Протестантската „невидима църква”

теми, свързани с протестантството
dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Протестантската „невидима църква”

Мнениеот dshakin » чет сеп 03, 2009 4:17 pm

В темата „Кои християни са в Църквата Христова и кои (като еретици) не” Тодор казва:
„И така - "невидима/истинска/Христова църква" протестантите наричат тази част от "видимата църква" (всички които претендират външно че са част от църквата), която е наистина Христова, т.е. която наистина Го следва и Му се покорява. Върху това определение може да има леки вариации, но като цяло е видно че Акте Хикс говори за "невидимата църква" именно в такъв смисъл, а не в православния.”
Имаме ли основание да използваме това сказуемо - претендират (при това и външно) – ние само външно ли се смятаме за християни? такова нещо (претендиращи) в ХЦ според мен няма -, за мен и „смятащи се” също ще е неправилно.
Нека си отговорим – какво означава да сме в тялото на Църквата:
1. да вярваме, както вярва цялата Църква от началото й и досега, с нейния глас да проверяваме всяко свое или чуждо съображение и да разрешаваме всяко пораждащо се недоумение и при никакъв повод да не допускаме каквото и да било най-малко несъгласие с учението на Църквата;
2. с нищо да не се отклоняваме от реда в църковния живот - да постим, когато има пост, да говеем и да се причастяваме със Светите Христови Тайни;
3. да се придържаме към убеждението, че и небесните, и земните членове на Църквата са в нерушимо общуване помежду си, живо и непосредствено.
По-нататък се връщам на горния цитат на Тодор - която наистина Го следва и Му се покорява. Можем ли да смятаме, че протестантите, които не са съществували 16 века (както Тодор казва):
„Затова и обикновено се казва че протестантизма е ВЪЗНИКНАЛ през 16в.,т.е. преди това не е съществувал. И няма смисъл да му търсим някаква история.”
след това (възникването) са започнали да Му се покоряват, след като не се покоряват на Църквата Му, като освен другото се опитват да я разделят на части.

Ще разгледам и друго негово мнение, пратено ми на „лични” (с негово съгласие да го ползвам):
„Терминът "невидима църква" го приемам не в лошия смисъл в който го разбираш ти - като някаква парацърковна организация, в която влизат всички църкви. За мен той има смисъл само когато говориш за християнските организации като за църкви. Тогава (както се съгласихме вече) не всички от големите тълпи, които са формално "членове" на организацията са всъщност част от ХЦ. И термина "невидима църква" описва тази част от тях, която се състои от истинските християни (т.е., "невидима църква" =ХЦ). Невидима се нарича, защото гледайки с просто око тълпата, ти не би могъл да различиш кой е част от нея и кой не. Изобщо този термин има смисъл само когато се използва съответния жаргон за който казах (наричаш църква християнската организация и изниква необходимост да обясниш по някакъв начин че "всъщност не всички членове на църквата са всъщност членове на църквата" - виждаш ли защо е необходим отделен термин?). Аз в постовете ни затова говорих за "църква-организация" (в горния жаргон - църква), която е различна от ХЦ (в горния жаргон - невидима църква). Единствената разлика помежду ни тук е, че ти смяташ че всички членове на ХЦ са задължително членове и на организацията ПЦ, докато аз не считам така.”
Мисля, стана ясно, че Тялото Христово не включва в себе си посещаващите храма (особено в голям празник) тълпи от какви ли не хора, включващи и атеисти, некръстени, окултисти, езичници, туристи... Това, че някой е кръстен и е влязъл да запали свещ също не го прави автоматично част от ТХ.
Веднага ще попитам: кому и защо е нужно да гледа с различно от простото око тълпата (въпреки, че на голямите празници и на мен е досадна навалицата)?:
- на Бога – няма за какво, Той вижда на всеки в сърцето;
- на църковното ръководство – също не виждам за какво;
– на православния: какво го интересува - като какъв е влязъл дадения човек в храма (един за здраве, друг – за късмет, трети – като туристи...), нали никой не ни пита защо влизаме;
- на протестанта: ето, какво се оказва - на никой друг, освен на него.
Пред православните въобще не изниква (каквато и да било) необходимост да обяснят по някакъв начин, че "всъщност не всички членове на църквата са всъщност членове на църквата". За мен това е само игра на думи – не виждам да ми е необходимо на някого да обяснявам това. А и тези понятия много отдавна са уточнени - в състава на ХЦ винаги са влизали:
- видимата (земна, войнстваща) Църква – християните, живеещи на земята;
- невидимата (небесна, тържествуваща) Църква – това са: всички светии, и всички християни (умряли с вяра и покаяние).

Разделянето на земната Църква на - видима и невидима част би било оправдано ако:
- съществуваше някакъв способ, с който определени „привилегировани” да могат да „видят” кои в действителност са „истинските” християни.
- Бог е упълномощил въпросните „привилегирован” за това; нито в Писанието, нито в Преданието, обаче се споменава нещо подобно.
Явно затова „горемите тълпи” биват вкарвани в разсъжденията – за да може, откроявайки се от тях, да останат „истински вярващите” (претендиращите поне пред себе си, че са такива). Или, както казва Жоро:
„Просто знам от къде идва учението за невидимата църква (в протестанткия смисъл), смятам че е фалшиво и е майка на разцеплението (казано в стила на Йоан Златоуст). Чрез това учение ще е много трудно на протестантите да се събудят и да видят, че нямат единство и разцепват църквата. Църквите са стотици, но чрез това учение те я виждат една.”
Последна промяна от dshakin на съб сеп 05, 2009 7:35 pm, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот aktex » чет сеп 03, 2009 5:06 pm

Дшакин , не съм си направила труда да прочета какво пишеш.
по заглавието на темата, разбирам, че никак не си разбрал какво е Божието Царство.

Поздрави ...
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот ТодорК » пет сеп 04, 2009 12:19 pm

skitnik
Потребител
Мнения: 19
Регистриран на: ср фев 28, 2007 11:59 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот skitnik » съб сеп 05, 2009 8:03 pm

учението за "невидимата църква",намира своето основание в протестанското разбиране за спасението(това не е обожение,а по скоро освобождаване от отговорност) и особенно в учението за сигурност ,увереност в личното спасение ,т.е. възможността да кажеш "аз съм спасен" , което се корени в Калвиновото предопределение.Как може толкова хора от толкова различни конфесии,понякога напълно отричащи се да твърдят ,че са спасени? Този въпрос се разрешава ,чрез учението за "невидимата църква"
skitnik
Потребител
Мнения: 19
Регистриран на: ср фев 28, 2007 11:59 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот skitnik » съб сеп 05, 2009 8:14 pm

Интересно е в това отношение да се види книгата на У.Макдоналд "Христос и Църквата" .
Също така възниква въпроса - Как Христос е Глава на всичките тези конфесии? Отговорът е : Той е Глава на невидимата Църква. Така всъщност местните църкви се превръщат в нищо повече от квартални събрания на "ОФ"("Отечествен Фронт" за по младите читатели). Всъщност цялото съвременно учение на протестантите за църквата се препокрива с практиката на английските аристикратични клубове,всъщност няма никаква пречка да си член едновременно на няколко клуба ,така няма и пречка да си член на няколко конфесии,
Преди време четох за Калифорния, че там всеки пети се води член на поне три различни конфесии изповядващи противоречащи си доктрини , а всеки трети е член на поне две.
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот Жоро » нед сеп 06, 2009 12:41 am

Църквата е богочовешки организъм, тялото на Иисус Христос на земята.

ПЪРВО СЪБОРНО ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ИОАНА БОГОСЛОВА - ГЛАВА 4.
1. Възлюбени, не на всеки дух вярвайте, а изпитвайте духовете, дали са от Бога, защото много лъжепророци се явиха в света.
2. По това познавайте Божия Дух (и лъжливия дух); всякой дух, който изповядва, че в плът е дошъл Иисус Христос, е от Бога.

Учението за "невидимата" църква тук на земята, което следва че и тялото на Христос е невидимо тук на земята е антихристиянско.

Разбира се може някои от това тяло - Църквата да са само дреха, която ще се съблече и ще се изхвърли, а други да се част от самото тяло, но това ще се реши накрая.

Има много християни извън църквата. Може би много от тях ще се спасят, но извън църквата, а не като част от нея. Църковните отци казват че извън църквата няма сапсение. Вярно е, че в момента ситуациата в която се намират християните е различна от тази, в която отците са изказвали тези твърдения. На мен обаче не ми се иска да изпитам доколко тези думи важат в нашето време. Предпочитам да не си играя със спасението и да се прибера у дома - в Църквата.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот aktex » нед сеп 06, 2009 1:14 am

последно го пиша, щото пръстите ми се изприщиха да го изписвам :)

Учението за невидимата църква не е антихристиянско или антибиблейско. Невидимата църква представляват всички онези спасени хора, които ще населяват един ден в новото небе и в новата земя , Новия Йерусалим. Сигурна съм,че апостолите и пророците са едни от тях.

Църква, която е невидима, се състои от всички избрани, които са били, са или ще бъдат събрани в едно – под Христос като Глава на Църквата; тя е съпругата, тялото и пълнотата на Онзи, Който изпълва всичко във всички.
Няма нищо общо с това ,че тялото на Христос било невидимо. Те хиляди хора видяха тялото на кръста, само вие си мислите ,че е невидимо!
Прави разлика между видима и невидима църква и видимо и невидимо тяло , ябълка, круша, щайга и т.н.

Видимата църква се състои от хора по целия свят, които изповядват истинската вяра. Христос е дал на тази Църква служение, Писание и тайнства.
И най-чистите църкви в света не са лишени от несъвършенства и грешки.

Спасението извън Църквата не може да съществува. Тъй като видимата църква, какво вече казахте е "богочовешки организъм, тялото на Иисус Христос на земята."!
Как може да съществува спасение извън тялото на Христос? - въпроса е по повод думите: Има много християни извън църквата. Може би много от тях ще се спасят, но извън църквата, а не като част от нея.

Тва не го разбирам - все едно написа:Има много мюсюлмани,будисти, лаодзънисти, сатанисти и още такива *исти, които ще се спасят!
Моля да ми разясниш подчертаното изречение geek:
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот Жоро » нед сеп 06, 2009 2:10 am

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот aktex » нед сеп 06, 2009 3:13 am

Жоро епитета играя си с огъня е придобил малко инфантилен нюанс в наше време.
Играя си с огъня се възприема като: правя нещо против правилата, но може и да стане, ако ме напипат тогава лошо ми се пише.
Как така против волята на Бога, някой ще се спаси?

Интересно ми е да науча, кой точно провъзгласи Православието за спасителна вяра. След като Православието е нищо повече от един камък. При все че не е КрайЪгълен!
За жалост много хора разделят човеците на православни, католици, протестанти, и на разклоненията на трите деноминации.Но аз деля хората на вярващи в Христос и изповядващи,че Той е Спасител и Неговата кръв се даде като откуп за нашите души и на такива хора които не вярват.

Работата е там ,че не е само от мислителите или писателите през 15ти век.
Апостолът както пише за видимата, така и за невидимата църква. Описва служения, само част от служенията. Не напразно невидимата Църква се казва,че е непорочна и без петно или бръчка.

Не виждам смисъл да се пише повече. Темата е дъвкана, предъвквана, писана изписана.
Все едно те първа отварят хората този форум и се пускат теми, които вече са изписани. Дори не се прави труда да се прочете. Или като се отвори тема с конкретно съдържание, което е писано, не се прави труда да се копират или кътнат постовете в новата тема.
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот Жоро » нед сеп 06, 2009 7:21 am

ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот ТодорК » нед сеп 06, 2009 7:12 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот Кабрал » нед сеп 06, 2009 9:39 pm

Тука нещо е объркано в цялост. Невидимата църква не е това, което пишете, или най малко би трябвало да го поясните, защото като изключим провослоавното и католическото учение/последното е ерес/ другите са малко известни, най-вече на измислилите учението пастори и хората около тях.

Под Невидима Църква разбираме тази част от Светата Църква, която е "на небето" в библейстият смисъл на думата, затова и обикновенно се нарича Небесната Църква. Казва се на обикновен език, че тя е от Бог и душите на починалите християни. Мое мнение е, че е коректно да кажем, че небесната или невидима църква е тази част от Светата Църква, в която пребивават душите на починалите християни, за разлика от Земната или Видима Църква в която пребивават живите християни, като връзката между двете е Бог, което е в Църквата и е Църквата.

За да бъдат заедно с Бог християните трябва да са в Църквата ,защото иначе няма как да общуват с него. Общуването между Бог и хората става само и единствено чрез Светите Тайнства на Църквата. Светите Тайнства макар и някой да ги определят като 7 на брой, са всички свещенослужения извършвани в Църквата. Тайнствата са видимата проява на невидимата Благодат на Светия Дух, заради което едната страна на свещенодействието е винаги Божията благодат, а от другата са действията на клира с или без материален елемент.

Христос изпрати апостолите да извършват тайнствата и конкретно най-важното от тях - Светото Кръщение, както и да научат народите на всичките му заповеди, т.е. на това което наричаме Учението в което се съдържа разяснението на Христовите заповеди - да възлюбим Бог и ближният като себе си. За да възлюбим Бог трябва да познаваме истинския Бог или т.н. Божия същност. Богопознанието и най-вече изповядването на истинският Бог е най-важната предпоставка от покаянието, което пък е предпоставка да станем част от Църквата. Макар и абсолютно необходима предпоставка покаянието не спасява. Покаянието ни води към Богопознание и чрез вяра в думите и учението на Иисус Христос и най-вече като повярваме, че който не се роди свише, от вода и Дух, няма да влезе в царството Божие и, че ние се раждаме свише в Светото тайнство Кръщение. Когато повярваме в тези Христови думи и приемем кръщението ние ще се спасим, ако не повярваме, ще бъдем осъдени.
Казано е и, че ще се спасим ако участваме в друго Свето тайнство - Евхаристия, защото ако не участваме ние не сме част от тялото Христово и върху нас не е изкуплението на Христовата кръв. Казано е още, че ще се спаси този, който претърпи докрай, че нечист няма да влезе в Царството - т.е. този който има грехове, които не е изповядал, което се прави в Светото тайнство Изповед.

От горното следва, че в Църквата са тези, които изповядват точно Божията същност, приели са Учението на Христос, но те са в Църквата само и единствено ако са се кръстили в името на истинския Бог - Отца, Сина и Светия Дух. Те ще са в Църквата ако участват в живота на Църквата и Евхаристията, както и като се изповядват редовно, т.е. спасението е в Благодатта, която получаваме от Светия Дух в Тайнствата.

Само от тази база можем говорим за това, кой е в Църквата и кой извън нея. Например - в Църквата ли са тези протестанти, които отричат кръщението? Отговорът е не, те не са в Църквата и няма да се спасят. В Църквата ли са тези, които примат кръщението като белег, че сме в христовата общност и въобще тези, които отричат спасителното действие на кръщението? Естествено, че не - те не са повярвали! Ще се спасят ли тези, които твърдят, че хлябът и виното са само подобие на тялото и кръвта Христови? И те няма, защото приемат Евхаристията недостойно. Как ще се спасят тези, които са в общности без апостолска приемственост, без клир, който има силата да опрощава? И как в крайна сметка ще се спасят католиците и портестантите, които не изповядват точната Божия същност? Никак, ще бъдат осъдени. А след като не са част от Видимата или Земната Църква как ще влязат в Невидимата? Тя просто не би трябвало да ги интересува!
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот Жоро » вт сеп 08, 2009 6:49 pm

dshakin
Потребител
Мнения: 238
Регистриран на: вт апр 22, 2008 5:03 pm

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот dshakin » ср сеп 09, 2009 5:15 pm

Актекс каза:
„Дшакин , не съм си направила труда да прочета какво пишеш.
по заглавието на темата, разбирам, че никак не си разбрал какво е Божието Царство.
Поздрави ...”

Най-напред коректността (нали сме християни) изисква да отговориш на последния ми пост към теб от 04.07. (когато „се сниши”) – там също обсъждахме НЦ, но не това бе темата. После можеш да ми обясниш „какво е Божието Царство”.


Здравей, Тодоре!

За да не се разбираме криво, ще уточня пак – вече посочих какво означава да сме в тялото на Църквата, тези три точки (които съм изредил) се отнасят само и единствено за ХЦ и в никакъв случай не се подразбират и за т.н. „невидимата църква” (НЦ).
Нали затова съм оспорил тази част от разсъжденията ти (дал съм я в червено), където говориш за протестантите от НЦ – че била наистина Христова част от Църквата, щом наистина Го следват и Му се покоряват.

„Общуването (последната точка) не е само убеждение, а трябва да бъде реалност. Едно от желанията/заповедите на Господа е да бъдем едно и да имаме любов по между си. Без общуване между хората това е невъзможно...”
Ако наистина се придържаме към такова убеждение, то тогава не би имало пречка да имаме нерушимо общуване, разбира се, че тогава то няма да бъде само убеждение, а ще бъде реалност. Само че тези (мои и твои) разсъждения трябва да важат не само м/у земните членове на Църквата, но и м/у земните и небесните (вж цитата в предния ми пост). И последно уточнение – общуването м/у земните членове предполага (разбира се) всички общуващи (помежду) си да Му се покоряват – без покоряването останалото не е възможно.

„...Лесно е човек може да си мисли че е едно с другите и че ги обича когато изобщо не ги познава. Когато обаче "възлюбените братя" ти дойдат в къщата например и започнат да ти пречат, любовта ти обикновено започва да изглежда по съвсем различен начин ...”
Тук обаче второто изречение ме затруднява. Моля те – уточни кои са "възлюбените братя", коя е къщата и с какво ти пречат, защото тези думи могат да се тълкуват всякак.

„... Отделно от това Господ е дал на всеки да бъде някаква част от тялото и да дава и зависи от другите и т.н. Това не са неща, в които просто вярваме - това е реалност и начин на живот.”
О, това е направо абсурдно (ако става въпрос за ТХ) – от една страна в него по този начин ще влезат не само всички икуменисти, но и атеистите, и кой ли не. Далеч не на всеки Господ е дал да бъде (макар и минимална) някаква част от тялото.

Това, което си цитирал (от мен или Кабрал),
"човек се спасява в Църквата, това е нормалния начин, който Бог ни е дал"
мисля, че го намерих, но звучи много по-различно - ето какво съм казал:
„при все това не е за нас да определяме положението на онези, които са извън ПЦ – ако Бог желае да даде спасение на някой (който е християнин по най-добрия известен нему начин, но без да е познал ПЦ), това зависи от Него, а не от нас; но когато Той го направи, това е извън нормалния начин, който Той е установил за спасение - в Църквата като част от Тялото Христово.”
По отношение на твоя цитат – за мен е почти верен (с малка, но важна корекция):
"човек се спасява в Църквата, това е нормалния начин, който Бог ни е дал (като възможност да предпочетем или не)".
А това, което аз съм писал в другата тема, е отнесено към случая извън правилата - извън нормалния начин (в Църквата - като част от Тялото Христово). Както виждаш, разликата м/у двата цитата е много голяма. Ако пък си имал предвид друг цитат, покажи го (защото аз не намерих нищо по-близко от това).

„А без общение и взаимоотношение не може да има нито истинско единство, нито истинска любов, нито истинско Тяло, нито истинска Църква.”
Това е вярно, но може да бъде отнесено единствено към задълженията на всеки вярващ: какво означава да сме в тялото на Църквата?

„Когато човек започне да търси такова общуване и единство (а когато човек поотрасне във вярата стига до момента, в който е буквално принуден от Св. Дух да го направи), тогава той бързо научава кой защо влиза в храма. Не е необходимо да имаш някаква специална дарба да ги разпознаваш хората - в общуването бързо се вижда кой е за Бога и кой не...”
Не искам да те засягам, но можеш ли да ни обясниш на практика как Св. Дух те е принудил да търсиш истинско единство, истинска любов, истинско Тяло, истинска Църква?, т.е. неща, които отнасяме единствено към т.3 от задълженията на всеки вярващ: какво означава да сме в тялото на Църквата. Св. Дух не би пренебрегнал (пренебрегващият явно е друг дух) първите две точки, които са не по-малко съществени за нашия диалог, но ти – по всичко личи, че не си ги „видял”. А аз специално коментирах удебеленото там в червен цвят.

По-нататък започваш сам да си противоречиш – ще върна „лентата” назад до 01.07., когато заявяваш:
„Православните използват термина "видима църква" за общността от вярващите/християните/православните, които в настоящия момент са живи на земята, а "невидима църква" - за вече починалите (към настоящия момент) християни/православни. Повечето протестанти обаче (по мои наблюдения най-вече харизматиците, но не само те) използват тези термини в съвсем различен смисъл - "видима църква" е съвкупността от всички посещаващи църковните служби (ходещите на църква). Но в действителност не всички от тях са християни. Понякога може да се прецени и по делата (кой е истински), но понякога това е доста несигурно - ние нито познаваме сърцето им, нито делата им в пълнота. И така - "невидима/истинска/Христова църква" протестантите наричат тази част от "видимата църква" (всички които претендират външно че са част от църквата), която е наистина Христова, т.е. която наистина Го следва и Му се покорява. Върху това определение може да има леки вариации, но като цяло е видно че Акте Хикс говори за "невидимата църква" именно в такъв смисъл, а не в православния.”
В този си пост вече си категоричен:
„Не е необходимо да имаш някаква специална дарба да ги разпознаваш хората - в общуването бързо се вижда кой е за Бога и кой не.
Аз още тогава ти отговорих:
”Странно защо си написал това, което съм оцветил в червено, след като: нито знаем всички дела на съответния християнин, нито в сърцето му ще надникнем и още по-малко – даже и да е измамил някой (както казва Актекс), дали след това Бог не е приел покаянието му (за православен християнин).” (отговор не последва)

„...Павел говореше например за "лъжебратя" - имало ги е тогава, има ги и сега. Има "лукави работници" - хора, които считат християнството като средство за печалба. Има хора, които предпочитат лесното християнство и са врагове на Кръста и т.н. Случаи безброй, но не това е важното...”
Апостолът казва това, защото е понесъл много скърби от лъжебратя, трябвало е да се справи и с лукавите работници, но той не е казал: отделете се от тях.

„...Основното което искам да кажа е следното - църква без общение не може да има. А има ли общение, веднага се обособяват групи от хора, които търсят Бога (християни) и хора, ходещи в храма по други причини (и обикновено проповядващи друго евангелие).”
Проповядващите друго евангелие – са еретици, които нямат място в ХЦ. Останалите пък, ходещи в храма по други причини - те просто са плевелите от притчата:
„Друга притча им предложи Той, като каза: царството небесно прилича на човек, посеял добро семе на нивата си;
и когато човеците спяха, дойде врагът му и посея между житото плевели, па си отиде;
а когато израсте злакът и даде плод, тогава се появиха и плевелите.
И като дойдоха слугите на стопанина, рекоха му: господарю, нали добро семе посея на нивата си? Откъде са, прочее, в нея тия плевели?
А той им рече: враг човек е сторил това. Слугите пък му рекоха: искаш ли да идем и да ги оплевим?
Но той рече: не, за да не би, като скубите плевелите, да изскубите заедно с тях и житото;
оставете да расте и едното и другото заедно до жетва; а по жетва ще река на жетварите: съберете първом плевелите и ги свържете на снопове, за да се изгорят; а житото приберете в житницата ми.
(Мат. 13:24-30)
Вие друга версия на Господнята притча ли ползвате, или я тълкувате другояче? Аз няколко пъти вече в темата за еретиците давам като пример нейната финална част (подчертаното).
Християните, добри или лоши, са членове на Църквата (т.е. - тя е смесено общество), защото сам Спасителят е казал, че Църквата Божия е подобна на нива, в която има и плевели, смесени с пшеницата, и че това ще бъде тъй до свършека на света. Чак тогава ще се отдели житото от плевелите (при жътвата) и ние трябва да се опитаме да ги задържим всички заедно, а не да ги разделяме.

„Мисля, че това е необходимо както на хората от света, така и на самите християни.
За хората от света - нима не ти се е случвало, когато споменеш че си християнин/православен да ти отговорят "А, да имах един колега като теб, който такива и такива ги вършеше" или "Нашият поп е такъв и такъв". С две думи - "знам ги аз християните". И тогава се налага да обясняваш че не всеки, който нарича себе си християнин е наистина такъв, че не бива да се съблазняват от лоши примери и т.н...”

Мислиш ли, че хората от света много ще се впечатлят от твойте обяснения?
Любопитно ми е какъв пример би им дал в този случай – нали трябва да им посочиш нещо, който те да видят, или пък да си представят, т.е. - добрия пример. Кой ще е олицетворението му – хората от моята/нашата групичка ли ще са или други? И не намирисва ли това на фарисейство?
Според мен, даже и мислено да си затворим очите за евентуалното разцепване на Църквата, „невидимата” и „част” пак не би свършила работа, защото от нея пък съвсем няма как да дадеш пример на хората от света. Освен това – знаеш ли със сигурност дали „подходящите” християни (според теб) за такъв пример, са наистина членове на НЦ. Ако теорията ви е правилна, това само Богу ще е известно.

„...За християните - важно е да се внимава в каква групичка ще попаднеш. "Ученикът ще стане като учителя си." Затова трябва да внимаваме с кого имаме общение, кого наричаме брат, и от кого вземаме пример.”
Християнинът е човек, който има братя и сестри (духовни), той принадлежи към едно семейство - семейството на Църквата. Ние се спасяваме като нейни членове и в единство с всички останали членове - през целия период до сега е било така. Групи и групички при нас няма, всички сме едно – добри и лоши.

„Що се отнася до това, че някой иска да използва факта, че Бог може да има Свой избрани в различните клонове на християнството за да "докаже", че "няма значение кой в какво вярва" - с това въобще не съм съгласен. Но това е друг въпрос - писал съм накратко защо смятам че чистотата на учението е важна в този пост.”
Не разбирам откъде идва връзката на разсъжденията в този параграф с моя пост – ако можеш, моля те - обясни.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Re: Протестантската „невидима църква”

Мнениеот aktex » ср сеп 09, 2009 5:19 pm

Здравей Дшакин :)

Ще се радвам да отговоря на въпроса ти - напиши го отново тук . И моля те спри с цветовете. Първо че ми избождат очите и съзнанието , второ изрично в правилата на форума е опоменато за световете!

Поздрави :)

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта