Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

теми, свързани с протестантството
dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот dshakin » чет юли 02, 2009 1:58 pm

Към Актекс:

„Всички християни са в църквата христова, стига тук да разбираме сградата - видимата църква!
Само спасените (тук изпускам умишлено "християни" защото няма начин да вярваш в друго освен в Христос и да си спасен!) са в Църквата Христова - тук трябва да разбираме вече невидимата църква.”

Христовата Църква както вече писах включва земната (видима) и небесната (невидимата) Църква. Не е възможно християни, които още не са приключили земния си път да бъдат спасени (па макар и като протестанти да нямат свободна воля) като членове на невидимата (небесна, тържествуваща) църква. Тези неща Жоро вече ти ги каза.

„Аз съм сигурна ,че дшакин ме разбира какво точно имам предвид!”
Даже и да знам какво разбираш под невидима църква, за съжаление не съм съгласен с него:
„има видима и невидима църква.
Бог постановява 3 основни институции: Семейство, Църква и Държава.
кои са тези от истинската църква - тези които са в невидимата църква.
Кои са тези в невидимата църква - тези които са спасени.
Кои са тези дето са спасени - ние не знаем. Всеки ден с трепет се молим всеки един от нас да е сред тези хора.”

Това е твой цитат от протестантски форум. Нека поумуваме над последните 3 реда:
- след приключването на земния път спасените са част от невидимата (небесна) църква, която е част от ХЦ;
- няма обаче никакво основание християните, които ще се спасят, да бъдат събирани мислено в някакво отделно общество и което тук да наричаме „невидима църква”, тъй като тя като такава просто не може да има никаква дейност на земята (освен в нечия фантазия) – нито би могла да „свързва и развързва”, нито да изобличава еретиците.

„Дори да си християнин, но ако не си спасен оставаш еретик! И вече ти посещаваш Църквата Христова (храма, сградата), но си еретик.”
Е, сега вече ми стана „ясно”: разбрах „простите 5 - 6 думи” - излиза, че до 16 век не се е спасил никой, т.е. - всички (освен апостолите) са били еретици - по простата причина, че до реформацията никой приживе не е бил в невидимата църква, т.е. на това „изобретение” още не му е било дошло времето.
Затова пък ХЦ винаги е изобличавала еретиците чрез съборни определения (на вселенски или поместни събори), само че на земната и част. Ето един пример, признат за образец на общото мислене на ХЦ за еретиците, потвърдено от Вселенския Халкидонски събор:
„Евтихий, досега иерей, архимандрит, е напълно изобличен и в миналите си действия, и в сегашните си обяснения в заблужденията на Валентин и Аполинарий, в упорито следване на тяхното богохулство, още повече че той дори не вникна в нашите съвети и наставления да приеме здравото учение. И затова, плачейки и въздишайки за неговата крайна погибел, ние обявяваме от лицето на Господа наш Иисус Христос, че той е изпаднал в богохулство, че е лишен от всички свещени санове, от нашето общение и управлението на манастира, като съобщаваме на всички, които отсега нататък беседват с него или го посещават, че също ще бъдат отлъчени."
"Да се не допущат еретици да влизат в Божия дом, докато са още в ереста си" (Лаодикийски събор, правило 6).

И за да не бъркаш понятията: Христос не е основавал сграда (сгради), а Църквата Си. При нас православните (все за толкова трябва да си го спомняш) сградата се казва черква и като понятие не бива да се бърка с понятието Църква.
С една дума: ХЦ храм, сграда. В църквите влизат (посещават ги) и много туристи, но те не влизат в съприкосновение с ХЦ, а само с храма (сградата), т.е. те не участват в църковния живот.
ХЦ не може да се посещава – ако не си част от нея, нямаш нищо общо, ти си извън нея!

Често историческите слабости на Църквата и личните слабости на членовете й скриват истинския й живот, но ние винаги трябва да гледаме отвъд външния (привидно разбит) облик на Църквата, за да открием под него лицето на Св. Дух. И не бива да разделяме видимата и невидимата Църква. Тази външна Църква с всичките й слабости е също така Тялото Христово и пълнотата на Светия Дух, въпреки че неговото действие може да е скрито от нашите недостатъци, но не е унищожено.
Трябва да помним добре Христовата притча за житото и плевелите - поуката е тази, че до Второ пришествие ХЦ представлява едно смесено общество от най-различни хора. Чак тогава ще се отдели житото от плевелите.

Към Випаз:
„Можеш ли да ми разясниш Богоотрковението на Православната църква. (боготкровение)може би имаш предвид преданията на хората живели преди за нещата върху които са разсъждавали това ли е откровението?”
Недей да преиначаваш думите ми! Ето какво казах (и част от което ти цитираш):
„Обясни ми как учението ще определи църквата, след като в Писанието има само неясни намеци за нея? Нали ХЦ посредством Божественото Откровение (Писанието и Преданието) е съхранила до днес учението. Т.е. църквата съхранява и предава учението.
От трите църкви, имащи апостолски произход (Православната, Латинската и Арменската) само ПЦ е запазила непрекъснато Богооткровеното учение, което се предава от поколение на поколение от Христово време до наши дни.”

Къде виждаш тук да съм казал „Богооткровението на Православната църква”. Толкова ли много те е подразнил моя цитат, че се опитваш да изместиш темата в „глуха линия”? Ако имаш нещо да отговаряш по същество на цитата ми - добре, но моля те, не с тези методи! А за Божественото Откровение си има специална тема.
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот ТодорК » чет юли 02, 2009 3:36 pm

Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот Жоро » чет юли 02, 2009 7:15 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот aktex » чет юли 02, 2009 7:57 pm

Радослав
Модератор
Мнения: 1530
Регистриран на: ср дек 20, 2006 4:11 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот Радослав » пет юли 03, 2009 2:42 am

Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот Жоро » пет юли 03, 2009 8:17 am

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот ТодорК » пет юли 03, 2009 8:55 am

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот aktex » пет юли 03, 2009 9:40 am

dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот dshakin » пет юли 03, 2009 11:27 am

Тодор написа:
„Православните използват термина "видима църква" за общността от вярващите/християните/православните, които в настоящия момент са живи на земята, а "невидима църква" - за вече починалите (към настоящия момент) християни/православни. Повечето протестанти обаче (по мои наблюдения най-вече харизматиците, но не само те) използват тези термини в съвсем различен смисъл - "видима църква" е съвкупността от всички посещаващи църковните служби (ходещите на църква). Но в действителност не всички от тях са християни. Понякога може да се прецени и по делата (кой е истински), но понякога това е доста несигурно - ние нито познаваме сърцето им, нито делата им в пълнота. И така - "невидима/истинска/Христова църква" протестантите наричат тази част от "видимата църква" (всички които претендират външно че са част от църквата), която е наистина Христова, т.е. която наистина Го следва и Му се покорява. Върху това определение може да има леки вариации, но като цяло е видно че Акте Хикс говори за "невидимата църква" именно в такъв смисъл, а не в православния.”
Странно защо си написал това, което съм оцветил в червено, след като: нито знаем всички дела на съответния християнин, нито в сърцето му ще надникнем и още по-малко – даже и да е измамил някой (както казва Актекс), дали след това Бог не е приел покаянието му (за православен християнин).

„Разбира се . Но нека все пак не превръщаме истината в субективно понятие - ти признаваш преданието и имаш една истина, аз не го признавам и имам друга истина. Истинската истина (ако мога да се изразя така )е само една и за всеки, който гради върху някаква различна (негова си) "истина" ще дойде ден, когато ще открие че е градил върху пясък...”
Както обикновено, не искаш да кажеш на кого е дадена Истината (или пък е „поделена”?) – вече говорихме, че пълнотата на истината е дадена на ХЦ, в която 10 века никой не е оспорвал Свещеното Предание, затова мисля че нямаме никакво основание да наричаме преданието - субективно понятие.

„Добре и точно казано Подобно "единство" действително е фалшиво. Всъщност ти говориш (доколкото съм запознат) за така наречения екуменизъм. Истинско единство и обединение може да има само около Истината. А, както вече казах, Истината е Една...”
Когато Истината е една не може да става дума за „единство” и „обединение” около нея, пък били те фалшиви или не и въпреки, че Жоро ти дава за пример библейската мерилка (една църква, една вяра, едно кръщение), на теб не ти харесва, пак си търсиш обединението „около истината”.
„...Всички които я познават биха имали и еднаква вяра (най-малкото дотам, докъдето са я познали)...”
Които са в ХЦ – познават в пълнота Истината. Е, тогава как с различна степен на познаване на вярата (докъдето са стигнали) ще познават Истината? – не става, те (частично познаващите я) автоматически се оказват извън ХЦ. Познаването на Истината е като бременността (има я/няма я) – средно положение няма.
„...и, поне според мен, биха съставлявали една църква (не църква-организация, а църква в новозаветен смисъл).”
Христовата Невеста винаги е имала йерархична структура, чрез която се и осъществява божественото ръководство.
Нали писах вече веднъж за ХЦ – да не би да е църква в старозаветен смисъл? ХЦ не е ли новозаветна в пълния смисъл на думата – какво в нея има, което не ви харесва.

„Всъщност разликата с екуменизма е малка, но съществена - божиите люде не стоят статично в неистината, а следвайки Бога, който им е дал Своя Дух, непрестанно се приближават към Истината все повече и повече, постепенно отхвърляйки заблудите според както Той им отваря очите да ги видят.”
Ето тук се вижда как хем „не стоят статично в неистината”, но търсейки истината претендират, че са в ХЦ (да, но в този случай би трябвало да стоят в Истината) – да, ама не – противоречие – оттук следва, че едно от твърденията не е вярно!
Ако разликата с икуменизма е малка (и понеже като съществена си я уточнил), то да се разбира ли, че приликата е голяма – т.е. други различия освен посочените почти няма? Интересувам се – защото диалогът с теб по този повод бе прекъснат и не се поднови.
И понеже непрекъснато чета: „божиите люде”, „следвайки Бога”, „им е дал Своя Дух”, идва ми да те попитам - а къде ли е в тази картинка сатаната? Той дали не стои унил и безучастен, „в оставка” (хайде да не е този път „пенсиониран”), но пък от друга страна – нали е княз на този свят. Същият въпрос бих могъл да задам и към предния твой параграф (за навлизането ти във вярата), но тогава все пак не пожелах.

„Що се отнася до православната църква-организация - аз не вярвам в нейната непогрешимост, също както не вярвам и в непогрешимостта на папата. За да не тръгнем пак по познатият на всички ни до болка път, започващ от "на тая канара ще съградя Моята църква; и портите на ада няма да й надделеят." бързам да добавя, че не считам че има връзка между съвременната употреба на думата "църква" в смисъл на "религиозна организация" и новозаветната еклесиа. Писал съм за това на няколко места - например ТУК и ТУК”
В тази тема ако не се лъжа, ние обсъждаме Христовата Църква, а не Православната и това, което си написал е просто изместване на проблема – почти същото го каза в темата за светийството на апостолите. Така ми прилича на употребата на прословутата фраза: „...краставицата съдържа 98% вода”.

Випаз написа:
„...Това че православната църква е една организация не я прави една църква защото църквата не е човешка организация тя е тяло Христова...”
А твоята църква (петдесятна, или каквато е) нима не е регистрирана в България като човешка организация по закона за вероизповеданията – така тя автоматично става организация, искаш или не: задължително трябва да бъдат посочени структурата и управителните органи на даденото вероизповедание. Иначе - няма регистрация!
Или в другия случай, ако не сте човешка организация, сте нелегални пред закона – ако пък претендираш, че сте само част от Тялото Христово.

„...Истината на Христовото учение е едно но, в едно тяло има различни части и затова църквите имат минимална разлика помежду си защото изпълняват по различна функция.”
От този цитат за съжаление не можах да разбера - кои църкви имат минимална разлика помежду си, изпълнявайки по-различни функции (по аналогия с човешкото тяло – къде е аналогията?). Ако някой разбира, моля да ми обясни.
vipaz
Потребител
Мнения: 368
Регистриран на: съб дек 06, 2008 2:41 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот vipaz » пет юли 03, 2009 4:35 pm

dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот dshakin » съб юли 04, 2009 6:50 pm

Към Актекс:

Нужно е поне малко да се замислиш (не да напишеш още първата мисъл която ти дойде), а и малко да поутихнат страстите в душата – тогава ще вникнеш в смисъла на написаното. Все пак в християнски форум сме – не за каратисти, нито пък играем тенис на маса (имам предвид словесната престрелка).
„...А и още нещо, думите ти не се връзват с казаното в Откровение, че Христос ще "грабне" своите" две жени ще залеят, една се взима другата се оставя.
Дали Христос първо не й прерязва гърлото за да я спаси после. Какви са тези глупости дето ги говориш. Разбира се човек се спасява още докато е жив...”

Вероятно в бързината не си обърнала внимание, че съм написал
„...Не е възможно християни, които още не са приключили земния си път да бъдат спасени (па макар и като протестанти да нямат свободна воля)...”
Примерът, който даваш с „грабнатата” праведна жена, въобще не е подходящ, защото в момента в който я грабват (за да посрещне Господа на небето) тя приключва земния си път и продължава небесния такъв без да вкуси смърт и никому (освен евентулно на теб) не би му било нужно да и прерязва гърлото. Нали и предстои заедно с ангелите да посрещне Господа на небето.
„...Иначе по логиката ти , дай да убиваме, така и така като умрем няма да ни чака жупела на беззаконията ни - та нали ще бъдем оправдани и спасени...”
Това просто няма защо да го коментирам!
„Така излиза ,че човек първо ще бъде съден и тогава ще се оправдае
Което никак не се връзва сконцепцуята за Спасениe"

Въпросът кое е по-напред (съдът или оправданието) в случая е безсмислен, понеже на самия Страшен съд ще стане и оправданието (който успее). Затова не можеш да правиш паралел м/у Божия съд и човешкия - нещата са несравними въобще.
А ако не се връзва с протестантската концепция за спасение, то направете си съответните изводи.

„Ако това е вярването на православната църква то тогава е станало по еретична и от еретиците. Но ако това е само твое мнение, тогава вече не говорим за позиции на църквата или за това какво казва Писанието , а по скоро говорим за твоето собствено мнение!”
По повод на този цитат - коректният събеседник би си взел думите назад (не държа на извинение).

„Слагаш думи в устата , които не съм казала!!!
Това което казвам е: От Апостолите на сам, до наши дни има спасени хора. Има хора които са оправдани чрез кръвта на Христос. Но те не са били спасени, чак когато са умрели. Все едно да кажеш ,че човек като умре тогава повярва...”

И кои са думите, които ти слагам в устата? Можеш сама да видиш (при желание) кое при мен е цитат (думите ти са оцветени в синьо и заградени с кавички) и кое е мои размишления – поне това е елементарно.
Мисля, че пак не внимаваш (когато четеш) – пак ще трябва да обяснявам:
През въпросните 16 века никой приживе не е бил в невидимата църква – такова „изобретение” дотогава не е съществувало. Въобще не става сега дума за спасили се на общо основание, а чакам имена на спасили се приживе в невидимата църква, за да сме коректни.
И пак правиш неуместни паралели м/у спасението и повярването. За първото се трудим да самата смърт, а второто е еднократен акт – кое е все едно?

"Слушай внимателно, пиша бавно (кабрал не може да чете бързо и за тва, не за друго). Как определяме един човек ,че е християнин? - като не само казва на ляво и на дясно "аз съм християнин", а го определяме като такъв именно защото човека , се съобразява с дадени закони. Води някакъв начин на живот, които не оскърбява Господ - живее чисто. Ходи на Църква. Кръстен е, взима Господна вечеря.
А какво става, с човека който също живее като този първя обаче не ходи на църква? Как ще вземе Господната си вечеря (Евхаристия при православните).
Едно от всичките неща да не правиш - значи нищо не правиш! - сещаш ли се къде се спомената? - в Писанието!”

Е, все пак благодаря за ограмотяването! Изглежда, ограмотявайки ме, смяташ да издадеш катехизис.

„От името или лицето на Господа, няма как човек да се отлъчи. Господ само има това право. Човек може да отлъчи човек само и единствено от църквата.”
Понеже ереста съдържа в себе си хула непременно против Светия Дух, ето как Господ прави отлъчването: от същия Свети Дух, чрез Светите Апостоли, архиереите са приели властта да свързват и развързват по начин, който е установен от него. Изрично подчертавам, не човек да отлъчи човек , а съборно – затова ХЦ се казва съборна.

”...Има много решения които са се взели на тези събори и едва ли очакваш 100% от тях да са точни и верни. Все пак хора са решавали въпросите...”
И не си мисли, че не са точни и верни – изключение са само еретическите (лъжесъборите). Архиереите (всеки от които се е съзнавал като последния грешник) са призовавали с обща молитва Духа Свети, който е 100% гарант.
Може би не ти харесва – и какво предлагаш: сам Господ да слезе на земята и да раздаде правосъдие? Или да остави еретика да продължава с хулите си?

„... След като мнозина са призвани, малцина избрани.
Ако всички сме избрани да се спасим, то тогава няма да има "талаш" в църквата! - помисли върху това .”

С това съм съгласен – няма спор.

„Няма как видимата и невидима църква да са едно...”
Вече ти говорих за това:
„Христовата Църква както вече писах включва земната (видима) и небесната (невидимата) Църква.”
А и продължението няма за какво да го повтарям (можеш сама да го видиш).

„За притчата, нали и аз това казвам. Да се зовеш християнин не е достатъчно.
Сиреч, има хора във видимата църква , които са плевели и те няма да отидат в невидима - В новия Йерусалим.”


Нали виждам какво казваш: с две думи – плевелите още отсега са извън ХЦ (понеже няма да се спасят), а според притчата не е така - житото и плевелите ще се отделят накрая. Ето и какво съм написал:
„...Трябва да помним добре Христовата притча за житото и плевелите - поуката е тази, че до Второ пришествие ХЦ представлява едно смесено общество от най-различни хора. Чак тогава ще се отдели житото от плевелите.”
Моят цитат се отнася за ХЦ като смесено общество (които ще/няма да се спасят), но еретиците са вън.
Смятам, че е много високо да заявяваме, че „...има хора във видимата църква , които са плевели и те няма да отидат в невидима – в новия Йерусалим.” – така както си го написала (един вид - ние сме сигурни, че не сме м/у плевелите). Няма никакво основание да смятаме, че сме в категорията на житото.

„Християнското учение е записано в Библията!
Но в Библията не е записано ,че православната, нито латинската, нито арменската църкви са приемници на Исусовите думи...”

И след като в Библията не е записано - можем да приемаме произволни твърдения, понеже са угодни нам, въпреки, че и децата знаят: Православната Църква и днес съхранява учението такова, каквото е било в първите векове.

„... Това можем да го твърдим само от исторически план (само ,че в исторически план би следвало да махнем православната, тъй като тя се обособява при разделението на църквата.)...”
Само че паметта на ХЦ не е изтрита – за разлика от протестантските църкви, в чиято памет събитията от 1054 г не съществуват. Дали обаче може да се твърди, че има обособяване? Къде има такива факти? - в случая Кабрал до голяма степен ме е „отменил”, така че не се налага допълнително нищо да дописвам (не вярвам този текст да е убягнал от „зоркото” ти око – но както и да е, не си го репликирала):
„Твърдението, че Православната Църква съществува от 1054 г. е особено смешно, и то свързано с тази тема. Точно заради канона се появило името православен и то точно 910 г. преди 1054 г. През 1054 г. не Православната Църква промени нещо, а римската епископия. Не православната църква прие нови догми, а римската. Самата римска църква твърди, че източните църкви са схизматични, защото не приемали "изясняването" на вярата, направено от папите. Затова през 1054 г. от Светата Църква отпадна римската епископия, която прие име Апостолска и Вселенска /Католическа/ Църква на Рим. /ICAR/.”

„...Би следвало да се предържаме към записаното Слово в Писанието, а не да се осланяме, камара от листи написани от хора, които са мислили ,че са дясната ръка на Господ!”
Кому е записано, че предават апостолите Христовото учение? – на верни човеци, никакви: имена, църква,... не се посочват. Това, което търсим, го има само в преданието (никъде другаде!) - „камарата от листи, написани от хора, които са си мислили, че са дясната ръка на Господ.” Тези същите „грешни” хора между другото - странно как без да сбъркат са записали по памет голямата част от Новия Завет; но когато са писали „камарата от листи”, паметта им е изневерявала???
Да не би когато са писали Новия Завет да са си мислели, че са „лявата Му ръка”?

И какъв е извода? - за да не се осланяме на тази „камара от листи”, трябва да приемем, че учението е предадено на друга църква (ама разбира се, само да не е на православната!), да приемем, че Христовото учение е предадено на Латинската църква - интересно тогава защо Лутер бе толкова против покварата, разяждаща тази църква, ковач на нови догмати (filioque, индулгенции, непогрешимост на папата, чистилище, ...)?
dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот dshakin » нед юли 05, 2009 2:45 pm

Випаз каза:

„Тука не говорим за регистрацията при властите. Понеже вие твърдите че вие сте само тяло Христово защото сте една църква, и това че сте една църква като организация и управление въобще не дава монополни права над тялото Христово – Ито е едно...”
Ако си обърнал внимание, тази тема е за ХЦ (като такава с една: вяра, учение, тайнства...). Още в началото заявих, че църквите, които имат разлика с ХЦ - са извън нея като еретици (никой не говори за какъвто и да е монопол).
Няма как ХЦ десет века да е с една: вяра, учение, тайнства; и следващите 10 да е с повече от една (вяра, учение, тайнства). По същия начин стои въпросът и с невидимата църква – 15 века да е небесна част от ХЦ, и следващите 5 века да „слезе” на земята и в нея да влязат приживе тези, които ще се спасят. Такива метаморфози при ХЦ не са възможни.
Казвам също, че Православната Църква (вселенската) не се е отделяла никога от ХЦ (Новозаветната Църква). БПЦ (като поместна църква, със всичките си проблеми) предсавлява неразделна част от Православната Църква и е част от Тялото Христово.
„...И то е едно но главата на тялото не е Патрирха а Христос и в този ред на мисли всеки който е Христов е в тялото Христово а не всеки който е Махимов е тялото Христово.”
Глава на ХЦ е Иисус Христос, а нашия патриарх Максим е председател на Св. Синод; значи няма място за притеснение – дали ще измести Господа (като глава).
По повод на „не всеки който е Махимов е тялото Христово” искам да отбележа, че нямаш нито възможност, нито право да съдиш миряните от БПЦ (колкото и грешни да са те) дали са в Тялото Христово. Пак ще повторя, че до Второ пришествие ХЦ представлява едно смесено общество от най-различни хора, и чак тогава ще се отдели житото от плевелите (според притчата).

Випаз:„...Истината на Христовото учение е едно но, в едно тяло има различни части и затова църквите имат минимална разлика помежду си защото изпълняват по различна функция.”
dshakin:”От този цитат за съжаление не можах да разбера - кои църкви имат минимална разлика помежду си, изпълнявайки по-различни функции (по аналогия с човешкото тяло – къде е аналогията?). Ако някой разбира, моля да ми обясни.”
Випаз:„Говоря за протестанските църкви не за разликите между ПЦ и ЕЦ.”
Сега наистина разбрах за какво става дума. Но ще повторя, че нямаме никакво основание да правим аналогия м/у Тялото Христово и човешкото тяло. Не е възможно да има разлика м/у отделните църкви, които са в ХЦ – те всички изпълняват еднакви (а не по-различни) функции.

„Ако през тези десет века не е имало различия защо е имало разделения на две църкви, явно е имало спор и противоречие и от едната и от другата страна...”
Не съм казвал, че „не е имало различия”, а - че „10 века никой не е оспорвал Свещеното Предание”. Споровете са по повод промяна в догматите или създаване на нови такива. Зад тях обаче прозират и земни интереси (претенциите на папата за господство над целия християнски свят).
Отговора на въпроса „защо е имало разделение на две църкви” не е толкова труден за непредубедения християнин – по-скоро трябва да се учудваме, ако сатаната не успява в сеенето на ереси и разколи.

”... и добре че е Католическта църква която винаги се е държала по здраво за истината от източната църква.”
Ако беше така, то реформацията на Лутер би се зародила в Православната Църква. Добре известно е на всички кой е ковачът на нови догмати (filioque, индулгенции, непогрешимост на папата, чистилище, и т.н.) и заради покварата в коя от църквите Лутер написа тезисите си.
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот Жоро » пон юли 06, 2009 9:25 pm

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот ТодорК » вт юли 07, 2009 9:42 am

Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не

Мнениеот Жоро » вт юли 07, 2009 7:25 pm


Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта