Какво се разправяте за тези митарства!?
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
То се вижда от разказите с тази теодора как и защо противоречат тези митарства на благовестието, който има очи ще го види..
Теглилки с добри и лоши дела и демони дето дърпат хората и ангели дето се мъчат да противопоставят добрите дела на везната за да не отмъкнат демоните хората в ада... Това ако не противоречи на благовестието то незнам кое..
Теглилки с добри и лоши дела и демони дето дърпат хората и ангели дето се мъчат да противопоставят добрите дела на везната за да не отмъкнат демоните хората в ада... Това ако не противоречи на благовестието то незнам кое..
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Аз Теодора не я познавам. Знам обаче, че по делата ще ни съдят, а грехът е от дявола, наречен още княза на този свят. След като ще ни съдят по делата и те са от дявола няма как греховете да нямат значение и да не се ценят.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Не съм чул да са казани подобни неща. Според делата ще бъдат съдени християните, другите са вече осъдени. Оправдание е едно, спасение друго. По изключение четете Библията, не само пасторски книжки.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Смол, имах предвид цялата Библия.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Няма съд / за вечната им участ/ за родените свише, Кабрал! Няма. Тяхната вечна участ е ясна, ако са родени свише. Има отсъждане за това как са живяли в тялото си, след като Божият Дух е направил обиталище в тях. И според както са живяли, според това и ще имат съответно награда, или пък загуба, едни ще са в Божието царство по - големи, други по- малки / каквото и да значи това/.
Ти не само не дискутираш според писанието, ами високомерно си пускаш мнението, а то нищо не означава ако не е подкрепено от Христовото учение.А то не е.. Ето цитирах ти думите на апостол Йоан, който ясно казва, че вярващият в Месията на съд не дохожда! Ти, не ти пука хич, кой е Йоан, кой си съм аз, Кабрал, велики.. Абе хора, това не е ала бала, това са сериозни работи, недейте заблудава и плаши хората с тия лъжи за митарства и тн. защото ще пискате накрая, прогласяването на друго благовестие е страшна работа, по добре си турете митаристите, камък на шията и в дунава, отколкото да заблуждавате хората.
Ти не само не дискутираш според писанието, ами високомерно си пускаш мнението, а то нищо не означава ако не е подкрепено от Христовото учение.А то не е.. Ето цитирах ти думите на апостол Йоан, който ясно казва, че вярващият в Месията на съд не дохожда! Ти, не ти пука хич, кой е Йоан, кой си съм аз, Кабрал, велики.. Абе хора, това не е ала бала, това са сериозни работи, недейте заблудава и плаши хората с тия лъжи за митарства и тн. защото ще пискате накрая, прогласяването на друго благовестие е страшна работа, по добре си турете митаристите, камък на шията и в дунава, отколкото да заблуждавате хората.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Аз съм казвал за разликата между тълкуването на Писанията при православните и евангелистите. При православните нито един стих не може да противоречи на тълкуването, при евангелистите е достатъчно да има един стих, за да се пръкнат няколко хиляди деноминации.
Йоан го знам кой е, но и да не го знаех нямаше да е беда, защото знам кой е Иисус Христос, а той многократно обяснява на учениците кой ще влезе в божието царство и кой не. От контекста се разбира, че говори за последователите си, а критерият са делата.
Същото се казва на много места, напр.:
“Защото ще дойде Син Човеческий в славата на Отца Си със Своите Ангели, и тогава ще въздаде всекиму според делата му.” (Мат. 16:27)
“И ако вие наричате Отец Тогова, Който нелицеприятно съди всекиго по делата, то със страх прекарвайте времето на вашето странствуване,” (1 Пет. 1:17)
“ Но по твоята упоритост и неразкаяно сърце си събираш гняв за деня на гнева, когато се открие праведният съд от Бога, Който ще въздаде всекиму според делата му:” (Рим. 2:5-6)
"И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден:защото по думите си ще бъдеш оправдан, и по думите си ще бъдеш осъден".Мат.12:36-37
“След това видях мъртвите, малки и големи, да стоят пред Бога; отвориха се книги; отвори се и друга книга - книгата на живота; и съдени бяха мъртвите по записаното в книгите, според делата си.” (Откр. 20:12)
Че Страшният съд е за всички виждаме и от подробното му описание:
31. А кога дойде Син Човеческий в славата Си, и всички свети Ангели с Него, тогава ще седне на престола на славата Си,
32. и ще се съберат пред Него всички народи; и ще отдели едни от други, както пастир отлъчва овци от кози;
33. и ще постави овците от дясната Си страна, а козите - от лявата.
34. Тогава Царят ще каже на ония, които са от дясната Му страна: дойдете вие, благословените на Отца Ми, наследете царството, приготвено вам от създание мира;
35. защото гладен бях, и Ми дадохте да ям; жаден бях, и Ме напоихте; странник бях, и Ме прибрахте;
36. гол бях, и Ме облякохте; болен бях, и Ме посетихте; в тъмница бях, и Ме споходихте.
37. Тогава праведниците ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, и нахранихме, или жаден, и напоихме?
38. Кога Те видяхме странник, и прибрахме, или гол, и облякохме?
39. Кога Те видяхме болен, или в тъмница, и Те споходихме?
40. А Царят ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото сте сторили това на едного от тия Мои най-малки братя, Мене сте го сторили.
41. Тогава ще каже и на ония, които са от лява страна: идете от Мене, проклети, в огън вечний, приготвен за дявола и неговите ангели;
42. защото гладен бях, и не Ми дадохте да ям; жаден бях, и не Ме напоихте;
43. странник бях, и не Ме прибрахте; гол бях, и не Ме облякохте; болен и в тъмница, и не Ме споходихте.
44. Тогава и те ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, или жаден, или странник, или гол, или болен, или в тъмница, и не Ти послужихме?
45. Тогава ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото не сте сторили това на едного от тия най-малките, и Мене не сте го сторили.
46. И тия ще отидат във вечна мъка, а праведниците - в живот вечен. Мат.25
Йоан казва, че праведниците не минават през съд, докато другите казват, че съдът е за всички. След като не можем да отхвърлим нито дума от Писанията ние не си избираме на кой стих да вярваме и на кой не, а приемаме, че преди страшния съд, където Христос ще седи на трона си, има друг съд, който е веднага след смъртта и не даваме повече обяснения, защото не ни е открито. Дали смъртта е началото на митарствата към този съд или митарства няма не знаем, но и не можем да кажем за неща, които не знам, че са против учението и автоматично да отречем Светия Дух. Църквата няма официално становище, като му дойде времето и ако дойде, ще разберем. Това е разликата ни с католиците обаче, склонни към пустословия и фантазии, които приемат, че този частен съд е всъщност началото на чистилището, където грешниците чакат Страшния съд.
Йоан го знам кой е, но и да не го знаех нямаше да е беда, защото знам кой е Иисус Христос, а той многократно обяснява на учениците кой ще влезе в божието царство и кой не. От контекста се разбира, че говори за последователите си, а критерият са делата.
Същото се казва на много места, напр.:
“Защото ще дойде Син Човеческий в славата на Отца Си със Своите Ангели, и тогава ще въздаде всекиму според делата му.” (Мат. 16:27)
“И ако вие наричате Отец Тогова, Който нелицеприятно съди всекиго по делата, то със страх прекарвайте времето на вашето странствуване,” (1 Пет. 1:17)
“ Но по твоята упоритост и неразкаяно сърце си събираш гняв за деня на гнева, когато се открие праведният съд от Бога, Който ще въздаде всекиму според делата му:” (Рим. 2:5-6)
"И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден:защото по думите си ще бъдеш оправдан, и по думите си ще бъдеш осъден".Мат.12:36-37
“След това видях мъртвите, малки и големи, да стоят пред Бога; отвориха се книги; отвори се и друга книга - книгата на живота; и съдени бяха мъртвите по записаното в книгите, според делата си.” (Откр. 20:12)
Че Страшният съд е за всички виждаме и от подробното му описание:
31. А кога дойде Син Човеческий в славата Си, и всички свети Ангели с Него, тогава ще седне на престола на славата Си,
32. и ще се съберат пред Него всички народи; и ще отдели едни от други, както пастир отлъчва овци от кози;
33. и ще постави овците от дясната Си страна, а козите - от лявата.
34. Тогава Царят ще каже на ония, които са от дясната Му страна: дойдете вие, благословените на Отца Ми, наследете царството, приготвено вам от създание мира;
35. защото гладен бях, и Ми дадохте да ям; жаден бях, и Ме напоихте; странник бях, и Ме прибрахте;
36. гол бях, и Ме облякохте; болен бях, и Ме посетихте; в тъмница бях, и Ме споходихте.
37. Тогава праведниците ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, и нахранихме, или жаден, и напоихме?
38. Кога Те видяхме странник, и прибрахме, или гол, и облякохме?
39. Кога Те видяхме болен, или в тъмница, и Те споходихме?
40. А Царят ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото сте сторили това на едного от тия Мои най-малки братя, Мене сте го сторили.
41. Тогава ще каже и на ония, които са от лява страна: идете от Мене, проклети, в огън вечний, приготвен за дявола и неговите ангели;
42. защото гладен бях, и не Ми дадохте да ям; жаден бях, и не Ме напоихте;
43. странник бях, и не Ме прибрахте; гол бях, и не Ме облякохте; болен и в тъмница, и не Ме споходихте.
44. Тогава и те ще Му отговорят и кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, или жаден, или странник, или гол, или болен, или в тъмница, и не Ти послужихме?
45. Тогава ще им отговори и каже: истина ви казвам: доколкото не сте сторили това на едного от тия най-малките, и Мене не сте го сторили.
46. И тия ще отидат във вечна мъка, а праведниците - в живот вечен. Мат.25
Йоан казва, че праведниците не минават през съд, докато другите казват, че съдът е за всички. След като не можем да отхвърлим нито дума от Писанията ние не си избираме на кой стих да вярваме и на кой не, а приемаме, че преди страшния съд, където Христос ще седи на трона си, има друг съд, който е веднага след смъртта и не даваме повече обяснения, защото не ни е открито. Дали смъртта е началото на митарствата към този съд или митарства няма не знаем, но и не можем да кажем за неща, които не знам, че са против учението и автоматично да отречем Светия Дух. Църквата няма официално становище, като му дойде времето и ако дойде, ще разберем. Това е разликата ни с католиците обаче, склонни към пустословия и фантазии, които приемат, че този частен съд е всъщност началото на чистилището, където грешниците чакат Страшния съд.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Чудя се първите християни, които не са знаели за митарствата, как са се спасили. Ако да, тогава какъв е смисълът от знанието за митарствата? Нима по-добър християнин се става чрез внушаване на страх? Ад - да. Светото Писание от Сътворението го има в човешкото сърце. В това сърце го има и рая, и ада, и греха и праведността. Но митарства?! Как беше, Вяра, Надежда, СТРАХ ли? Или Вяра, СТРАХ, Любов? Или СТРАХ, Надежда, Любов? Няма значение кое е, защото всяко от тях води до Аз съм СТРАХ, СТРАХ, СТРАХ. Да ви е познато тогава кой е този аз? Не искам да се карам с никой от защитниците на митарствата. Просто ми се ще големите познания, които се демонстрират тук, да са здравата, убедена милувка към човека. Сегашният човек е паднало в калта дете и на него му трябва помощ и ласка, а не доказателства за това, че освен давещата го кал, го чакат и митарства.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Строгостта на духовните закони и духовните наредби на земята и небето не се определят от никой мирянин. Нито пък зависят от него. В лично качества си обяснявам строгостта на св. Писание, защото:
1. Човешката природа е много изменчива.
2. Човека е ленив, особено да прави добро.
3. Човека е склонен към самосъжаление, а оттам до либерализма е една крачка. Още няколко и сме на територията на либерастията.
1. Човешката природа е много изменчива.
2. Човека е ленив, особено да прави добро.
3. Човека е склонен към самосъжаление, а оттам до либерализма е една крачка. Още няколко и сме на територията на либерастията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта