Са ли митарствата част от Свещеното предание?

разкажете за вашите колебания и приключения по пътя към вярата

Са ли митарствата част от Свещеното Предание?

да
18
47%
не
16
42%
не знам
4
11%
 
Общо гласове: 38
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот ven4e » вт сеп 14, 2010 10:00 am

Според мен отговорът е Битие 18:10-14 и съответно Римляни 4:18-22.
Dante
Потребител
Мнения: 113
Регистриран на: нед май 02, 2010 1:57 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Dante » вт сеп 14, 2010 12:49 pm

ven4e,

Моля те да го обясниш с прости думи - общото е това и това, защото така и така. Радвам се, че мислиш върху ПЕРФЕКТНИЯ ПЪЗЕЛ, но когато достигнеш до неговото ЦЯЛОСТНО решение един ден, ти, ven4e, ще установиш нещо изумително - ти ще разбереш, че между който й да е МИСЛЕЩ ЧОВЕК в този Форум няма разлика и всички те стоят на СТАБИЛНА ОСНОВА, за разлика от тия, които си ВЪОБРАЗЯВАТ, че стоят на нея. А истински СТАБИЛНАТА ОСНОВА е да не приемат за чиста монета каквото й да било БЕЗ ДА ГО ПРОВЕРЯТ.

P. S. Прощавайте за невъзможността ми да ви отговоря бързо относно въпросите, свързани с ОСНОВНАТА МАТЕМАТИЧЕСКА АКСИОМА. Когато се освободя от останалите си ангажименти и си събера мислите от последните 10 години, ще обясня на един що годе разбираем език материята и се надявам да внеса такава яснота :), че всякакви въпроси ще са напълно безсмислени. Още отсега да кажа, че това познание няма нищо общо с окултизма, с окултистите въобще и с техния "сървър", затова не ме питайте повече: Ама това ли е, ама онова ли е? - Не, не е, имайте търпение, всичко ще разберете с две думи и стига да има някой вкъщи, сиреч във вас, ще разберете веднага имате ли връзка със СЪРВЪРА или нямате.
P. S. 2 Извинявам се и на всички, които ми пишат в блога и на имейла, и се нервират защо не им отговарям - чакам да се съберат повечко коментари и писма и ще им отговоря накуп. Всички анонимни ще получат отговори на въпросите си, както и всички останали. Но всичко с времето си.
Dante
Потребител
Мнения: 113
Регистриран на: нед май 02, 2010 1:57 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Dante » ср сеп 15, 2010 12:07 am

Ако някой се интересува от ОСНОВНАТА МАТЕМАТИЧЕСКА АКСИОМА, да посети блога ми. Там разкривам ВЕЛИКАТА ТАЙНА.
sluntce
Потребител
Мнения: 254
Регистриран на: вт авг 10, 2010 7:53 am

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот sluntce » ср сеп 15, 2010 7:01 am

Браво на Данте! Оправда очакванията ми напълно! Още веднъж:поздравления! Продължавай да пишеш, приятелю, ще те чета с интерес.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот ven4e » ср сеп 15, 2010 1:28 pm

Данте, направи пак някоя главоблъсканица :)
Dante
Потребител
Мнения: 113
Регистриран на: нед май 02, 2010 1:57 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Dante » чет сеп 16, 2010 5:30 pm

ven4e,

Давам ти ЖОКЕР за РЕШАВАНЕТО на ПЕРФЕКТНИЯ ПЪЗЕЛ - показвам ти ПЪРВИЯ КЛЮЧ. ВИЖДАШ ЛИ ГО?

http://vasquez345.blogspot.com/2010/09/ ... _3258.html
sluntce
Потребител
Мнения: 254
Регистриран на: вт авг 10, 2010 7:53 am

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот sluntce » чет сеп 16, 2010 7:53 pm

Данте, линковете май не работят. Инак за написаното- благодаря!
Продължавай така, чакам още писания от теб.
Потребителски аватар
Мария
Модератор
Мнения: 1471
Регистриран на: пон дек 11, 2006 11:34 am

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Мария » пет сеп 17, 2010 11:54 am

На мен ми се отвори, ето това е: (дай го на цитат, за да го четеш по-лесно)

ПЕРФЕКТНИЯТ ПЪЗЕЛ
=========================
Здравейте, приятели!

За мен Св. Писание е ФИЛОСОФСКО ПРОИЗВЕДЕНИЕ от много висок клас, затова не може да бъде разбрано от хора, нямащи НИКАКВА представа от ФИЛОСОФИЯ /филео + софос = обичам + мъдрост/. Плъзгайки се по плоскостта на своя повърхностен ум, те достигат до под кривата круша и не можейки да разберат КАКВО ПИШЕ В СВ. ПИСАНИЕ, им остава единствено да си ФАНТАЗИРАТ разни работи, което от своя страна води до обратен ефект - вместо да се издигат НАГОРЕ, те се сриват НАДОЛУ.

Днешният свят, такъв, какъвто го виждам, е едно недоразумение, плод на множество лъжовни философии, които нямат нищо общо със Св. Писание, а са произлезли от сърцата на заблудени хора, които са се опитвали да свържат двата края и да избутат този живот, но така са създали такава каша и са оставили такова ЛОШО НАСЛЕДИЕ, че днес за мнозина този свят Е една голяма тоалетна инсталация, с много нужници - едни по-чисти, а други преливащи от фекалии.

Днес все повече се афишира икуменизма, обединението на различни религиозни фракции в една общност - с интерес следя какви ги върши г-н Аднан Октар, известен още като Харун Яхя, какви ги върши папата, вселенският патриарх... И знаете ли какво се чудя? Питам се: "Какво ги спира да обяват пред света, че между тях няма никаква разлика?" Някой ще скокне: "Как да няма никаква разлика, ти луд ли си, бе? Виж миналото, чети историята, разгледай философските рамки на различните религии..." Ами ГЛЕДАМ и НЕ ВИЖДАМ никаква разлика!!!

Сега ще се опитам да направя невъзможното - да убедя някои от вас, по-схватливите, че КОЙТО Й ДА Е ВЯРВАЩ В БОГА ЧОВЕК, било християнин, мюсюлманин, евреин, будист и пр. религиозен човек, Е ВАШ БРАТ, затова да не се гнусите от тия, които са ВАШИ БРАТЯ. Ще ви обясня КОЯ Е ЕДИНСТВЕНАТА РЕЛИГИЯ И КОИ СА ВАШИ БРАТЯ - СИРЕЧ КАК ДА ГИ РАЗПОЗНАЕТЕ, защото много вярващи само симулират, че са вярващи, за да се награбят с лукавство и проклетия, защото си мислят, че могат безнаказано да крадат и лъжат.

Искам да помислите КАКВО Е ОБЩОТО между Битие 38:1-30 и Лука 15:11-32. Сигурен съм, че може да откриете много неща, но дали ще откриете ТОВА, КОЕТО ЩЕ ВИ КАЖА. - ОБЩОТО Е ЗАЛОГЪТ!!!

"16 Той, прочее, свърна към нея на пътя и рече: Остави ме, моля, да вляза при тебе; (защото не позна, че беше снаха му). И тя рече: Какво ще ми дадеш, за да влезеш при мене?
17 А той рече: Ще ти изпратя яре от стадото. И тя отвърна: Даваш ли ми залог, догде го изпратиш?
18 Рече той: Какъв залог да ти дам? И тя каза: Печата си, ширита си и тоягата си, която е в ръката ти. И той й ги даде. И влезе при нея и тя зачна от него." /Битие 38:16-18/

Сега да видим Лука 15:11-32. Ето какво пише тук:

"20 И стана и дойде при баща си. А когато бе още далеч, видя го баща му, смили се, и като се завтече, хвърли се на врата му и го целуваше.
21 Рече му синът: Тате, съгреших против небето и пред тебе; не съм вече достоен да се наричам твой син.
22 Но бащата рече на слугите си: Скоро изнесете най-хубавата премяна и облечете го, и турете пръстен на ръката му и обуща на нозете му;
23 докарайте угоеното теле и го заколете и нека ядем и се веселим..." /Лука 15:20-23/

ПЕЧАТ, ШИРИТ, ТОЯГА!!! Какво символизират? Какво символизира ТОЯГАТА, ЖЕЗЪЛЪТ? Какво символизира ШИРИТЪТ, ПОЯСЪТ? Какво символизира ПЕЧАТЪТ, ПРЪСТЕНЪТ? Сигурен съм, че вече се досещате КАКВО ВИ КАЗВАМ - това са АТРИБУТИ НА ВЪРХОВЕНСТВО, на ЦАРСКА ВЛАСТ.

Искам да ви попитам, ако видите някой напълно непознат, имащ нещо, което ви харесва, а вие имате нещо, което харесва на него във вас, но на вас ви трябва това нещо, да речем паспорта, кредитната карта и ключовете за паркираната до вас кола, вие ще му ги дадете ли, за да вземете от него това, което искате да ви даде, да си отидете до вкъщи пеша и да му донесете това, което искате да му дадете и сте се разбрали да му дадете. Има ли някаква гаранция, че не ви е излъгал, за да отмъкне точно това, което е искал да вземе от вас? Аз не виждам да има някаква гаранция, за вас не знам.

Искам да ви разкажа как ме измами един човек, представящ се за професор в университета, където учех. Бях на изпит и този тарикат е забелязал, че в главата ми тече трескава подготовка за изпита и започна да се суети, да се обарва по джобовете, да се вайка. Привлече вниманието ми и аз го питам: "Господине, какво става, добре ли сте? Мога ли с нещо да Ви помогна?" Той ме погледна с измъчен поглед и ми каза: "Приятно ми е, аз съм Проф. --- - кабинетът ми е в ей този коридор, но секретарката ми, която ме чака долу в колата, е забравила ключовете за кабинета, а вътре е куфарчето ми и портфейла - трябва да отида до другата сграда, т. е. да кръстосам цял град, за да се добера до ключовете. А спешно ми трябват 10 лева. Ако можете да ми заемете 10 лева, ще съм Ви безкрайно благодарен." Усмихнах се, без въобще да се замислям вярно ли е това, което ми казва този човек. Бръкнах във вътрешния си джоб, имах пари за кино и пр., таен запас, и му викам: "Имам 20 лева нацяло - ако искате отидете първо ги развалете, върнете ми 10 лева, а другите вземете и ще ми ги върнете, когато си намерите ключовете. Не мога да дойда с вас, защото след малко съм на изпит при моя професор, ей в тази врата" и му показах къде. Той само това чакаше, благодари ми сърдечно и изчезна - до ден днешен няма и помен от него. Изпитът свърши, добре се представих, бях доволен и си викам къде изчезна Проф. ---. Я да потърся кабинета му - търсих, гледах, нямаше такова име. Разсмях се - бях си купил акъл за 20 лева. С видимо добро настроение се обаждам вкъщи и викам: "Странна работа ми се случи днес - откраднаха ми 20 лева, затова ми пратете още." Предстоеше ми да извървя дълъг път, да започна една титанична битка...

Битката* /виж звездата по-долу/ беше трудна, е трудна, но сладка :) - аз съм много талантлив в прекарването на мошеници и това ми доставя удоволствие - затова скроих ОСНОВНАТА МАТЕМАТИЧЕСКА АКСИОМА. ИЗГЛЕЖДАШЕ нещо голямо, нещо велико - пратих всички досадници, ротиращи около моя милост, за зелен хайвер, но когато вече предвкусвах победата, захапа този лакомник от БАН. Проблемът беше, че това беше едно голямо НИЩО, поне така си мислех - защо така драпаше и натискаше за едно голямо НИЩО? И, бам, ме прасна МОЕТО ОТКРИТИЕ - аз му ИЗГЛЕЖДАХ нещо голямо. Пред мен стоеше един титан на мисълта, който се опита да ме измами и ако наистина имах нещо в ръцете, щях да му го дам като малко дете. Дотогава все още не бях научил урока на Проф. --- - трябваха ми доста години да го науча, дотогава ми беше смешно. Тогава, преди толкова години, всъщност съм гледал КИНО за 20 лева. Но не трябваше да съжалявам за ТОВА, КОЕТО ВИДЯХ - аз помогнах на Проф. ---, а той ми помогна да излеза от света на заблудите /света на детински наивните/ - да прогледна, че в този свят има мошеници, тарикати, кариеристи, подмазвачи и всякаква друга паплач, които само гледат как да те прекарат, за да им върви на тях работата. Реших да се боря* с тази гнойна язва, която искаше да ме направи гнил плод, даващ гнили плодове.

Защо ви разказвам всичко това, скъпи приятели - защото никой МИСЛЕЩ ЧОВЕК няма да си даде ПЕЧАТА, ШИРИТА И ТОЯГАТА на човек, който вижда запръвпът, при това без да ВИЖДА ЛИЦЕТО МУ. Вижте, за някой, който не мисли с главата си, съм сигурен, че въобще няма да се замисли.

Ако някой си сложи една маска на Мики Маус и ви каже: "Здравейте, името ми е Мики Маус. Имам чудесни неща за вас - дайте си скъпоценностите, които имате във вас, а аз ще ви чакам тук, за да си отидете до вкъщи и да си вземете пари, ето ви нещата, вземете ги, няма да съжалявате - вие знаете кой съм, няма къде да избягам. Не ми ли вярвате?" Ще му повярвате ли, че не може да свали когато си поиска своето лице и да ви покаже своята истинска маска?

КАКВО ИСКАМ ДА ВИ КАЖА? СВ. ПИСАНИЕ НЕ Е ЗА ГЛУПАЦИ, ЗА МАЛОУМНИЦИ, КОИТО СЕ ВОДЯТ ПО АКЪЛА НА ДРУГИ ТАКИВА - ТУК СЕ ИЗИСКВА ТАКАВА ЛОГИКА, ЧЕ САМО МИСЛЕЩИТЕ ЧОВЕЦИ МОГАТ ДА РАЗБЕРАТ КАКВО ПИШЕ В СВ. ПИСАНИЕ.

Искам да ви кажа КАК ДА СТАНЕМ БРАТЯ - това не означава, че ще го направите /за мен ВЕЧЕ е факт/, но нека ви кажа КАК МОЖЕ ДА СТАНЕМ БРАТЯ. Очевидно е, че всеки един човек получава НАСЛЕДИЕ - един се ражда в християнска страна, друг в мюсюлманска, трети в Израел, четвърти в ивицата Газа и т. н. Той получава в НАСЛЕДИЕ някаква религия /и още много други неща!/ от своите предци. Сега искам да си поемете дъх и да ме чуете много внимателно - няма нито минало, нито бъдеще, има само СЕГА - всичко, каквото смятате за "минало" е сноп към НАСТОЯЩЕТО, а всичко за "бъдеще" - отново сноп към НАСТОЯЩЕТО. ЦЯЛАТА ВСЕЛЕНА СЪЩЕСТВУВА В ЕДИН МИГ, затова променяйки НАСТОЯЩЕТО може да се променя ФОКУСА, сиреч НАСТОЯЩЕТО е ОПТИЧЕСКИ ЕЛЕМЕНТ, през който преминава входно-изходният сигнал. Миналото и бъдещето са в нашите глави, не и извън тях. Миналото е такова, каквото го виждаме в спомените си, доколко осмислено, доколко не, респективно бъдещето е такова, каквото излезе от главите ни. С други думи - проблемът не е нито миналото, нито бъдещето, проблемът е в НАШЕТО МИСЛЕНЕ!!!

Ако някога стъпите на КАНАРАТА, за да видите СИНЕВАТА, ще видите КЛЮЧА, КОЙТО ОТВАРЯ ЗАКЛЮЧЕНИТЕ ВРАТИ КЪМ НОВИЯ СВЯТ. Аз ще ви го покажа, защото вие сте мои приятели, а ГОСПОД ТАКА ГОВОРИ: Да даваме ЖИВОТА СИ на своите приятели!!! Аз искам да ви дам ДУХ-ЪТ В МЕН!!!

Гледайте много внимателно и слушайте много внимателно, ако имате проблем с АНГЛИЙСКИЯ, си намерете ПРЕВОДАЧ:

http://www.youtube.com/watch?v=O3DpK949fXk

http://www.youtube.com/watch?v=xINx7IPH8BE

http://www.youtube.com/watch?v=UnwUVBtJby8

http://www.youtube.com/watch?v=luGwNrQUl98

http://www.youtube.com/watch?v=oe5eQyggxWU

http://www.youtube.com/watch?v=GFQd2jGb ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=_O_0yegDdIw&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=WMGrcvJ-JR4&NR=1


/Следва продължение/
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот small axe » пет сеп 17, 2010 1:46 pm

Мария, да попитам, какво общо имат тези работи с темата?
защо затлачихте темата с подобни "аксиоми" и "философски пъзли" и тн.

Направете си отделна тема, кръстете си я както там трябва и така.
pavel
Потребител
Мнения: 209
Регистриран на: вт сеп 14, 2010 12:47 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот pavel » пет сеп 17, 2010 5:25 pm

Категорично митарствата са част от Свещеното Предание!
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Кабрал » пет сеп 17, 2010 5:32 pm

Митарствата не са част от Светото Предание, а от Църковното Предание. За да са от Светото трябва да са оставени от Христос. От писаното в Библията виждаме, че има достатъчно информация за определени събития, ставащи след смъртта в тази насока, но във сегашния им вид за митарствата се свидетелства по-късно.
pavel
Потребител
Мнения: 209
Регистриран на: вт сеп 14, 2010 12:47 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот pavel » пет сеп 17, 2010 5:40 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот ven4e » пет сеп 17, 2010 5:48 pm

Agni
Потребител
Мнения: 384
Регистриран на: съб фев 07, 2009 5:21 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Agni » пет сеп 17, 2010 6:55 pm

"Няма значение колко абсурдна може да изглежда на нашите "мъдри мъже" идеята за пътна такса, те няма да избегнат да я платят." (Св. Теофан Затворник)


"... Йоан Златоуст, който, описвайки часа на смъртта, поучавал: "Тогава ще имаме нужда от много молитви, много помощници, много добри дела, голямо застъпничество от ангелите по пътя през ефира. Ако имаме нужда от водач, когато пътуваме из чужда земя или непознат град, то колко по-нужни за нас са водачи и помагачи, които да ни направляват покрай невидимите началства и власти, и светоуправниците в тази част, които са прокурори и обвинители, и митари."... "

"... Осмогласника на св. Йоан Дамаскин: "О, Дево, в часа на смъртта ми избави ме от ръцете на демоните и съда, и обвиненията, и ужасните изпитвания, и горчивите митарства, и жестокия принц, и вечното осъждане, о, Богородице"..."

"... Никой, запознат с православното учение, няма да каже, че митарствата не са "истински" и че не са в действителност преживени от душите след смъртта. Но не трябва да забравяме, че тези преживявания стават не в нашия груб материален свят; че и времето, и пространството, макар и да присъстват, са много по-различни от нашите земни представи за време и пространство; че разказите за тези преживявания са на земния ни език и определено не успяват да предадат действителността. Всеки, който се чувства у дома си в православната литература, която описва действителността след смъртта, естествено, знае как да разграничи духовната действителност, описана там, от случайните детайли, които понякога могат да са изразени символично или метафорично. Там, разбира се, няма видими "къщички" или "будки" във въздуха, където да се събира "пътната такса", където се споменават "скрижали" или средство за записване на греховете, или "везни", на които се теглят добродетелите, или "злато", с което се плащат "дълговете" - във всички тези случаи е правилно да разбираме тези образи преносно, като тълкувателни средства за изразяване на духовната действителност, пред която се изправя душата. Или както един ангел казал на св. Макарий Александрийски, когато започнал да му разказва за митарствата: "Приемай земните неща тук като най-лошия вид описание на небесното."..."


"... Очевидно е за всички, освен за най-малките деца, че названието "митарства" не трябва да се приема буквално... Самите разкази обаче не са нито "алегории", нито "басни", а конкретни изложения на личен опит на най-достъпния за разказвача език. Ако описанията на "митниците" изглеждат твърде "ярки" за някои, вероятно то е, защото те не са си давали сметка за действителната природа на невидимата война, която се води по време на живота. И сега сме непрекъснато нападани от демони изкусители и обвинители, но духовните ни очи са затворени и виждаме само резултатите от тяхната дейност - греховете, в които падаме, страстите, които се развиват в нас. Но след смъртта очите на душата се отварят за духовната действителност и виждат (обикновено за първи път) самите същества, които ни нападат по време на земния ни живот..."

"... Няма езичество, няма окултизъм, нито "ориенталска астрология", нито "чистилище" в православните разкази за митарствата. Вместо това митарствата ни учат за отговорността на всеки човек за собствените му грехове, за обстоятелствата, че при смъртта се прави анализ на успехите и провалите в битката с греха (частния съд) и че демоните, които са изкушавали човека през целия му живот, го нападат за последно в края на живота, но имат власт само над онези, които не са се борили достатъчно в невидимите битки на живота..."

"... А що се отнася до буквалната форма, в която те са поднесени, митарствата са като в богослуженията на Църквата (църковната поезия), като в аскетичните писания на отците и като в житията на светците. Никой православен не чете тези текстове по груб буквален начин, а подхожда към тях с уважение и страх Божи и търси духовна полза. Всеки духовен отец, който се е опитал да образова духовните си чеда във вековната традиция на Православието, може да свидетелства за ползата от православните извори, които споменават митарствата..."

"... Православното учение за живота след смъртта е доста сурово и изисква много трезв отговор от наша страна, изпълнен със страх Божи. Но човечеството днес е разглезено и егоцентрично и би предпочело да не слуша за такава сурова действителност като съда и отговорността за греховете. Много по-"удобно" е за човека да се придържа към възвишеността на "исихазма", който ни казва, че Бог не е "действително" толкова строг, колкото Го описва православната аскетична традиция, че ние "действително" няма нужда да се страхуваме от смъртта и съда, който идва след нея, че ако се задълбочим във възвишени духовни идеи като тези в "Добротолюбието" (пропускайки като "алегории"всички откъси за митарствата - няколко светци от "Добротолюбието" говорят за митарствата, включително св. Исихий Презвитер, св. Диадох Фотикийски, св. Йоан Карпатоски, св. авва Доротей от Газа, св. Теогност и св. Петър Дамаскин), то ние ще се чувстваме "сигурни"..."

"... Истинското православно учение за живота и смъртта, от друга страна изпълва човека точно със страх Божи и го вдъхновява да се бори за Царството небесно с всички невидими врагове, които се изпречват на пътя ни. Всички православни християни за призовани към тази борба и е изключително несправедливо спрямо тях да се разводнява православното учение, за да се чувстват те по-"удобно". Нека всеки чете православните текстове, които са най-подходящи за неговото духовно ниво, но нека и никой не му казва, че може да определя като "басни" текстовете, които намира за "неудобни". Модите и мненията сред хората се променят, но православното предание остава винаги същото, без значение колко малко хора го следват. Дано винаги да бъдем негови верни деца!..."

"... Макар някои съвременни богослови да се съмняват в същестуването на митарствата, те се споменават или пряко, или за тях загатват много светци, включително св. ап. Павел, св. Макарий Египетски, св. Василий Велики, св. Ефрем Сирин, авва Исая, св. Исихий Презвитер, св. Диадох Фотикийски, св. Теогност, св. Атанасий Велики, св. Йоан Златоуст, св. Йоан Лествичник, св. Йоан Дамаскин, св. Игнатий Брянчанинов, св. Теофан Затворник, св. Йоан Кронщадски, св. Йоан Максимович..."
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: Са ли митарствата част от Свещеното предание?

Мнениеот Кабрал » пет сеп 17, 2010 7:35 pm

Католиците не правят разлика между Светото и Църковното предание и в резултат виденията на една монахиня се превръщат след 300 г. в догмат. Но "догматът" е човешки и ерес. Митарствата дори не са част от Църковното предание, защото няма официално становище, което да ги одобри или отхвърли. Не ги одобрява, защото в конкретният им вид не са оставени от Светото предание, освен общите насоки в Писанията, а са дошли от отровения дадени на хора. Не се отричат, защото не може и с лека ръка да се отрече действието на Светия Дух, но не може на нещо несигурно да се сложи етикет Свето Предание.
Иконите ги има още от апостолско време, Иисус е икона на Отец. Въпросът е не дали ги е имало, а дали тогава са имали значението, което имат по-късно. В догматът за тях това се разяснява, като до приемането му се стига след представяне на много случаи, при което иконите са правени чудеса и то станали стотици години преди събора във всички краища християнския свят. Това е и разликата между иконите и митарствата, едното е безспорно, другото може да се приеме или отхвъли официално след 100, 600 или 2000 г., но засега не е разумно да се правят категорични изводи.

Върни се в “пътят към храма”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта