богомили

теми за общности от сектантски тип
chacho
Потребител
Мнения: 540
Регистриран на: пет дек 26, 2008 11:37 am

Re: богомили

Мнениеот chacho » нед яну 01, 2012 12:57 am

За разлика от богомилите, за есеите се знае и е писано достатъчно. Около двайсет години след разпъването на кръста на Сина Божи юдеинът Филон Александрийски описва подробно живота на есейската общност в Палестина. Той извежда тяхното име от латинското Hosio (Светите) и твърди, че чрез чистия си и богоугоден живот те напълно са доказали своето право да се наричат така. Петдесетина години по-късно Йосиф Флавий обръща специално внимание на окултните знания и сили, които те владеят. Есеите са посветили в тяхното тайнство и самия Иисус Христос, защото принадлежността на рода му към тази общност е неоспорим факт. Есей е бил Неговият кръстник Йоан Предтеча, както и Йосиф Ариматейски, комуто е разрешено да прибере мъртвото Му тяло, за да го погребе. Есеи са били първите Му шестима последователи - апостолите Симон Петър и брат му Андрей, Филип, Бартоломей, Иаков и Иоан, защото в Новия Завет те всички са наричани назореи, а това е синоним на есеи.
Древното палестинско село Уади Кумран, за което се заговори във връзка с откритите там прочути свитъци, представлява само едно звено от огромната мрежа огнища на последователите на това духовно движение. Есеите са наследници и последователи на учителя на справедливостта Мелхиседек, който още в древността ги е уведомил, че Синът Божий един ден ще се роди от техните среди. Още той им е завещал правилото, че между Бога и човека не бива да има никакъв посредник.Кога се заражда богомилството и кои са най-ярките му имена?
От първия брак на цар Симеон І с куманката Кубера се ражда първородният син Михаил, който след смъртта на майка си незабавно е покалугерен, за да бъде елиминиран като претендент за престола. Следващата царица, арменката Мариам, е сестра на ичиргу боила Кеворк Сурсупал, известен в историята като Георги Сурсувул. Тя е майката на другите трима синове и дъщерята на българския цар. Най-големият е Петър, който след неговата смърт пряко волята си е качен на трона. Вторият, Иван, избира пътя на пустинничеството в полите на Рила планина. Това твърдение е в разрез с общоизвестения вариант за произхода на Рилския светец. Съществуват обаче доказателства, които потвърждават, че между цар Петър и Иван Рилски е съществувала особена близост. Само един родственик е можел да си позволи лукса, когато е бил потърсен, да откаже среща на владетеля на страната. Най-малкият син на Симеон І е принц Боян, приел след покръстването си християнското име Бениамин.
Всички случили в България и Европа след 927 г. събития са породени от младия български принц Боян, който е главата и идеологът на богомилството. Като юноша той е сред елита на Константинополската Магна Аула (Магнаура), като с ерудицията и ученолюбието си често е сравняван със собствения му баща. Когато след убийството на Симеон Боян незабавно е отзован в Преслав, той е навършил едва 17 години. Преди това във византийската столица с него са установили връзка двама сирийски мистици, които стават духовните му наставници и от които той още там е бил посветен. По-късно те го посещават и в България, за да го подкрепят в бъдещата му мисия и в посвещаването и на други лица, които ще обособят ядрото на новата духовна общност. Първият човек, спечелен за тази кауза, е самият български патриарх Стефан. Макар и в напреднала възраст, той се отправя за далечна Венеция в мисията си на неин първи богомилски епископ. Негова е заслугата за изграждането на духовните общности в Дубровник, Флоренция, Малта и в самия Рим. Той напуска този свят през 929 г. в Рим и е погребан там. Преди да напусне България, Стефан Венецианец подарява на Боян, "за усамотение и молитва" намиращия се близо до Преслав манастир "Света Параскева". Оттук заискрява и тръгва из света светлата идеология, за да възкреси Христовият импулс за доброта, чистота, любов и опрощение.
Като начало на зараждането на богомилството е приета 928 г. Тогава в Преслав от ръката на сирийските учители са ръкоположени неговите първи апостоли. Освен споменатия вече Стефан Венецианец, в ранг епископ са издигнати Симеон Антипа, Василий Византиец, Гавриил Лесновски. Сред тях е и самият епископ Йеремия, когото историята ни познава като поп Богомил. За него Стоян Ватралски пише: "От своя народ, благодарение на злочестото византийско влияние, тоя великан е нещо по-зле от отречен, нещо по-срамно от забравен".
На това знаменателно за България, Европа и целия свят събитие Боян Магът (това ще бъде вече неговото духовно име) получава като завет от посветените 22-те таблици на богомилското Таро, като знак за прякото наследяване на предхождащите го атлантско, египетско, мексиканско и есейско Таро. Предадено му е и едно оригинално копие от Йоановото Евангелие.
През 929 г. високообразованият Никита Скитник съвместно с кипърския епископ Василий Византиец създава Богомилската църква в самия Константинопол. Теодор Преславски основава църкви на новото учение в Охрид, Прилеп, Солун, Атина и Коринт. По-късно ръководството на Солун поема ученикът му Марк Средецки. Неговите пътища често се пресичат с тези на неуморния доростолски епископ Петър Осоговец, който пресича Карпатите, стига далеч на север до Краков, Варшава, Рига и Севастопол. Светомир Македонец, който по произход е комитопул, за 30 години обикаля почти цяла Европа и Мала Азия, за да създава нови църкви и да насърчава с личен пример и слово вече съществуващите.
Една от най-ярките фигури сред тази блестяща плеяда е Симеон Антипа - гениален иконописец и миниатюрист. Той е получил своето специализирано образование в Атина, Константинопол, Флоренция и Венеция. Той преписва, украсява и коментира всички книги, които са писали богомилските апостоли. Многобройни са основаните от Симеон Антипа нови църкви. Лично той ръкополага 35 презвитери.
Началото на това неоценимо национално богатство поставя самият Боян Магът, който още през 928 г. написва първите "Богомилски легенди", предназначени за външния, т.е. за широкия слушателски кръг.
Списъкът от тези величави, но непознати ни българи, ще бъде непълен без споменаването на един друг скромен труженик на делото - теоретикът и писател Хамерон Дубровницки, както и без личността на една млада жена - Макрина, която след строг обет приема името Михаил Унгарец, тъй като се подвизава изключително в Панония. Богомилски епископ е бил и Гавриил Кротовски, канонизиран от ортодоксалната църква под името Гавриил Лесновски. Сред неговите заслуги са отбелязани и ръкополагането на поне четиринадесет богомилски презвитери.
Цялата тази перфектно създадена структура се ръководи от самия Боян Магът, а негов незаменим заместник и помощник е поп Богомил. Останалите апостоли се завръщат в Преслав, колкото да споделят проблемите си и да получат нови напътствия и кураж, за да продължат святото дело, на което са посветили своя живот. За стихийното разрастване на това ново движение огромна заслуга имат двамата духовни наставници на цар Петър - Данаил, приемникът на патриарх Стефан, и амбициозният презвитер Козма.
Ситуацията в българския царски двор се усложнява. Цар Петър на няколко пъти иска да абдикира, но принц Боян категорично отказва да го наследи. Нито за миг не престават византийските интриги от юг и сръбските от запад. Това са само част от причините, от които се възползва регентът на престола - Кеворк Сурсупал, за да започне гоненията против богомилите въпреки категоричните протести на царя. Седемнадесет от най-видните богомили са арестувани, упрекнати във всички адови грехове и измъчвани. Това се случва в отсъствието на Боян, който в този момент е далече от родината. Докато се завърне, вече са умъртвени първите мъченици на движението. Магът едва успява да изтръгне от ръцете на убийците своя заместник - Богомил. С този акт се поставя началото на гоненията, но те не спират разрастването на делото - осем новопокръстени духовни наставници се отправят към Хърватско, Унгария и Галия. Сред тях са Управда Будимски и Управда Марсилски, на които се пада голямата чест да бъдат първоучителите на албигойците.
В Константинопол се възцарява императорът богомил Константин VІІ Порфирогенет. Той назначава за свой магистър Никита Странник, за управител на двора си - Василий Византиец, а за началник на наемните войски - Светомир Македонец. Този велик владетел покръства киевската княгиня Олга в богомилската вяра. Тя е българската принцеса Садоке - Елена, дъщеря на цар Расате - Владимир. Пристига в Константинопол с цялата си свита аристократи и видни търговци. Всички те приемат кръщение в учението от ръката на самия византийски император. След кончината на киевската царица ортодоксалната църква я канонизира като светица, запозната с всичките й сладкодумни проповеди… против нея.
Как трябва да тълкуваме и почестите, които същата тази църква отдава на всеки 28 март на самия Боян Магът, наричайки го Великомъченик - като безхаберие или като демагогия? Тя е канонизирала още един голям богомилски водач - презвитер Григорий, епископ Мизийски, но след ХІІ век името му е зачеркнато от списъка на православните светци. Презвитер Григорий не само е бил духовният наставник на княгиня Олга, но като такъв той я е придружил до византийската столица, за да присъства на покръстването й. Тъкмо на този неизвестен и велик българин се дължи полагането на "основите на книжовността на Русия, свързана с нагаждането на книжовния език на Преславската школа към руските условия", както пише Асен Чилингиров.
Роман ІІ, който през 960 г. наследява Константин VІІ, по нищо не прилича на своя баща. Неговата първа грижа е да се отърве от обкръжението му. Сред първите жертви се оказват Андроник Тирски и самият Василий Византиец, изгорен на клада през 961 г. При посещение в затвора, за да насърчи своите съидейници, е арестуван и бит дори самият Боян. Останалите мъченици са обезглавени, а телата им хвърлени в Босфора.
След кратко и безчинно царуване, Роман на свой ред е свален. На престола се възкачва симпатизант на учението - Никифор Фока. Той прекратява преследванията срещу богомилите. През 967 г. от всички презвитери е оцелял единствено Никита Странник, който заради голямата си дарба на военачалник отново е издигнат на патрицианския пост началник на византийския флот. Ала въпреки неоспоримите си качества и бляскавите победи, той загива, посечен лично от ръката на императора. Никита Странник си позволява да го порицае, че подкупва вероломния киевски княз Светослав да нападне България.
Планът на Никифор Фока успява - Светослав нахлува в Добруджа. Сред хилядите негови жертви е и Петър Осоговец, който е изтезаван и полумъртъв е хвърлен на кладата, запалена в Доростол. Своята мъченическа смърт в Преславец намират други 62 презвитери и 108 верни. Техните имена са съхранени за поколенията и обезсмъртени чрез архивите на Симеон Антипа. Сред тях фигурират и десетки храбри и предани жени.
Друг любопитен, но незнаен исторически факт е, че богомили са били всички членове на семейството на комитопула Шишман. Бащата и четиримата му синове - Арон, Давид, Мойсей и Самуил, са отлъчени от движението лично от поп Богомил. Причината е раздорът, който са всявали в държавата в опитите си още тогава да отцепят западните покрайнини от трона. Кеворк Сурсупал заповядва следващата вълна от гонения през 969 г., воден тъкмо от личната си неприязън към тях. Този път са заловени и след продължителни мъчения в манастира "Света Параскева" заедно с още 200 верни последователи са убити Михаил Унгарец и Теодор Преславски. През същата есен заедно с 12 свои презвитери и 96 верни е изгорен на клада Светомир Македонец. Само няколко дни по-късно е посечен Хамерон Дубровницки с други 19 презвитери, 74 верни и 183 оглашени.
По времето на тези репресии дългата ръка на ичиргу боила едва не сграбчва и самия Боян, но той навреме успява да се измъкне от страната, за да потърси убежище в Константинопол. На 17 февруари 970 г. по заповед на Йоан Цимисхий палачи удушват Боян Магът в неговите покои, по-късно трупът е хвърлен в Босфора. По специален пратеник неговият пръстен-печат е изпратен за Преслав и предаден на следващия в йерархията, на заместника му Йеремия - Богомил. На 25 януари 971 г., почти година след гибелта на Мага, той самият е изгорен на пламтящата насред столицата клада, като преди това са умъртвени над 400 души.
След още година и половина загива и последният от големите - Симеон Антипа. Той е изгорен на същата клада, на която издъхва и Богомил, но славата му на "глава на албигойството" ще го следва неотлъчно през идните столетия. Започва изключителното влиянието на богомилската философия върху европейската цивилизация. Както и да са наричани в Европа богомилите - катари, патерени, валденци, бугри, кудугери, фундаити (торбеши), пифили, всички имена са синоними на албигойци, а самото име възхожда към авестийското алба - "бял, светъл" и гойа - "живот".

статия от сп. "Усури" бр. 7 - 2004 г.
timotei
Потребител
Мнения: 273
Регистриран на: вт май 26, 2009 11:48 pm

Re: богомили

Мнениеот timotei » нед яну 01, 2012 6:01 pm

Великолепна фантазия! Браво. Комунизмът е жив и здрав. Сашо, Сашо! Как не се уморихме ние българите да търсиме под вола магаре, не теле. Толкова е голяма разликата между изворите и фантазийте описани по-горе. Аз съм тук от 3-4000 години и не ме интересуват някакви пришълци от Средна Азия, братовчеди на турците. Засрамете се бе хора. От какъв език си почерпил този извор? Ако е от гръцки, лова са лъжи. Ако е от латински, то това е една провокация към мене, който съм един от първите, които са чули Христовото благовестие в Европа дошло от Филипи.
Jordano
Потребител
Мнения: 7
Регистриран на: пон ное 29, 2010 2:21 pm

Re: богомили

Мнениеот Jordano » нед яну 01, 2012 11:36 pm

Богомилството - вяра на първите християни

Богомилите са хулени, отричани, анатемосвани – отдавна.
Едва ли има религиозно учение, което да се представя в толкова деформиран вид, както е тяхното.
Във всяка книга за християнските ереси те заемат едно от основополагащите места. В тях виждат разковничето и ключът, които раждат истината за катари, валденси, хусити, лютерани, хугеноти, протестанти.
По-смелите изследователи дръзват да твърдят, че всъщност богомилите са наследили нравствената чистота на първите християни и че от тях тръгва рицарският морал за честност и всеотдайна служба на Доброто.
Отваряйки която и да е книга за тях, веднага се натъкваме на първата дума, с която “научните” описания характеризират богомилите: дуализъм.
Да си припомним, че така наречените дуалистични религии наред с вярата в “обикновения” бог включват почитане (в някаква степен), страх и уважение към “Бога на лошото”, “Злия бог”, и ритуали за омилостивяването му. От тази гледна точка във всички християнски течения, в които се признава Сатаната и отрицателната му роля по отношение на християните, има дуалистичен елемент.
Но за богомилите ни се внушава нещо повече. Те били имали два бога: “добър” и “лош”. Всичко земно – хора, растения, храна, облекло, черкви – било според тях сътворено от “лошия”. Той бил творец на целия материален свят.
Писаното за богомилите в “научните книги” за тях се гради върху обвиненията, отправяни към тях от противниците им, които са се старали да ги очернят по всякакъв начин, с полуистини и откровени лъжи. Такива обвинения има доста в запазените документи и ръкописи на католическата и православната църкви. И наистина не е лесно за един съвременен изследовател, който е прочел само такива обвинения, повторени многократно във варианти, които се различават само по незначителни подробности, да се ориентира в същината на възгледите им.
Но голямата истина за богомилите става ясна от анализа на описанията на живота и вярванията им, и особено на достигналата до нас тяхна “Тайна книга”; в нея има достатъчно информация, която опровергава клеветите на опонентите им.
След като разказват мрачни детайли от ежедневието на богомилите, днешните автори обикновено съобщават, че те били използвали само една единствена молитва – Отче наш. Това се прави по инерция, защото никой от тях не си дава труда да забележи, че този факт поставя под съмнение основната “научна” класификация: че вярата на богомилите е дуалистична.
Наистина, нека да видим какво изразява “Отче наш”.
“Отче наш, който Си на небето …” – е започвал любимата си молитва богомилът. Обръщението в нея е към един-единствен бог, християнския Бог, и обръщение към някакъв друг бог в нея изобщо няма до самия й край; няма и намек за такъв. “Да се свети името Ти, да бъде волята Ти, да бъде царството Ти както на небето, така и на земята” – молил се е богомилът. С други думи, всичко – за християнския Бог! “Хлябът наш насъщен който ни даваш всеки ден…” Излиза, че хлябът се дава на хората от християнския Бог, или по Неговата воля. И съвсем не от някакъв “Бог на злото”, какъвто приписват на богомилите. Така очевидно пада лъжата, че уж според тях целият материален свят бил творение на “Бога на злото”. “И не ни въвеждай в изкушение, а ни избави от лукавия” – завършва “Отче наш”. Даже изкушението на богомилите е ставало по Божията воля! От единствения християнски Бог, а не от приписвания им “бог на злото” е зависело и избавлението им от “лукавия”, т.е. от сатаната.
Подробно изследване на богомилските възгледи на базата на запазената до наши дни тяхна “Тайна книга” (наречена така от служителите на Инквизицията) е направено от дфн Видка Николова и е издадено в нейната книга “Поради тракийския орфизъм”.
В “Тайната книга” няма нито една идея, нито една мисъл, която да липсва в евангелията – доказва Видка Николова. Това е произведение в строго евангелски дух и е създадено в първи (или евентуално в началото на втори) век от Р. Хр., от първите поколения християни! Светогледът в него е в пълна хармония с традиционния за балканските жители по старо време орфизъм, и може да се разглежда като негово развитие и усъвършенстване.
Тези изводи са неочаквани, и естествено пораждат ред въпроси. Например:
Първо: наистина ли вярата и ритуалите на богомилите са били подобни на тези на първите християни?
Второ: наистина ли богомилството е толкова старо? Ако богомилското учение е ранно християнско, то като че ли не би могло да бъде еретическо.
Трето: какво представляват по същество обвиненията на католиците и православните към богомилите?
Ще се спрем малко по-подробно на някои факти, които водят към необходимостта от преразглеждане на традиционните представи и научни теории за богомилите.
Но нека първо да се занимаем с един принципен проблем, съсредоточен в питанията: какво са еретиците? кои учения са еретически?

Като цяло проблемът за “критериите за еретичност” в християнството е сложен. Но всяко негово решение би трябвало да разглежда първите християни – непосредствените ученици на апостолите Петър, Павел, Андрей и т.н. – като “канонични” (макар че тогава канон още не е имало), независимо от разликите във възгледите и службите им.
Развитието на християнството е внесло в него съществени промени преди всичко в култовата страна. Много от днешните църковни ритуали са били напълно непознати на първите християни. Нещо повече, много от тях са били заимствани по-късно от езичеството. Куриозно е, че езически ритуали, от които са се възмущавали и срещу които са въставали старите християни, днес се прилагат в църковните служби. Първите християнски служби и обичаи по-късно са станали архаизъм; но въпреки това не би било редно да се класифицират като еретични.
Оказва се, че богомилството е точно такова старинно християнство.
timotei
Потребител
Мнения: 273
Регистриран на: вт май 26, 2009 11:48 pm

Re: богомили

Мнениеот timotei » пон яну 02, 2012 12:19 am

Как до сега не сме знаели, че богомили започвали всичко с "Отче наш...."? Значи всички православни са богомили, и то ревностни, понеже още със ставането си, ние казваме "Отче наш...". А пък твърдението, че много от днешните ритуали били непознати за древните християни, е епохално откритие, което се знае от всички, освен от интелектуалеца моралист. Опитът на който и да е, да закове развитието на християнството и Духа в него на ниво І век е ерес във Църквата и езичество и паганизъм извън Нея. Почти всички богомили са приели исляма и се наричат помаци. Онези, които са останали в Църквата се отличават със невероятна издръжливост в суеверията.
Eleazar_Levi
Потребител
Мнения: 1478
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 7:53 am

Re: богомили

Мнениеот Eleazar_Levi » пон яну 02, 2012 12:41 am

george_tn
Потребител
Мнения: 10
Регистриран на: пон мар 21, 2011 10:46 pm

Re: богомили

Мнениеот george_tn » ср фев 29, 2012 10:18 am

+Jordano.
Въпреки че тук е безмислено да пишеш нещо различно освен "канонизирани" проповеди. :)
ЗАМИСЛЕТЕ се колко от вас имат тази сила и чистота на вярата(като на богомилите), ползвайки канона на някоя от успелите да просъществуват(КАК?) деноминации.
Съвременните Църкви (официални и сектантски) са с повече езически елементи откогато и да било. А някои дори са гъвкави и редовно обогатяват програмата, за да може шоуто да е по продаваемо и припознаваемо.
Моля не си правете труда да ме кълнете и убеждавате.
timotei
Потребител
Мнения: 273
Регистриран на: вт май 26, 2009 11:48 pm

Re: богомили

Мнениеот timotei » чет мар 01, 2012 1:13 am

Благодаря за препоръката, ще я изпълня.
refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: богомили

Мнениеот refab » чет мар 01, 2012 11:45 am

Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: богомили

Мнениеот Next » пет авг 03, 2012 11:19 am

Топъл и пресен превод (който качвам на блога) и имащо общо с темата:

Ако изчезнат всички чародеи...

Този факт, че в някои случаи СПС (Съществата от Паралелния Свят, сиреч рогатите) могат да осъществят подключване на човека към контакт със себе си независимо от неговата воля и даже неочаквано за него, позволява да се предположи, че ако изведнъж в един прекрасен ден в един миг измрат всички магьосници и екстрасенси по цялата земя, а техните книги бъдат унищожени, то след няколко години биха се появили нови магьосници, имащи същите знания. Това непременно ще стане защото СПС обязателно биха намерили сред останалото човечество тези, които в такава значителна степен (вследствие на своята греховност) са лишени от Божествена защита, че с тях може да се осъществи контакт по едностранно желание (само от страна на СПС), без да се притесняват за волята и желанията на самия човек. Подключвайки се към контакт, тези хора биха получили от СПС точно същата информация, която е изчезнала заедно с предишните магьосници, окултисти, еретици и техните книги.
Именно този механизъм на подключване към човека съществата от паралелния свят, позволяващ им да възпитат от него адепт на една от “антисистемите” (термин Л. Гумилева, виж “Этногенез и биосфера Земли”), обяснява съвершенно непонятното за много културолози, етнолози и социолози явление. То се заключава в това, че унищтоженото заедно със своите адепти и даже забравено за много столетия учение на антисистемата может, подобно на феникс, да възникне отново от небитието. Така например било с гностичните учения са от първите векове на християнската ера, които изчезвайки, привидно завинаги, се възродили отново на напълно различна основа в средневековна Европа във вид на учения на албигойци, тамплиери, катари и богомили.
gaitan vejdu
Потребител
Мнения: 700
Регистриран на: чет окт 06, 2005 8:25 am

Re: богомили

Мнениеот gaitan vejdu » пет авг 03, 2012 12:28 pm

То е ясно що за стока е богомилството и Църквата отдавна се е изказала по въпроса.

Мен друго ме е яд.
Из учебниците е пълно с абзаци, където богомилството е представяно като нещо супер полезно и добро явление.
Каква е тая матрица, която сякаш създадена преди 65 години бълва тонове отровна омраза към Църквата, а насърчава ересите?!

Появил се е и един залюхан питекантроп, режисьор се бара, дето час по час търчи по тв и радио студия и бурно превъзнася Вери Кочовски, баби Ванги, богомилства и прочие безподобна гнус. И говори едно учено така, зяпат го, та се кинат; даже цъкат възхитено с език.
Сетне като се сета името му, ще го напиша. Така да ме нервира, че умът ми отказва да приеме името му, май ...
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: богомили

Мнениеот Next » пет авг 03, 2012 2:07 pm

Разбира се, богомилите и дъновизма са най-прекия български път към окултизма. Тия, де ги гледаш от дълги години несменяеми на ТВ екрана - те повечето са масони, разбирай окултисти :idea:

Цитат от коментар към новина в интернет: ...Също както нашите богомили - когато идват турците, те първи ги посрещат като братя, отварят порти на крепости защото по техните думи, религията на богомилите има повече сходство с тази на исляма. И едните и другите не ядат свинско, бедни са, мразят християните и се молят по няколко пъти на ден. В България с идването на турците веднага приемат исляма и предават редица крепости на османците....
gaitan vejdu
Потребител
Мнения: 700
Регистриран на: чет окт 06, 2005 8:25 am

Re: богомили

Мнениеот gaitan vejdu » пет авг 03, 2012 4:13 pm

Така е. Такава е блендата на режисьора. Именува се Стилиян Иванов и здраво черпи от недрата на богопротивните практики.

Гледам го един такъв Душко Добродушков и Недодялко Недоклатенов, самата чиста света вода ненапита, а като се загледах в творчеството му, онемях.
Сякаш е отворил списък с неодобрените от светата Църква богопротивни практики и учения и упорито, години наред вече, следва една мощна възхвала на упоменатите.

То не беха дъновисти, лелеее, но как са благовъзпитани и интелигентни.
Не беха орфически залитания по езическите култове на хора, населявали тези земи отколе.
Не беха поклони на бай Петър Димковите рецепти и прочие и прочие смърдоляци.




Само му виж творчеството. Та това си е един дълбок реверанс към окултното, човече. Той дори не знае какво прави. Ако знаеше - хайде, нека лапа от наивитета на себеподобните си. Но той самият няма вид на лошав. Просто си е невеж по основите на вярата. Жалко, че и редакторските екипи на масата медии у нас са същите. Жалко, че и масата преподаватели из светските училища са същата стока. Учени, но невежи църковно.

Честно да ти кажа, някога чух един чалгаджилар, именуващ се Азис, да изрича, че ако Църквата те упреква, значи си постигнал смисъла на живота си.

Да, това не е шега.
В средите на заблудените и невежите по основите на вярата броди нагласата, че успехът ти се измерва с това, дали ще те упрекне Църквата.

Нямам какво повече да кажа. Ще обмисля настроението си, щото сега лесно изпадам в стържещия звук на негодуванието, а това е зло.
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: богомили

Мнениеот Next » пет авг 03, 2012 5:37 pm

Azis го остави. Той е изън всякакви класации, а и е станал дъновист. Което едва ли знае какво значи, освен, че е модерно.

Недодялко Недоклатенов и дргуия там, направи си една бърза справка в интернет и за секунди може да видиш, че е масон.

Оттам нататък всичко е ясно :idea:
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: богомили

Мнениеот small axe » пон авг 06, 2012 12:28 pm

Next, не пиши така, това за недялко е гадно. Нищо че е масон и незнам си какво още.
Прощавай нищо лично, с най- добро чувство ти го казвам, но я си представи Господ например така ли щеше да се изкаже за Недялко..
И сега за да не каже някой- " ама ние не сме Господ" , ще добавя думите казани в Светото Писание: " Който казва че пребъдва в Него е длъжен да ходи, както Христос ходи" /1 Йоаново послание/
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Re: богомили

Мнениеот Next » пон авг 06, 2012 5:25 pm


Върни се в “секти и култове”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост