Грях ли е изповедта?

разкажете за вашите колебания и приключения по пътя към вярата
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Aurelia Felix » вт мар 09, 2010 10:45 am

Vladislav
Потребител
Мнения: 121
Регистриран на: съб юни 17, 2006 3:24 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Vladislav » вт мар 09, 2010 11:44 am

Последна промяна от Vladislav на вт мар 09, 2010 11:55 am, променено общо 1 път.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Aurelia Felix » вт мар 09, 2010 11:54 am

Владиславе, не спирай :-) Тъкмо стана интересно. Аз лично намирам тази дискусия за много полезна, още повече, че Зограф ясно каза откъде е дошла традицията на рядко причастяване и защо. Относно внушенията, както казваш, че човек трябвало да е горд, за да си мисли, че може редовно да приема Христовите тайни, то мога само да кажа, че Един Бог е сърцеведец и знае кой действително е горд и колко е горд. Той не открива какво е в сърцето на човека на друг човек (освен в редки случаи), още повече, когато другият е непознат.

На поддържащите тезата, че човек трябвало да е достоен един вид за Причастие искам да задам въпроса: св. Йоан Кронщадски се е причастявал всеки ден. Живял е горе-долу близо до нашето време, не в първите векове. Питам: Йоан от Кронщад се е причастявал, защото е бил достоен (праведен и свят) за причастието или е станал праведен и свят, поради причастието?
Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Чехълче » вт мар 09, 2010 12:27 pm

Тигър, някакси и двете. Достигнал е толкова високи степени във вярата, че не е грешал и съответно е бил достоен, тоест можел е да се причестява и без изповед. А с помощта на Тялото е достигнал съвсем високо във вярата. Нещо като двустранен процес.
Аз съм поддръжник на честото, но все пак не прекалено честото причастие. Веднъж на 4-5 седмици според мен добре за мирянин. Иначе бихме изпаднали в гордост, че живеем като първите християни.
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Aurelia Felix » вт мар 09, 2010 5:09 pm

Потребителски аватар
Чехълче
Модератор
Мнения: 2032
Регистриран на: нед дек 20, 2009 1:49 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Чехълче » вт мар 09, 2010 6:19 pm

Да, точно както го каза, никой не е безгрешен. И наистина нямах предвид, че е безгрешен, а относително безгрешен. :angel:
О, аз говорех за миряните, живели по първите години след Христа, не за светците. :thumbup: Но ти си ме разбрала. :angel:
Потребителски аватар
zmianatz
Потребител
Мнения: 1760
Регистриран на: съб ное 28, 2009 9:50 am

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот zmianatz » вт мар 09, 2010 7:21 pm

Змиянац, няма да одобря мнение, независимо на кого е, в което няма друго, освен цитати от Писанието. Предполага се, че който иска да чете Библията, няма да я чете от твоя пост. Ако имаш да кажеш нещо, кажи го със свои думи.
Модератор Мира.
Peci
Потребител
Мнения: 33
Регистриран на: пет яну 29, 2010 5:05 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Peci » вт мар 09, 2010 8:23 pm

refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот refab » вт мар 09, 2010 9:25 pm

refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот refab » вт мар 09, 2010 9:35 pm

Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Зограф » ср мар 10, 2010 12:57 am

Прочетох още веднъж всички приведени доводи на В., П., М. М., но не мога да се съглася, че когато си поканен на вечеря с Царя на Царете и си предупреден да се облечеш в съответни празнични дрехи ти да отидеш с дреха на лекета /с "дребните" си неизповадани грехове/ въпреки, че имаш възможност да отидеш до химическото чистене и очистиш, изпереш и огладиш дрехите си /като се изповядаш/. След като има възможност да се явиш чист, ти съзнателно да твърдиш, че лекетата ти са дребни и не пречат да се явиш така пред Царя е много самонадеяна постъпка /според мен/. Не смея да осъждам никого и без да ви обиждам моля, уточнете кои грехове считате за незначителни с които може спокойно човек да се причастява и да е сигурен, че в този си вид е приятен Богу....
Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Aurelia Felix » ср мар 10, 2010 9:46 am

Зографе, дай да уточним: ти имаш предвид, че човек трябва да е безгрешен към момента на причастяване, правилно ли разбирам? Ако е така, значи след причастие той отново може да греши до следващата изповед и причастие и ако евентуално не греши, не може да взима причастие.

Писанието говори за смъртни и несмъртни грехове.
refab
Потребител
Мнения: 1164
Регистриран на: пон окт 09, 2006 7:25 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот refab » ср мар 10, 2010 10:28 am

Естествено е, че има градация на греховността - тръгва се от прилог, докато се стигне до утвърждаване в греха!... Едно е, когато човек се намира по близо до прилога, и друго е, когато е до утвърждаването!........Естествено е, също така, че има някакъв периметър, в рамките на който може да се поема лична отговорност за преценка относно собствената грешност. Границите на този периметър , обаче, са твърде условни!....Религиозното лице, на които биха се съобщили фактите около конкретната греховност, също може да е затрудено в преценката си!.... Изводът е, че не е подходяща крайна позиция и вманиачаване по отношение на свръхчистота (?) и свръхизрядност при участието и изпълнението на ритуала - тайнство причастие!
Peci
Потребител
Мнения: 33
Регистриран на: пет яну 29, 2010 5:05 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Peci » ср мар 10, 2010 12:16 pm

Пиша последен постинг по темата, като само ще си позволя да дам линк за една прекрасна статия на Йегарския епископ Порфирий по отношение на причастната практика:



Като най-важен момент от статията, пряко засягащо темата на тази дискусия е следното мнение на епископа:
"За нас постът е това, което за Адам е било дървото на познанието в рая. Т.е. постим, когато Църквата е определила да се пости, а винаги живеем в една постна атмосфера ...
Изповядваме се, когато имаме нуждата от изповед, а що се отнася до Литургията, тя се служи само заради Светото причастие. Ние знаем, че Литургията при своето развитие се увеличава (нараства). Това, което се е произнасяло: “Вземете, яжте, това е Моето тяло” (Мат. 26:26, Марк 14:22, Лука 22:19, І Кор. 11:24) си е Литургия. Но Литургия се служи само за да приемем тялото и кръвта Христови. А ние, вземайки това тяло и кръв, както самата дума причастие го подсказва – ставаме частици от това тяло. Причастието не е като аспирин за безсмъртие, а вземайки го, ние ставаме част от това тяло – Христовото тяло и църковното тяло. Затова всъщност единствената молитва на Църквата е Литургията"
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Грях ли е изповедта?

Мнениеот Зограф » ср мар 10, 2010 12:56 pm

Уважаеми Тигър,
За мен стареца е станало навик, да си мия ръцете преди ядене /това правя машинално даже и когато не съм с мръсни ръце/ , така същото правя и когато пристъпвам към Божествената Трапеза. Питаш, а след това /причастен/ как постъпвам. Продължавам поста поне още един ден, и всячески се старая да задържа Царя в скромната ми колиба, като се старая да върша само неща с които ще Му бъде приятно да остане възможно по-дълго. Както пише П. изповядвам се понеже имам необходимост от това преди Причастие и се старая и след него да живея в постна атмосфера. Естествено, че степените за греховност са безкрайни и много индивидуални. Има много хора които не съзнават, че хигиенните им навици са силно занижени и за такива не е проблем да се наплюска с мръсни ръце. Това е голямата ми тревога за която искам да се искажете.. Тука е постановено от светата Църква едно ограничение, - поверената Чаша на свещенниците ги задължава да не допускат атеисти, еретици, и неразкаяли се грешници да се приобщават със Светите Тайни. Ето го проблема: Когато свещенникът каже: Со страхом Божим приступите: - ТОВА НЕ ЗНАЧИ,- ЮРУШ РАЗДАВАМЕ АВАНТА НА ВСИЧКИ.....

Върни се в “пътят към храма”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта