Велико чудо в манастир в Сирия

разкази за поклоннически пътувания и свети места
Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » пон авг 06, 2012 1:34 pm

Венче, това е отговора ми към последния ти пост -
Всички умрели с телата си, са живи с душите си, но не са дейни, дейността по правило е за земния живот, а опрощения ще има само на съдния ден.
Венче, Бог отреждайки земен живот за Адамовото поколение, всъщност отрежда едно изпитание или тест, в който хората с душите и телата си ще бъдат поставени на изпит в деянията си, за които Бог е отредил опрощение или не само на Съдния ден и ще ги разпредели на полагащото им се место. След, като пророците умрът, те са завършили земната си мисия да оповестят и предадат Божиите послания и молитвите им към Бог са приети, но приживе, и чак след възкресението на всички хора на съдния ден, те ще имат правото да се застъпват за хората от общностите си с позволението на Господ и както споменах, сметката или опрощенията или не, ще се правят именно тогава, затова се нарича и съден ден и който ти каже, че има връзки със съдията да ти опрости със сигурност предварително греховете, да знаеш, че те е подвел, още по малко това да е от покойници. Така, както и тук на Земята при съдебен случай никой не знае преди да е минал през съда, какво решение ще вземе съдията, и дали ще е благосклонен към теб или не, естествено, ако е справедлив разбира се, а Бог е най-справедливия съдия и ходатайства извън съдебната зала и време няма да гарантира никому и то пък от нямащи право на това, а права да се молят имат само живите. А относно праведността на пророците, аз не се съмнявам в това, защото те не са избирани случайно от Бог, но всеки е допускал малки грешки и ние се молим Бог да им опрости и тях, като достойни негови раби и създания.
Венче, не сме довършили коментарите за светата троица в другата тема, по-късно ще пиша в нея и те чакам.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот ven4e » пон авг 06, 2012 3:02 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот ven4e » пон авг 06, 2012 8:46 pm

Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » вт авг 07, 2012 12:05 pm

Радослав
Модератор
Мнения: 1530
Регистриран на: ср дек 20, 2006 4:11 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Радослав » вт авг 07, 2012 12:26 pm

Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » вт авг 07, 2012 12:55 pm

Честно да ти кажа Радославе, не мога да преценя дали съм тъп, но щом така мислиш, проблема си е твой.
А тогава, как, ще коментираш, всичките доводи и цитати, които дадох, драги ми умнико.
Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » вт авг 07, 2012 1:06 pm

Венче, по въпроса за съдиите и авансовото опрощаване, аз не се съмнявах, че ще откриеш оправдателни текстове, но именно тях подлагам на съмнение, а защо ли.
Защото, не е редно да се отреждат Божествените функции на Създанията, а още по малко по правило те да опрощават някого и още по-малко преди съдния ден, тук имам предвид и Иисус и светците, защото това предполага пак Божествени качества, като Всезнаещия, Всевиждащия, Опрощаващия, най-Справедливия, Приемащия покаянието, Всемилостивия, Милосърдния, Владетеля на съдния ден. Бог е Създателя на всичко, Той е отредил за хората земното им изпитание, Той е онзи, който е изпращал пратениците и писанията, Той е онзи, който е сключвал заветите с различните народи от епохите и само Той има правото да се разпорежда със съдбите на създанията си в различните фази на преминаването им, Той е онзи, който е обещал Рай за праведните и Ад за грешниците и накрая да предаде нещата в ръцете на несъвършенните си по възможности и качества създания да опъват ръчките - едва ли. Тук ще пусна едно показателно хумористично клипче, за евентуалните последици от това, не за да се засяга накой разбира се, а за разведряване на обстановката.
http://vbox7.com/play:4bf2656f
А за Иисус, като съдия, също не е редно, та нали само Господ е Всезнаещия -
Матей
24:3: “... кажи ни кога ще бъде това и какъв ще е белегът за Твоето пришествие и за свършека на света?” Исус предупреди учениците си:
24:36: “А за оня ден и час никой не знае, нито небесните Ангели, а само Моят Отец!”
Това мислех да ти пусна в темата за "Размисли за Иисус, като Бог", но тук му дойде първо времето. Също и следното - пак от Матей поучително
ГЛАВА 6
24”. Никой не може да слугува на двама господари: защото или единия ще намрази, а другия ще обикне; или към единия ще се привърже, а другия ще презре.”
ГЛАВА 10
32. „И тъй, всеки, който Мене признае пред човеците, ще призная и Аз Него пред Моя Отец Небесен;
33. а който се отрече от Мене пред човеците, и Аз ще се отрека от него пред Моя Отец Небесен.”
Ето каква, ще бъде ролята на Исус в съдния ден т.е няма да съди а ще се застъпва пред Бог с негово позволение за добрите от общността му, както ще правят и останалите пророци подред и по точно пророците няма да определят съдбите и съдебните решения, а ще имат ролята на така да се каже адвокати, на последователите си.
Един от сподвижниците на Мохамед, прявявйки непоколебимата си вяра заявява, че ако му се предложи сметката на съдния ден да му се направи от родителите му или от Бог, той е заявил че ще предпочете тя да бъде направена от Бог понеже е бил убеден в перфектната справедливост на Създателя.
Бог да пази от това най-важното решение за него самия /за съдния ден/ да бъде взето от създание, в което Бог е заложил несъвършенност и ограничено знание и способности, моля се за всички. Амин.
Последна промяна от Ahmed на вт авг 07, 2012 1:15 pm, променено общо 1 път.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот ven4e » вт авг 07, 2012 1:12 pm

Ахмед, не ми се сърди, но в конкретния случай ти си доказателство как човек вижда и чете това, което му се иска и ако то липсва - халюцинира. Хайде пак да прочетем евангелската притча за десетте девици, която услужливо си предоставил на вниманието ни. Къде в нея се споменава, че Младоженецът се жени за всички тях или пък за петте разумни? Къде поне се намеква, че става въпрос за десет невести? През цялото време става въпрос за брачно угощение, на което са поканени тези момичета и разочарованието на глупавите идва от това, че няма да присъстват на сватбата, а не от това, че ще си останат стари моми! Давам ти време да помислиш и засега няма да коментирам друго. Мога да ти разкажа за древния обичай, който е послужил за основа на притчата и ако досега не бях достатъчно убедителна, ще го направя.
Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » вт авг 07, 2012 1:28 pm

Венче, наистина коментирам на база на нещата, които пише черно на бяло, а за друго, ако се има в предвид, аз наистина не знам. Мога само да коментирам написаното и от него произтича онова, което съм написал, не е ли така.
Говори се, за младоженец, не за очакване на младото семейство на сватбено тържество, защо се очаква само младоженеца и то от 10 девици, да не би да е за ергенско парти :) , на мен ми се вижда за развратно и нередно, младоженец да остане през нощта сам с десет девици, не е ли малко неморално в случая или пък е някакъв езически ритуал, а пък тогава, къде отива набожността на Иисус, да говори подобни неща. Моля те, да изясниш.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот ven4e » вт авг 07, 2012 2:34 pm

Тази притча, както и всички останали, Спасителят е взел директно от живота с цел смисълът й да направи силно впечатление на апостолите. Според източния обичай женихът след годежа, облечен празнично, придружен от приятелите си, се отправя в дома на невестата, която, също в най-хубави дрехи и заобиколена от приятелките си, очаквала неговото пристигане. След това женихът и невестата, при шумно ликуване, с пеене и музика започвали да пируват в продължение на седем дни. Обичаите на Изток се съхраняват неизменно хилядолетия наред и очевидци разказват, че и днес там се извършват бракове със същите обреди, както по времето на Христа Спасителя. Един пътешественик разказва: "При един брак, на който присъствах, женихът трябваше да посети невестата. В полунощ, след като го чакахме два или три часа, съобщиха за неговото приближаване с почти евангелските думи: "Женихът вече идва, елате да го посрещнете!" Всеки побърза да запали светилника си, който държеше в ръце и да заеме своето място в процесията. Мнозина загубиха своите светилници и нямаше къде да ги търсят, защото шествието се приближаваше към дома на булката. Всички се качиха на верандата, украсена и великолепно осветена, където ги чакаха другите роднини и приятели в празнични дрехи. Младоженецът, носен от своите спътници, беше сложен в центъра въру разкошен стол. След известно време всички влязоха в дома, след което вратата веднага беше затворена и сложиха стражи да я охраняват. Аз и другите с мен силно се молихме да ни пуснат, но изпитахме лично също както в евангелската притча невъзможността да влезем. Никога тя не ми е звучала толкова величествено и не ме е поразявала така нейната истинност, както тогава!" Още старозаветните пророци нееднократно използват образа на брака за изразяване на тясното отношение на Бог с Израилския народ, а в Новия Завет нееднократно този образ се използва и от Христовия Предтеча, от Самия Господ и от светите апостоли, затова смисълът на притчата е под образа на брака да се представи Неговото съединение с вярващите в блажената вечност. Тя никога не е била тълкувана по този абсурден начин, по който ти я представи под влияние на антиристиянската пропаганда, която четеш и никой християнин през всичките тези векове не я е разбирал погрешно. Остана неизяснено само коя е Невестата и защо точно девици? Невестата е Църквата Христова, а девиците символизират този велик подвиг, който Сам Господ хвали, като казва: "Има скопци, които сами са се скопили заради Царството Небесно. Който може възприе, нека възприеме" (Мат. 19:12). Както виждаш, нито намек за разврат, а точно обратното - прослава на целомъдрието. Темата е изчерпана, надявам се няма да спориш защо всичко не е казано с такива детайли, защото ако го направиш, ще влезеш в графата "да търсиш под вола теле", демек ще стане досадно.
Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » вт авг 07, 2012 4:02 pm

Венче, това което си дала, като обяснение, съм съгласен, че звучи доста правдоподобно и логично, въпреки, че от текста така, както е представен подвежда на размисли в друга насока, а размислите по тази притча, са си лично мои, затова ти казах , че друго по това, не знам. Но от обясненията ти виждам доста езически елементи в този ритуал, които не би трябвало да са в устата на Иисус, поне аз така си мисля. Затова по темата в крайна сметка този пример го изключвам, а останалите са си достатъчно авторитетни по нея, защото не могат да имат някакво загадъчно тълкуване и тя не променя насоката си.
Ако, все пак не се видяла имам и още един пост тук за разглеждане от мен, към теб.
Ще вметна, че по новата тема за жените в писанията очаквам по-голяма активност и цитати от Библията.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот ven4e » вт авг 07, 2012 8:32 pm

kandilce
Потребител
Мнения: 32
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 3:05 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот kandilce » пет авг 10, 2012 2:40 pm

Ahmed
Потребител
Мнения: 423
Регистриран на: ср фев 29, 2012 10:38 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот Ahmed » нед авг 12, 2012 8:38 pm

kandilce
Потребител
Мнения: 32
Регистриран на: нед сеп 18, 2011 3:05 pm

Re: Велико чудо в манастир в Сирия

Мнениеот kandilce » чет май 07, 2015 1:46 pm


Върни се в “храмове и манастири”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост