, Свободната се говори библейски, а не за земната. Това е Сара на Авраам.
Съжалявам за буквалното ти мислене, ако те е подвело в тълкуването.
chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот chacho » пон дек 20, 2010 2:21 pm

Aether
Потребител
Мнения: 982
Регистриран на: съб юни 27, 2009 10:40 pm

Re: Бахайска религия

Мнениеот Aether » пон дек 20, 2010 7:26 pm

chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: Бахайска религия

Мнениеот chacho » пон дек 20, 2010 7:59 pm

Последна промяна от chacho на пон дек 20, 2010 8:20 pm, променено общо 1 път.

Върни се в “източни религии”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост