Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Добре, тогава какво ще кажеш за избитите без кръщение по време на гоненията в ранните векове. Пример: при измъчването на даден светец или светица, гледайки как човека понася всичко и слави Бога без да се бои от мъчителите, мнозина събрани да гледат "сеир" са се признавали за християни и са бивали веднага посичани. За тях св. Църква обяснява, че са се кръстили в кръв. Ти какво ще кажеш?
А по повод на дългия ви платонов :D спор със Смола, ето какво пише архим. Лазар Абашидзе в "За тайните недъзи на душата":
"И изобщо неправилно е да смятаме, че спасението на душата и наследяването на Царството Небесно пряко зависят от нашите добри дела. Бог милува човека и го спасява не заради добрите му дела, а заради неговото вярващо, съкрушено и смирено сърце. Разбира се, вяра без дела не бива да има, пък и не може да има, тя задължително ще се въплъти в конкретни дела и тези дела непременно ще са най-добрите и най-светите, тъй като на тях учи вярващия Сам Господ."
А по повод на дългия ви платонов :D спор със Смола, ето какво пише архим. Лазар Абашидзе в "За тайните недъзи на душата":
"И изобщо неправилно е да смятаме, че спасението на душата и наследяването на Царството Небесно пряко зависят от нашите добри дела. Бог милува човека и го спасява не заради добрите му дела, а заради неговото вярващо, съкрушено и смирено сърце. Разбира се, вяра без дела не бива да има, пък и не може да има, тя задължително ще се въплъти в конкретни дела и тези дела непременно ще са най-добрите и най-светите, тъй като на тях учи вярващия Сам Господ."
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Леле, вий съставихте цял алманах покрай един спор за и против форумите, кога ще го издадете? =)
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Двоен пост. Моля да се изтрие.
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Само да прибавя защо разбойникът се е спасил без Кръщение:
"Всички ние, които се кръстихме в Христа Иисуса, в Неговата смърт се кръстихме" . Очевидно обещанието е дадено преди Неговата смърт. Също така загиналите за Христа се кръщават по силата на умирането за Него, ако преди това не са били кръстени във водната баня.
"Всички ние, които се кръстихме в Христа Иисуса, в Неговата смърт се кръстихме" . Очевидно обещанието е дадено преди Неговата смърт. Също така загиналите за Христа се кръщават по силата на умирането за Него, ако преди това не са били кръстени във водната баня.
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Последна промяна от Кабрал на пет ное 27, 2009 7:22 pm, променено общо 1 път.
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Последна промяна от small axe на пет ное 27, 2009 10:14 pm, променено общо 1 път.
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Венче, благодаря за цитата от Дяченко, той е напълно прав. Това, за което той говори, аз му викам "розово християнство". :mrgreen:
Само че Смола изобщо не твърди такова нещо. Той твърди, че ако няма дела, вярата е суетна. Не виждам какво толкова има да се спори по това.
Предлагам на Кабрал да впрегне таланта и усилията си да убеди Смол коя е Църквата Христова и защо. Той от това има нужда, спроед мен. А в този спор и двамата спорят заради спора, твърдейки дефакто едни и същи неща, но с различни думи.
Само че Смола изобщо не твърди такова нещо. Той твърди, че ако няма дела, вярата е суетна. Не виждам какво толкова има да се спори по това.
Предлагам на Кабрал да впрегне таланта и усилията си да убеди Смол коя е Църквата Христова и защо. Той от това има нужда, спроед мен. А в този спор и двамата спорят заради спора, твърдейки дефакто едни и същи неща, но с различни думи.
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
за някой неща може и да твърдим с Кабрал едно и също , но за други не.
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Ох ! Братя,много сте умни,много ме кефите. Темата е супер ! Много уживено дискутирате,което значи- темата е " в десятката" :D :D :D
- The Sentinel
- Потребител
- Мнения: 73
- Регистриран на: нед авг 24, 2008 11:29 pm
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
след разгорещеният спор, "какво е нужно за спасението- вяра или дела?", сега с нетърпение очаквам следващият епизод- "човекът- душа или тяло?" wink:
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Ако въпросът беше дали се спасяваме с вяра или дела то нямаше да има никакъв шанс да се спасим. Няма вяра без дела, следователно ако не вършим делата на покаянието няма да се спасим, а ако вършим дела без вяра също няма да се спасим. Смола използва лозунги, но дори след като каже, че вярата без дела е мъртва продължава да е твърдо убеден, че делата нямат никакво отношение към спасението и по някаква странна вяра, неописана в Библията, можем да се спасим без дела или поне без те да са важни.
Някой е споменал, че вярата без дела била суетна, демек суетна, ама спасява. Спасява дръжки, защото суета това, което оставяме на земята и не можем да всемем със себе си в отвъдното. Апостолът е искал да каже, че щом вярата суетна, без дела, тя не ни върши работа на небето.
Някой е споменал, че вярата без дела била суетна, демек суетна, ама спасява. Спасява дръжки, защото суета това, което оставяме на земята и не можем да всемем със себе си в отвъдното. Апостолът е искал да каже, че щом вярата суетна, без дела, тя не ни върши работа на небето.
Re: Интернет-форумите-школа по Православие или панаир на суетата
Смол,
Вместо дълги истории относно връзката между делата и вярата можеш да кажеш просто дали можеш да се спасиш без дела и дали ще ни съдят по делата. Това е достатъчно, защото досега само шикалкавиш.
За кръщението не е казано, че който повярва в нещо си и отделно от това се кръсти ще се спаси, а който повярва, че кръщението ще го спаси и се кръсти ще се спаси, а който не повярва в това, ще бъде осъден. Прочети какво са писали четиримата евангелисти за тази среща и останалото казано за кръщението. Затова отговорът ми на всичките ти примери е един - никой няма да се спаси без да е кръстен. Това първо и второ, нямаш вяра ако приемаш, че кръщението е нещо хубаво, но не е задължително.
Твоято постановка - вярваш и се кръщаваш - спасен си, не вярваш - осъден си, следователно без кръщение не си осъден е в основата на католическият възглед за чистилището., където попадали тези дето не са се спасили, но не са и осъдени. Тълкуването ти е обсурдно. Иван вярва, но не се е кръстил и по думите на Христос не е спасен, а според твоите не е и осъден, къде ще маа гащи душата на Иван на ония свят освен в чистилището?
Преди възнесението Христос е бил на земята и е могъл лично да опрощава греховете при кръщенията, които е вършил той и апостолите от негово име. Ти като се кръсти Той лично ли ти полива или някой от апостолите възкръсна? Христос се възнася и защото не може лично заставайки до нас, както до разбойника, да ни опрощава греховете, създава определен ред за това.
Няма вяра на парче и учение на стих!
Вместо дълги истории относно връзката между делата и вярата можеш да кажеш просто дали можеш да се спасиш без дела и дали ще ни съдят по делата. Това е достатъчно, защото досега само шикалкавиш.
За кръщението не е казано, че който повярва в нещо си и отделно от това се кръсти ще се спаси, а който повярва, че кръщението ще го спаси и се кръсти ще се спаси, а който не повярва в това, ще бъде осъден. Прочети какво са писали четиримата евангелисти за тази среща и останалото казано за кръщението. Затова отговорът ми на всичките ти примери е един - никой няма да се спаси без да е кръстен. Това първо и второ, нямаш вяра ако приемаш, че кръщението е нещо хубаво, но не е задължително.
Твоято постановка - вярваш и се кръщаваш - спасен си, не вярваш - осъден си, следователно без кръщение не си осъден е в основата на католическият възглед за чистилището., където попадали тези дето не са се спасили, но не са и осъдени. Тълкуването ти е обсурдно. Иван вярва, но не се е кръстил и по думите на Христос не е спасен, а според твоите не е и осъден, къде ще маа гащи душата на Иван на ония свят освен в чистилището?
Преди възнесението Христос е бил на земята и е могъл лично да опрощава греховете при кръщенията, които е вършил той и апостолите от негово име. Ти като се кръсти Той лично ли ти полива или някой от апостолите възкръсна? Христос се възнася и защото не може лично заставайки до нас, както до разбойника, да ни опрощава греховете, създава определен ред за това.
Няма вяра на парче и учение на стих!
Върни се в “прочетено в православие.бг”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост