"Оправдан даром"-Д.Принс

теми, свързани с протестантството
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Кабрал » съб окт 09, 2010 9:57 am

Той го е казал, защото е живял сред тях, а аз мога да го потвърдя, защото чета какво пишете, но въпросът беше друг: по какво решехте, че единия разбойник е имал вяра, а другия нямал. Отговорът е елементарен, но протестантското високомерие и гордост не ви позволяват да го изречете, че ще излезе, че Иисус е Бог е не вие.

Ние разбрахме кой е с вяра и кой не от делата им. Делата изразиха и степента на вярата и я показаха. А не някакво абстрактно състояние на духа, което никой за 5 века не е могъл да обясни и наречено от протестантите вяра. Няма вяра без дело, това е логически абсурд. Това са някакви източни учения, където нещо ни се ражда само в главите, ама и там тлябва да се блещим в една точка известно време. Пробутват ни вяра като някакъв сън, към който нямаме отношение и който ни се появява в главите. Да твърдим, че има такава вяра значи да влезем в друга богоборска ерес, за предопределението, че Бог си е избрал определени хора, на които като с магия влива в главите вяра, която ги спасява в момента на вливането. Вярата идва от Бога не автоматично, на случаен принцип или по предопределение, а както е казано в Писанията - от Църквата с проповедтта на Божието слово, заради което делата които вършим са Божии дела, плод на вярата получена от Божието слово и благодатта на Духа, получена при тайнствата, за разлика от делата на неповярвалите, които дори понякога да са добри не са Божии. Изрично се набляга на подтика. Мадона осиновила няколко деца, за да ги измъкне от мизерията, но това не е от Светия Дух, а от ПиАр агента, който й е казал, че е добра реклама. В същото време някой пенсионер дал от недоимъка си 2 лева за помощи, но го прави от Духа. Подтикът е и разликата с разбирането за делата на латинската ерес. Дела вдъхновени не от Бог, а срещу Бог. Дела, които при преминаване на определено количество да преминат в качество, което обезмисля Бог, дела, които да кажат - ние сме толкова много, че сами те оправдахме, а не Бог. Вярата в Бог е заменена с вярата в човека. Точно тука Божията благодат в спасението се измества от вярата. Спасява само и единствено Бог, нищо друго. Вярата е само условие, но не тя ни съди. При евангелистите спасява вярата без дела, а при католиците делата на вярата, че човека може да се спаси и сам. И в двата случая Бог е подчинен на човека.

По времето на разбойника самото изричане, че Иисус Христос е Бог е било равнозначно на смърт, затвор или преследване и това е продължило векове. Трябвало е огромна вяра за да направиш това дело, а вие какво подобно направихте, за да разчитате, че ще бъдете съдени като разбойника? Оставихте майките и бащите си, избрахте пътят на гонения и смърт по арените, на всеобщо презрение и отхвърляне от обществото? Нищо подобно! Затова оставете разбойника на мира, нито времената са като тогавашните, нито ние сме като него!
Асен
Потребител
Мнения: 1162
Регистриран на: вт мар 20, 2007 5:16 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Асен » съб окт 09, 2010 10:31 am

Брате, понеже отново и отново се връщаме на простата Еваглелска истина, която се оказва "непреодолимо трудна" за разбиране, ще цитарам същата тази част от Словото, без елементи на високомерие, или каквото друго се опитваш да прикачиш:

Лука 23:42 и 43

42. И каза: [Господи] Исусе, спомни си за мене, когато дойдеш в Царството Си.
43. А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая.

Нуждае е ли се от специално тълкувание фактът, че всеки който повярва със сърце и изповяда чрез уста Исус Христос като Господ и личен спасител, получава това, което получи разбойникът?
Писано е на толкова много места в библията. Нека , поне за момент да отворим сърцата си като детенце и да приемем Словото. :angel:

Ще направя и допълнение, според Послание към римляните 5:9

                        Затова много повече сега, когато се оправдахме чрез кръвта Му,
                         ще се избавим от Божия гняв чрез Него.
                                                                                                         
 Винаги, когато срещнем думата оправдан в Библията, можем да я заменим с думата праведен. Това важи като за старозаветния еврейски, така и за новозаветния гръцки език. Преводачите на версията King James на Библията поред са превеждали думата или като „праведен”, или като „оправдан”. Те са гледали да използват думата оправдан в контекста на законовите процеси, а думата праведен в контекста на практичния живот. Но всъщност това е една и съща дума.
      Проблемът идва с употребата на думата оправдан, която често се използва за компромисно решение при спор в съдебната зала на небето. Но тази практика означава използването само на половината от значението на думата. Да бъдеш оправдан значи да  бъдеш направен оправдан или праведен. Думата праведен се свежда до мястото, на което живеем – нашия дом, работно място или лични взаимоотношения. Оправдан изразява юридическа формалност, проведена в съдебна зала. Словото казва, че сме били направени праведни чрез кръвта на Исус. Ние не можем да се считаме оправдани, ако не сме били направени праведни. Оправдаването е нещо повече от една правна церемония или смяна на етикет. То е промяна на характера и живота и тя се поражда от кръвта на Исус.

Ние сме били направени праведни с праведност, която не е наша собствена – това е праведността на Исус Христос. :angel:
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Кабрал » съб окт 09, 2010 12:20 pm

Асен
Потребител
Мнения: 1162
Регистриран на: вт мар 20, 2007 5:16 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Асен » съб окт 09, 2010 12:58 pm

Потребителски аватар
Aurelia Felix
Модератор
Мнения: 4097
Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Aurelia Felix » съб окт 09, 2010 1:43 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Кабрал » съб окт 09, 2010 2:36 pm

ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот ven4e » съб окт 09, 2010 4:17 pm

Последна промяна от ven4e на съб окт 09, 2010 4:47 pm, променено общо 1 път.
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот ven4e » съб окт 09, 2010 4:22 pm

Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Кабрал » съб окт 09, 2010 10:23 pm

Асен
Потребител
Мнения: 1162
Регистриран на: вт мар 20, 2007 5:16 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Асен » съб окт 09, 2010 10:43 pm

Здравей ven4e,преди 5 мин. се прибирам от работа и пиша така директно защото те видях в клуба :)) Та на въпроса ти-който благовества не изкупва грехове по този начин. За първи път чувам за такава форма на "изкупление". Исусовото поръчение е "Идете и занесете благовестието по цялата земя..." , цитирам по памет. Няма условия, които да казват: "идете да благовествате и ще получите изкупление на някой и друг грях, между другото".
wink:
ven4e
Потребител
Мнения: 2975
Регистриран на: чет мар 27, 2008 8:13 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот ven4e » съб окт 09, 2010 11:00 pm

Асен
Потребител
Мнения: 1162
Регистриран на: вт мар 20, 2007 5:16 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Асен » съб окт 09, 2010 11:34 pm

:biggrin: ven4e, не се притеснявай да питаш за каквото и да е :angel: Дори, ако искаш на ЛС може да разменим Skype, Facebook и телефони.

А сега на въпроса ти, директно:Всеки ден прилагам 1 Йоаново 1:9, защото не е било възможно (поне за мен) да не се "изцапам" с нещо, дори и с мисъл. Когато се налага, го правя по няколко пъти на ден. Така също заставам пред Господа в молитва и търся волята Му за текущия ден, ако има конкретен проблем, предстоящи неизвестности, ...абе, за всичко! Така е при мен. При другите-не знам как го правят :angel: .
Жоро
Потребител
Мнения: 1396
Регистриран на: съб апр 11, 2009 9:10 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Жоро » нед окт 10, 2010 2:37 am

Асен
Потребител
Мнения: 1162
Регистриран на: вт мар 20, 2007 5:16 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Асен » нед окт 10, 2010 8:19 am

Eee, Жоро, аз поне си признах, че съм се прибрал около 23.00ч (като излязох в 7.00сутринта), от работа, ама поне гледах да отговоря по същество, въпреки умората wink: Не вЕрвам да съм бил такъв неадекватник :lol: А ти къде се опитваш да ме "заведеш", не знам. Огледай пак и виж, че не съм объркал.


п.п. wink: Хайде, и днес съм на същия работен график, довечера ще пробвам кондицията си, ако има повод.
Кабрал
Модератор
Мнения: 2534
Регистриран на: чет окт 02, 2008 11:32 pm

Re: "Оправдан даром"-Д.Принс

Мнениеот Кабрал » нед окт 10, 2010 11:20 am

Защото съществува пълно неразбиране на връзката "вяра - дела" ще дам юридическото обяснение на двете.

Умишленото деяние е съзнателно осъществено човешко поведение, с което се изразява желание да се породят определени последици. Формирането на волята да се извърши умишлено деяние се осъществява на два етапа:
– вътрешно или психично формиране на волята и
- нейното обективиране в действие.
Психическите преживявания на субекта остават правно ирелевантни докато не се обективира волевото решение за праждане на определени правни последици чрез действие.
Обективиране на волята чрез действие може да се извърши с:
- волеизявление чрез словестно- изразни средства (думи или знаци), мимики или действия, които по безсъмнен начин говорят за желанието да се породят правни последици или
- действия на тялото, които водят до такива последици.
Волеизявлението има качеството на окончателен правен акт, пораждащ определено правно действие, заради което е задължително лицето да е напълно или ограничено дееспособно.
За деянието, породило правни последици, е без значение дееспособността на лицето, тъй като последиците настъплат обективно. Дееспособността определя на кого е вината и нейната степен/родители, настойници, лица на които е поверена грижата за недееспособния/.
Липсата на вътрешна воля или недостатък в нея (обстоятелства, попречили за нейното съзнателно и свободно формиране – заплашване, крайна нужда, погрешни представи) води до променени правни последици.

Това преведено на разговорен език означава:

Делото на вярата се извършва на два етапа:
- първо е пораждането на желание в сърцето, което наричаме вяра;
- второто е обективиране на тази вяра в дело.

Пораждането на желание в сърцето е без значение докато не се изрази в дело. До този момент то е само психично преживяване на индивида.
Делото може да бъде такова на "устата" /волеизявление/, което да направим с думи, мимики, жестове или действия на тялото - да нахраним гладния, да копаем на Божията нива и т.н.

Двамата разбойници, защото сме им запрескачали кокалите, висяха на кръста и никой не знаеше какво е психичното им състояние. Двамата си висяха до Иисус Христос, като и двамата бяха вътрешно разярени на Спасителя, но единият виждайки страданията Му повярва, че е Бог, а другият не промени вътрешното си състояние, наричано от древните "закоравяло сърце". Само дето това нямаше как да го узнаем, ако някой от наблюдаващите не бяха видели обективирането на вътрешната воля на двамата, която изразиха във волеизявление, единият прославяйки Иисус като Бог, другият хулейки го като самозванец.

Възможно ли е да се отдели вярата от делото, което я изразява/обективира/?
Категорично не!
Доказателство за това по любимия евангелситки лозунг "в библейската база" ?
Даказателство е Светото Писание! Св. ап. Матей беше там, евангелието му е боговдъхновенно, но той не видя действията, не чу думите на добрия разбойник и не ги описа.
Затова ние съдим, че има вяра само и единствено по делата, а съдим така, защото няма как да е иначе. Това, което е в сърцата ни е ирелевантно докато не се изрази в дело. Затова апостоли Павел и Иаков не си противоречат, а говорят едно и също. Разликата се прави не между вяра и дела, а между дела на вярата и дела по закон.

Тук е разликата и в подтикът. Едно е делото да е формирано от вяра в Бог, друго е от закона, който ти обещева блага на този свят, трето от дяволите.
1. Аз ще помогна на вдовицата, защото Бог е казал да нахраним гладните;
2. Аз ще помогна на вдовицата, защото обещанието на закона ще ми помогне да платя по-малко данъци;
3. Аз ще помогна на вдовицата, за да ме направи наследник на къщата като умре;

И тримата/провославен, юдеин и пастор/ правят едно и също дело, но последиците са различни - вечен живот, наказателно постановление и пак вечен живот, но на място с по-високи температури. Значително по-високи.

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта