Учителят - Петър Дънов и Всемирното Бяло Братство
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
2 000 000 километра в търсене на любовта
Клаус Кенет
Aether, горещо ти я препоръчвам...
Клаус Кенет
Aether, горещо ти я препоръчвам...
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Последна промяна от Aether на пон авг 31, 2009 1:59 pm, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: пон апр 06, 2009 6:52 pm
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Да се изкажа и аз- теософските течения и учения не са християнски както вече сте казали. Те са прикрити под християнска маска-с една дума еклектични са. Но твърдо се противопоставям на това изказване:
"Чел съм много книги на Петър Дънов и от мой опит ще кажа ще Петър Дънов (Учителят) е в грешна насока на нещата
той може да манипулира хората и ако четеш някой от книгите му по-добре я изгори."
Винаги трябва да познаваш греха и да четеш много,ама много за него. Дори най-подлата и богохулна книга е ценна, защото ни показва какви не трябва да сме. Никога не изхвърляй книга,която е "обладала съзнанието" на много хора. Само като я познаваш можеш да промениш нещата-друг начин няма. Истинската победа над греха е неговото познаване-това с изгарянето е всъщност престъпление-тъй като по този начин ти не преборваш греха. Ти бягаш от него и показваш ,че волята ти липсва и демонстрираш страх, мислейки,че може да не ти достигне силата за осмислянето на греха. Тези изгаряния са типични за Католическата църква и не са правилни. Това е моето мнение. Време е Кабрал отново да ме нападне и да ме обвини в ерес. Защото уча хората,че трябва да познават блестящо греховете, а не да бягат от тях. Злото има своята функция и трябва да го познаваш-така ще научиш и защо трябва да си на фронта на доброто! wink: Всяка книга е ценна-това е изводът. А за теософските учения- не знам,не ги познавам добре,но са еклектични както вече споменах,поне на мен такива ми изглеждат, тъй както и някой сектантски общности из обширният и светъл свят.
"Чел съм много книги на Петър Дънов и от мой опит ще кажа ще Петър Дънов (Учителят) е в грешна насока на нещата
той може да манипулира хората и ако четеш някой от книгите му по-добре я изгори."
Винаги трябва да познаваш греха и да четеш много,ама много за него. Дори най-подлата и богохулна книга е ценна, защото ни показва какви не трябва да сме. Никога не изхвърляй книга,която е "обладала съзнанието" на много хора. Само като я познаваш можеш да промениш нещата-друг начин няма. Истинската победа над греха е неговото познаване-това с изгарянето е всъщност престъпление-тъй като по този начин ти не преборваш греха. Ти бягаш от него и показваш ,че волята ти липсва и демонстрираш страх, мислейки,че може да не ти достигне силата за осмислянето на греха. Тези изгаряния са типични за Католическата църква и не са правилни. Това е моето мнение. Време е Кабрал отново да ме нападне и да ме обвини в ерес. Защото уча хората,че трябва да познават блестящо греховете, а не да бягат от тях. Злото има своята функция и трябва да го познаваш-така ще научиш и защо трябва да си на фронта на доброто! wink: Всяка книга е ценна-това е изводът. А за теософските учения- не знам,не ги познавам добре,но са еклектични както вече споменах,поне на мен такива ми изглеждат, тъй както и някой сектантски общности из обширният и светъл свят.
-
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: пон апр 06, 2009 6:52 pm
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
А иначе мога лесно да доведа някой източни релегии до абсолютни парадокси, каквито не липсват и в нашата, но при тях има един много съществен-даже е повече от един. Подобни информации,които се представят из интернет относно нирвана и прочие са най-малкото парадоксални:
"Неправилно е да се мисли, че Нирвана възниква в резултат от угасване на жаждата, страстите и желанията, че тя е резултат от Пътя. Нирвана не е резултат от нищо. Ако е резултат, ще е ефект, следствие, което е обусловено от причини, а Нирвана не е нито причина, нито следствие - тя е отвъд причинно-следствената обусловеност. Вярно е, че съществува път, който води до Нирвана, но тя не е резултат от пътя. Нирвана просто е. Но това, което тя е, излиза извън границити е зад пределите на възможното. Нирвана съществува независимо от това, че не може да бъде описана, представена и сравнена с нещо друго. "
Хитро обосноваване. Вярно е ,че не навсякъде господства причинно-следствената връзка,даже напротив. Но как някой може да ми обясни,че стига по някакъв "път" до Нирвана, а тя не е резултат от пътя? Това е абсурден парадокс. Да кажем,че тя не е резултат по никакъв начин от пътя, но тогава няма смисъл от пътя и от самоусъвършенстването след като нирвана няма нищо общо с него и просто е. Тогава и медитацията и цялото духовно усъвършенстване е безсмислено! Получава се така,че вървиш по път, от който няма смисъл? Но тогава употребата на думата Пътя е чудовищна глупост. Това го пише в сайт за будисти. Последното изречение е още по-голяма глупост:
"Нирвана съществува независимо от това, че не може да бъде описана, представена и сравнена с нещо друго. " Ами авторът му трябва да е бил абсолютно невеж. Щом казва,че тя (Нирвана) е /съществува/ следователно тя може да бъде сравнена и съпоставена именно с битието или със съществуващото? Странна мисъл. Но най-абсурдното,което се проповядва из някои източни философийки ,пък и в някой секти на будизмае е че причината за страданието са желанията. Добре с това ще се съгласим. Пътят към освобождението от него е абсолютната простота-антипод на Самсара. Освобождението от страданието се постига чрез постепен отказ от всички желания ,чрез угасване на желанията,прозрение за илюзорността на Аза,Маяа-та и т.н. Сиреч чрез усъвършенстване. С една дума се търси отново Нирвана /която значи нещо като угасване каквото и да значи това за мен е без значение/, търси се пълно отрицание на светския живот,основна черта на който са желанията,които са безкрайни и предизвикват страдание.Описват Нирвана като свръхсъзнателно състояние/будистите/,което се постига обаче чрез съзнателни действия преди това състояние. Едва в Нирваната си в свръхсъзнателно състояние,а преди това си в съзнателно.Така казват те. Но докато си в съзнателно състояние всяко твое действие или мисъл е насочена , тоест е желание,може би от друг род, но желание. Кой ще седне да медитира без желание? Аз не познавам такъв. Това утежнява горния парадокс още повече-следваш път,и достигаш чрез него до нещо, което не е резултат от него ,а на всичко отгоре този път, който е резултат от желания/дори само едно ,но желание със сигурност/ не бил желание?! Но тук се получава убийствен парадокс. Отказът от желания,дори придобит чрез тези "мистични техники" е сам по себе си желание и цел,тъй като човекът ,който се стреми към високо духовно ниво го прави целенасочено.Кой ще отрече това? Следователно отказът от желание е отново желание и ние не можем да се отскубнем от желанията. Никога не можем да избягаме от желанията-можем да останем с едно последно и то е откъзът от тях,но да се каже,че този отказ,постигнат по какъвто и да е начин не е желание е абсурден парадокс! Така,че цялата етика за спасението и угасването на желанията на будистите,другите източни религии, Шопенхауер, Хартман и т.н. е илюзия. Нирваната се оказва, ако приемем ,че съществува е пак резултат от желание и ефект, а не както го описват замаскирано. Следователно щом тя е ефект от желание било то каквото и да е ,не слага край на желанията,защото носи отпечатъка на последното желание. Сега знам,че ще бъда обвинен ,че не знам някакви индийски думички,че човек,който медитира е винаги в свръхсъзнателно състояние,че той дори и преди да седне да медитира е в такова? Това не го вярвам! Или може би той е вечно в състояние на медитация? :biggrin:
Още един парадокс-будизмът препоръчва не аскезата ,а правилното хранене. Добре,но дори самата мисъл,че трябва да ядеш каквото и да е е желание. А самото ядене е най-обикновено чисто светско желание. А пиенето на вода-то не е ли желание? Забравих будистите не ядат и не пият вода или аз грешя и това не са желания? Ами то чрез извращаване на думите от езика и техните значения може да се постигне много. Сега ще ме обвинят,че не знам какво е желание, въпреки,че всички брилятно знаем какво е. Значи постигаш нирвана, освобождаване от желанията,светските страсти и т.н. в резултат на път по време на който ядеш и пиеш вода несъмнено ,но тези действия не са желания? Самоусъвършенстването и духовното издигане явно също не е желание? Значи се освобождаваш от желанията и страстите въз основа на желания-това ми се струва абсурдно!
"Неправилно е да се мисли, че Нирвана възниква в резултат от угасване на жаждата, страстите и желанията, че тя е резултат от Пътя. Нирвана не е резултат от нищо. Ако е резултат, ще е ефект, следствие, което е обусловено от причини, а Нирвана не е нито причина, нито следствие - тя е отвъд причинно-следствената обусловеност. Вярно е, че съществува път, който води до Нирвана, но тя не е резултат от пътя. Нирвана просто е. Но това, което тя е, излиза извън границити е зад пределите на възможното. Нирвана съществува независимо от това, че не може да бъде описана, представена и сравнена с нещо друго. "
Хитро обосноваване. Вярно е ,че не навсякъде господства причинно-следствената връзка,даже напротив. Но как някой може да ми обясни,че стига по някакъв "път" до Нирвана, а тя не е резултат от пътя? Това е абсурден парадокс. Да кажем,че тя не е резултат по никакъв начин от пътя, но тогава няма смисъл от пътя и от самоусъвършенстването след като нирвана няма нищо общо с него и просто е. Тогава и медитацията и цялото духовно усъвършенстване е безсмислено! Получава се така,че вървиш по път, от който няма смисъл? Но тогава употребата на думата Пътя е чудовищна глупост. Това го пише в сайт за будисти. Последното изречение е още по-голяма глупост:
"Нирвана съществува независимо от това, че не може да бъде описана, представена и сравнена с нещо друго. " Ами авторът му трябва да е бил абсолютно невеж. Щом казва,че тя (Нирвана) е /съществува/ следователно тя може да бъде сравнена и съпоставена именно с битието или със съществуващото? Странна мисъл. Но най-абсурдното,което се проповядва из някои източни философийки ,пък и в някой секти на будизмае е че причината за страданието са желанията. Добре с това ще се съгласим. Пътят към освобождението от него е абсолютната простота-антипод на Самсара. Освобождението от страданието се постига чрез постепен отказ от всички желания ,чрез угасване на желанията,прозрение за илюзорността на Аза,Маяа-та и т.н. Сиреч чрез усъвършенстване. С една дума се търси отново Нирвана /която значи нещо като угасване каквото и да значи това за мен е без значение/, търси се пълно отрицание на светския живот,основна черта на който са желанията,които са безкрайни и предизвикват страдание.Описват Нирвана като свръхсъзнателно състояние/будистите/,което се постига обаче чрез съзнателни действия преди това състояние. Едва в Нирваната си в свръхсъзнателно състояние,а преди това си в съзнателно.Така казват те. Но докато си в съзнателно състояние всяко твое действие или мисъл е насочена , тоест е желание,може би от друг род, но желание. Кой ще седне да медитира без желание? Аз не познавам такъв. Това утежнява горния парадокс още повече-следваш път,и достигаш чрез него до нещо, което не е резултат от него ,а на всичко отгоре този път, който е резултат от желания/дори само едно ,но желание със сигурност/ не бил желание?! Но тук се получава убийствен парадокс. Отказът от желания,дори придобит чрез тези "мистични техники" е сам по себе си желание и цел,тъй като човекът ,който се стреми към високо духовно ниво го прави целенасочено.Кой ще отрече това? Следователно отказът от желание е отново желание и ние не можем да се отскубнем от желанията. Никога не можем да избягаме от желанията-можем да останем с едно последно и то е откъзът от тях,но да се каже,че този отказ,постигнат по какъвто и да е начин не е желание е абсурден парадокс! Така,че цялата етика за спасението и угасването на желанията на будистите,другите източни религии, Шопенхауер, Хартман и т.н. е илюзия. Нирваната се оказва, ако приемем ,че съществува е пак резултат от желание и ефект, а не както го описват замаскирано. Следователно щом тя е ефект от желание било то каквото и да е ,не слага край на желанията,защото носи отпечатъка на последното желание. Сега знам,че ще бъда обвинен ,че не знам някакви индийски думички,че човек,който медитира е винаги в свръхсъзнателно състояние,че той дори и преди да седне да медитира е в такова? Това не го вярвам! Или може би той е вечно в състояние на медитация? :biggrin:
Още един парадокс-будизмът препоръчва не аскезата ,а правилното хранене. Добре,но дори самата мисъл,че трябва да ядеш каквото и да е е желание. А самото ядене е най-обикновено чисто светско желание. А пиенето на вода-то не е ли желание? Забравих будистите не ядат и не пият вода или аз грешя и това не са желания? Ами то чрез извращаване на думите от езика и техните значения може да се постигне много. Сега ще ме обвинят,че не знам какво е желание, въпреки,че всички брилятно знаем какво е. Значи постигаш нирвана, освобождаване от желанията,светските страсти и т.н. в резултат на път по време на който ядеш и пиеш вода несъмнено ,но тези действия не са желания? Самоусъвършенстването и духовното издигане явно също не е желание? Значи се освобождаваш от желанията и страстите въз основа на желания-това ми се струва абсурдно!
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Последна промяна от Aether на пон авг 31, 2009 3:24 pm, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: пон апр 06, 2009 6:52 pm
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Виж сега това го пише в будистки сайт,не знам за другото. Аз не споря ,че Нирваната може да е необяснима и не съм казал,че Троицата се обяснява. Но в никакъв случай не приемам ,че логиката е невалидна напълно и това е заблуждение. Не мога да приема ,че за да достигнеш до Нирвана трялбва да извършваш нещо и тя да не е следствие от него. Значи няма смисъл да медитирам?
"Кажи ми как се учи мъдростта? Май не се учи... Има ли път към нея? " Е това,че не се учи е абсолютна глупост,тогава защо има учители? Вярно е ,че пътят към нея е индивидуален,но на някой философи в Древна гърция са им викали учители, или не? Все някой или нещо трябва да те насочи към нея,следователно се учи.
"Кажи ми как се учи мъдростта? Май не се учи... Има ли път към нея? " Е това,че не се учи е абсолютна глупост,тогава защо има учители? Вярно е ,че пътят към нея е индивидуален,но на някой философи в Древна гърция са им викали учители, или не? Все някой или нещо трябва да те насочи към нея,следователно се учи.
-
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: пон апр 06, 2009 6:52 pm
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Пропуснал си си брилятната и чудовищна критика на Хегел върху будизма и всички източни философии и религии. Хубаво е да я прочетеш! Вярно е ,че той също изпитва тяхното влияние,но пък критиката към "липсата на свобода" и илюзорността на аза прекрасна. Отиди да го прочетеш,може да ти разклати възгледите. А той е познавал отлично будизма и не само него. Аз предпочитам него ,отколкото вдигналите много шум източни религии и философии. И още нещо от него. Той казва за Конфуции,че е било в интерес на неговата слава да не бъде превеждан-сам си прави сметката! :biggrin:
-
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: пон апр 06, 2009 6:52 pm
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Ей така се оборва Хегел. :biggrin: Ама май Буда също е в гроба -умрял от стомашно разтройство-ох забравих,че е станал светлина! :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Aether, защо не престанеш с богухулството си? Ако не можеш да се съсредоточиш върху нещо православно, то не си изливай богомерзските си мъдрости в/у нас. Престани ако обичаш! Знам че ние сме виновни за тези ти дела, защото както казва стареца Паисий "Ако бях светец щях да се помоля и той нямаше да прави това, но не съм". Поздрави
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Aether , стига толкова , наистина.
Вземи , прочети евангелието от Йоана , и се моли да го разбереш , че с тия неща дето ги пишеш .....Остави тези пагубни учения които си приел , покай се от греха.
Много хора ще светят , ярко един ден ................в огненото езеро.Стресни се , в момента си един от тях.
няма поздрави!
Сапунаров , чел ли си в писанията , как едни хора са носели книгите си и публично са ги изгаряли , отричайки се от злото написано в тях.Павел не ги е спрял , щото видиш ли , трябвало да опознаят злото, напротив.Бягай от греха и злото , няма нужда да го опознаваш , в словото е казано да бягаш от това.
Вземи , прочети евангелието от Йоана , и се моли да го разбереш , че с тия неща дето ги пишеш .....Остави тези пагубни учения които си приел , покай се от греха.
Много хора ще светят , ярко един ден ................в огненото езеро.Стресни се , в момента си един от тях.
няма поздрави!
Сапунаров , чел ли си в писанията , как едни хора са носели книгите си и публично са ги изгаряли , отричайки се от злото написано в тях.Павел не ги е спрял , щото видиш ли , трябвало да опознаят злото, напротив.Бягай от греха и злото , няма нужда да го опознаваш , в словото е казано да бягаш от това.
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Последна промяна от Aether на пон авг 31, 2009 9:42 pm, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 157
- Регистриран на: пон апр 06, 2009 6:52 pm
Re: УЧИТЕЛЯТ - ПЕТЪР ДЪНОВ И ВСЕМИРНОТО БЯЛО БРАТСТВО
Смол екс не съм съгласен с твоето мнение. Най-голямата възможна победа над греха е да го познаваш изтънко и да не си му се поддал. Освен това ние християните трябва да помагаме на отклонените от пътя-как ще стане това,ако не познаваме злото,греха или погрешното учение ,в което са паднали? Например комунизма,теософията,Свидетелите на Йехова. Значи трябва да сме безразлични и да ги оставим? Моля те не си прав! Трябва да се чете. Единственият начин да им се помогне е като се познават техните заблуди и бъдат коригирани и обяснени, което отново изисква познание! Това от християнска гледна точка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта