RQ:"Душата след смъртта"

споделете вашите впечатления от интересни събития
Petko_20
Потребител
Мнения: 4
Регистриран на: вт яну 01, 2008 9:36 pm

RQ:"Душата след смъртта"

Мнениеот Petko_20 » вт яну 01, 2008 9:47 pm

Търся книгата "Душата след смъртта",някой знае ли от къде мога да си я намеря ?
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » вт яну 01, 2008 11:45 pm

Аз я имам книгата - мисля че я купих преди около 2 години.
Издателство "Православен кошер"

На Йеромонах Серафим Роуз, объранх интернет, ама не намерих, ще проверя в Сливен, дали не е останала някъде и ще ти кажа.
_Christian_
Потребител
Мнения: 28
Регистриран на: съб дек 08, 2007 3:02 pm

Мнениеот _Christian_ » ср яну 02, 2008 7:28 am

Серафим Роуз е лицемер-днеска приел православието - утре ще приеме исляма !
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср яну 02, 2008 9:24 am

Книжарници "Хеликон" и "Пингвини".....
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср яну 02, 2008 11:53 am

_Christian_ написа:Серафим Роуз е лицемер-днеска приел православието - утре ще приеме исляма !
Не съди, да не бъдеш съден!
Petko_20
Потребител
Мнения: 4
Регистриран на: вт яну 01, 2008 9:36 pm

Мнениеот Petko_20 » ср яну 02, 2008 12:49 pm

ivan_iyi написа:Аз я имам книгата - мисля че я купих преди около 2 години.
Издателство "Православен кошер"

На Йеромонах Серафим Роуз, объранх интернет, ама не намерих, ще проверя в Сливен, дали не е останала някъде и ще ти кажа.


Аха ок,мерси много за инфото,нали в края на книгата стваше въпрос за митарствата,как се минава през тях,или греша ?
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср яну 02, 2008 11:13 pm

И за това!
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » чет яну 03, 2008 12:14 am

но общо взето някой може ли да си отговори сам на въпроса "Къде отива душата след смъртта? " с помощта на Библията ????!!!!???
NIKHTA
Потребител
Мнения: 133
Регистриран на: чет мар 08, 2007 11:49 pm

Мнениеот NIKHTA » чет яну 03, 2008 10:13 pm

_Christian_ написа:Серафим Роуз е лицемер-днеска приел православието - утре ще приеме исляма !


Не му ли е малко късничко да приеме исляма?
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » пет яну 04, 2008 8:02 am

aktex написа:но общо взето някой може ли да си отговори сам на въпроса "Къде отива душата след смъртта? " с помощта на Библията ????!!!!???
Общо взето да, но когато започнеш да строиш къща не я оставяш без покрив - нали? Затова има и жития на светиите и Свето предание! И нравоучителна и богословска литература, за да знаят хората как да довършат къщата.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » пет яну 04, 2008 9:05 am

ivan_iyi написа:
aktex написа:но общо взето някой може ли да си отговори сам на въпроса "Къде отива душата след смъртта? " с помощта на Библията ????!!!!???
Общо взето да, но когато започнеш да строиш къща не я оставяш без покрив - нали? Затова има и жития на светиите и Свето предание! И нравоучителна и богословска литература, за да знаят хората как да довършат къщата.


Аз си мислих ,че с Библията можеш да построиш къща на канара,така че като придойдат водите и като задухат ветровете тя да не падне...
parol
Потребител
Мнения: 33
Регистриран на: пет авг 24, 2007 10:14 am

Мнениеот parol » пет яну 04, 2008 10:44 am

Любезна aktex,
Прекарал съм много време в безсмислени спорове с хора от различни деноминации и няма да повторя тази си грешка тук, просто защото не виждам смисъл. Обяснявал съм на адвентисти, че Господ Бог Иисус Христос не е пил безалкохолно вино и, че чудото е превръщането на водата във вино, а не в гроздов сок, спорил съм и с педетдесятници, че говоренето на езици от апостолите е съвсем друго нещо и няма нищо общо с бъртвежи от сорта на: "о, шалам, шалих" и пр. Опитвал съм се безуспешно да говоря с мормони и да им разяснявам, че "пророчествата" на Доузеф Смит са чиста проба средство за задоволяване на ниЗките му страсти и са далеч от християнството въобще. Така, че не се интересувам особено към коя точно деноминация спадаш защото за мен е без значение.
Бъди християнка с Библия, а не християнка на Библията. Ако разгледаш въпроса от научна гледна точка в теб ще се породят редица питания. Нали Св. Писание е съставено от хора и често политически причини са били в основата на това коя именно книга да влезе или не. Много Богоугодни книги са извън Библията просто защото са били написани в неподходящо време или на неподходящ за времето език, но това не ги прави лоши или душепогубни. Може да не влизат като Богослужебни текстове, но те са благодатни със своята откровенност за Вярата. Не отричай Св. Предание което се явява като допълнение към Божията Премъдрост. Същото се отнася и за Светоотческата литература която е писана от верни и изпитали Вярата си чада на Св. Църква.
Чети Библията със сърцето и душата си и не се отнасяй към Писанието като към сборник от теореми и точни математически постулати, а пристъпвай към Словото молитвено и проси от Бог да отвори сетивата ти, за да разбереш и намериш пътя.
Paladin
Потребител
Мнения: 108
Регистриран на: съб ное 17, 2007 3:11 pm

Последните мисли

Мнениеот Paladin » пет яну 04, 2008 11:21 am

ми харесаха много.
Или казано още по- кратко- Усети Бога!
Ангел Небесен
Потребител
Мнения: 311
Регистриран на: нед май 14, 2006 9:33 pm

Мнениеот Ангел Небесен » пет яну 04, 2008 2:40 pm

Назидателният тон на мнозинството отвращава не по-малко от налудничавите сектантски практики.

Въпросът никога не е опирал до това да се отрича или не Св. Предание. Защото всеки може да каже, че чете Библията със сърцето, че е на практика предан член на “Св. Църква”, че усеща Бога ежедневно, ежеминутно, да му се привиждат божествени светлини посред нощ, дори да прави чудеса, да може да изцерява тялото, да успокоява душата и т.н. и т.н. и въпреки всичко това да не е усетил Божията любов. Най-разпространената лъжа сред човечеството е тая, че видите ли, истината се проверява с времето; виж лъжата се появи за малко, заблуди тоя-оня, повърти се, шмугне се тук-таме, не може да си намери място и се изпарява яко дим, но вижте Истината, тя лесно се разпознава, защото освен всичко друго тя има “надстройка”, коята е неоспорим гарант за нейната битийствена сила и безпроблемното й “стоене” във времето (всичко това се обяснява съвсем просто с думите “портите адови няма да й надделеят”, т.е. взимат се абсолютно по сектантски някои отделни думи от Евангелието, които да гарантират и оправдаят цяла една времева практика). Въплъщението на Църквата се обвързва със задължителността на моралните постулати произлизащи от нейните най-уподобени Богу люде, като неподлежащи на критика божествени умотворения. Св. Предание се представя като маяк сред мъглата на вековете, решенията на Църковните Събори като пряко зададени от Бога непогрешими твърдения, които отлъчват сами по себе.

Целият пробем се състои в това, че не се допуска грешка в това всеки творец на Преданието като грешно и ограничено същество влага в Богопознанието си своите ограничени представи за Бога и света и което е по-лошото всички те се абсолютизират безкритично като носители на божествена истинност като застраховка от приемниците му, които са по-немощни във вярата. Това от своя страна води до обожествяване на съответните “слова” ако не като равни, то поне произтичащи от думите на Христа истини.

Че много свети хора са се уподобявали на Бог, достигали са до някакъв предел на съединяване с Бог, че са били дарени с това да са близки да него, по никакъв начин не абстрахира греховната им същности и природа, защото те са станали такива, а Бог дойде със Словото си безгрешен и поради това, неговите думи и дела не могат да преминат ни на йота през ситото на греховността, а оттам и на лъжата. Те са априорно незасегнати от нищо окаляно и имало досег с греховността, те пребивават във вечността по естеството си и поради това не могат да се сравняват с ограниченото пък макар и обожено естество на светите хора, които начевайки от греховността и посредтсвом Бог издигайки се до до святост не са били безгрешни и са могли да се лъжат по много верови въпроси. Това важи за абсолютно всеки човек.

Както пише един велик човек, в християнството са абсолютни само мистичните факти, а мисленето на тия факти винаги е относително. Който вярва, че ще мине през 20 митарства, ще мине през 40. Царството Божие е това, което сам човек чрез волята си изгражда В себе си, то не е някаква обективна реалност, към която се приобщаваш поради послушание, воден от небесни власти. Символът е израз на лично преживяно страдание или радост, той няма общозадължително и принуждаващо битие.

Изискването на примата за авторитета на словата Божии като единствен, не е отричане на други разкрития на истинност, като възможност за разширяване на богопознанието; то е абсолютно необходимо срещу каквито и да е спекулации на мисълта, които претендират за истинност само заради това, че произлизат от хора въвлечени в живота на Църквата и са придобили авторитет с времето.
На всичко това се гледа като грубо посегателство срещу светоста, забравяйки че тя като отношение на всеки човек към Бог се определя от насочеността на човешки дух, първо и единствено към Бог и след това към всичко останало. Ако той (вярващия) приравни всичко писано от свети хора към това, което е изречено от самия Бог, то той ще наруши фатално цялата йерархичност в богопознанието (а оттам и ще се превърне в християнин-езичник) да имаш критериите за истинност само посредством вярата си в Бог, а не като следствие от мисленето и чувстването на Бог на хора, съжителствали с греха. Съкровената връзка Бог-Човек, Човек-Бог не бива да бъде медиирана или още по-лощо определяна по никакъв начин от други “познания”, защото гаранцията на преданието е във времето, а гаранцията на самите Божии слова е вечността.

Освен всичко това, ясно е казано, че всеки вярващ трябва да изпитва духовете, да изследва всичко, което му се представя за духовност (и което се дава от традицията някак си механично-наследствено, като даденост към която той се настройва), чрез онова помазание свише. То пък, поради грешната човешка природа не може да претендира за нищо друго, освен това, да съпоставя делата на любовта (т.е. на Бога) с всичко писано или казано след Него; така че единственият критерий за истинност е любовта, която не премахва свободата и стои над всичко и всички. Така трябва да се разглежда и онова, което се отнася до истинността на Св. Предание. Нито трябва да се изисква абсолютно починение и авторитетност, нито трябва да се отрича априорно някои негови достижения в богопознанието; всичко обаще трябва да бъде през личносттната призма на отражението в душата на Божията любов, която пък зависи от силата на всеки един човек по отделно чрез силата на вярата и волята си да разкрие Бога в себе си.


Изображение
Petko_20
Потребител
Мнения: 4
Регистриран на: вт яну 01, 2008 9:36 pm

Мнениеот Petko_20 » пет яну 04, 2008 7:04 pm

ivan_iyi написа:Аз я имам книгата - мисля че я купих преди около 2 години.
Издателство "Православен кошер"

На Йеромонах Серафим Роуз, объранх интернет, ама не намерих, ще проверя в Сливен, дали не е останала някъде и ще ти кажа.


Знаеш ли от къде да си я купя,намери ли я някъде книгата "Душата след смъртта",ти за колко пари си я купи? :)

Върни се в “литература, театрално и киноизкуство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост