Какво е човек да застане пред фалшиви изображения и да се моли?
Дали ще го чуе Бог?
Такъв е случаят с хора, които не изпълняват Божиите заповеди.
Изход 20:4
4 Не си прави кумир и НИКАКВО ИЗОБРАЖЕНИЕ на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята;
Второзаконие 5:8
8 Не си прави кумир и НИКАКВО ИЗОБРАЖЕНИЕ на това, що е на небето горе, и що е на земята долу, и що е във водите под земята,
Т. нар. православие, включва вяра в Светото писание и вяра е преданието, традицията /в земни и небесни изображение и др./. Кирил и Методий са обявени за светци от Православната и Католическа църкви. Това са единствените светци, канонизирани и от двете църкви Католическа и Православна, след подписването на Фераро-Флорентинската уния през 1439 г. от папа Евгений IV и Йоан VIII Палеолог.
Според Православната традиция – Светите братя Кирил и Методий, на изображенията трябва да се изобразяват с БУКВИТЕ ОТ АЗБУКАТА, която са написали.
Ето изображение в православен храм:
[img=center]http://www.dobrich.utre.bg/images/articles/2013/07/179400//865c0c0b4ab0e063e5caa3387c1a874133a9afd1e2ab2c747349865ff4003547.jpg[/img]
На това изображение виждаме светите братя изрисувани с писмените знаци /графеми/ от БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА /някой автори погрешно я наричат църковно-славянска, църковно-робска/.
Измамата тук е, че светите братя са измислили ГЛАГОЛИЛАТА, а не БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА /църковно-славянската азбука/, която погрешно е представяно на църковното изображение.
[img=center]http://2.bp.blogspot.com/_RKIYXKEXCjg/S0DoAel2KMI/AAAAAAAAA7k/T4X7MqV1qWE/s1600/800px-Glagolica.png[/img]
ВИЖДАМЕ ОЧЕВИДНАТА РАЗЛИКА МЕЖДУ БЪЛГАРСКАТА АЗБУКА И ГЛАГОЛИЦАТА.
Св.Кирил и Св. Методий не са драснали нито една чертица от Българската азбука, а са използвали, измислили единствено и само ГЛАГОЛИЦАТА. Глаголицата, която е ползвана от хърватите до края на XIX век е вече не се ползва от никого. А графичните знаци на Българската азбука, която в момента ползваме са предложени от Климент.
От тук се налага да си зададем следните въпроси:
1. Има ли още грешки в т.нар. Предание? И колко още грешки има?
2. Има ли забрана да се нанасят корекции в Преданието? И ако има, то защо е подменено Преданието с подобен фалшификат?
3. Кой трябва да бъде низвергнат за въпросните фалшификации?
4. Кога Православната църква ще се коригира лъжливите изображения?
Грешка, „узаконена” от традицията
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
Забележете, че е дошъл да беснува точно преди началото на поста. Ако някой тръгне да му отговаря, резултатът ще е поредната тема с безсмислици, от която нито той ще се убеди в разумните доводи, нито ние ще извлечем някаква полза. Но пък ще ни се опропастят дните на строг пост, които следват.
Този, дето му шепне и пак го е довел във форума, точно това и цели.
Този, дето му шепне и пак го е довел във форума, точно това и цели.
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
Бесновата работа. Спасителен пост на всички християни!
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
Йоане, ти как си с поста?
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
Както казал Цезар като открил Америка:
- Хора, бдете!
- Хора, бдете!
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
Иоане, гордостта е много лошо нещо!
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
Подкрепям изцяло това !
В християнството Христос е жертвата. Не се иска външна жертва
Ден преди Гергьовден Управителният съвет на Българско Вегетарианско Общество изпрати Отворено писмо до Негово светейшество Неофит с копие и до президента и министър-председателя на РБ и българските медии относно някои
специфични традиции и обичаи по време на Православно-християнски празници, като курбаните. Но те са кървави „жертвоприношения“, които определено не са християнски, а в XXI-ви век не са и етични. Езическа и старозаветна традиция, която би трябвало да е напълно отживяла след Христовата повеля: „Милост искам, а не жертва“ (Матей 9:13, 12:7) и особено след разпятието Му на кръста като Агнец Божий. Смятаме, се казва в писмото, че е недопустимо участието и още повече утвърждаването от Църквата на този варварски ритуал, след като Иисус Христос оставя нова формула за връзка и съпричастност с Бога чрез тайнството на причастяването с хляб и вино, преобратени в кръвта и тялото Господни.
Парадоксално е дори това, че след пълните 40-дневни пости, предшестващи празника на Възкресение Христово, изведнъж трапезата ни традиционно се оказва отрупана с тежки месни ястия, допълнени от козунаци и яйца, което дори и да е оправдано от канонична гледна точка, е напълно в разрез с всякакви здравословни норми.
За нас е наистина непонятна самата същност на курбана. Осъзнава ли се изобщо, че се търси лично благополучие и здраве чрез отнемането на живот? Вероятно в миналото е имало своите основания за допустимост, но отговорност на институцията Църква днес е да преосмисля ритуалите от древността и да ги осъвременява! Така, както в периода преди падането на България под турско робство, се приема исихазма в българското православие, внасяйки силна струя аскетизъм и одухотвореност.
Особено фрапираща е новината за съвместен – на християни и мюсюлмани – масов курбан в гр.Кърджали. Ние приветстваме подаването на ръка между религиите, но поводът е оскърбителен в същността си.
Считаме, че актът на жертвоприношение е нехристиянски и нехуманен! Обръщаме се към Негово светейшество Патриархът на Българскта Православна Църква, за да бъдат предприети незабавни действия за преразглеждане на подобни „ритуали“, оправдавани като част от християнските традиции и ценности.
Бог е Дух и с Дух и Истина иска да Му се кланяме (Йоан 4:24) – а не с курбани!
Инициаторите на писмото настояват да има обществен дебат по темата, а председателят на организацията Александра Вали каза, че в християнството Христос е жертвата и не се иска външна жертва.
В християнството Христос е жертвата. Не се иска външна жертва
Ден преди Гергьовден Управителният съвет на Българско Вегетарианско Общество изпрати Отворено писмо до Негово светейшество Неофит с копие и до президента и министър-председателя на РБ и българските медии относно някои
специфични традиции и обичаи по време на Православно-християнски празници, като курбаните. Но те са кървави „жертвоприношения“, които определено не са християнски, а в XXI-ви век не са и етични. Езическа и старозаветна традиция, която би трябвало да е напълно отживяла след Христовата повеля: „Милост искам, а не жертва“ (Матей 9:13, 12:7) и особено след разпятието Му на кръста като Агнец Божий. Смятаме, се казва в писмото, че е недопустимо участието и още повече утвърждаването от Църквата на този варварски ритуал, след като Иисус Христос оставя нова формула за връзка и съпричастност с Бога чрез тайнството на причастяването с хляб и вино, преобратени в кръвта и тялото Господни.
Парадоксално е дори това, че след пълните 40-дневни пости, предшестващи празника на Възкресение Христово, изведнъж трапезата ни традиционно се оказва отрупана с тежки месни ястия, допълнени от козунаци и яйца, което дори и да е оправдано от канонична гледна точка, е напълно в разрез с всякакви здравословни норми.
За нас е наистина непонятна самата същност на курбана. Осъзнава ли се изобщо, че се търси лично благополучие и здраве чрез отнемането на живот? Вероятно в миналото е имало своите основания за допустимост, но отговорност на институцията Църква днес е да преосмисля ритуалите от древността и да ги осъвременява! Така, както в периода преди падането на България под турско робство, се приема исихазма в българското православие, внасяйки силна струя аскетизъм и одухотвореност.
Особено фрапираща е новината за съвместен – на християни и мюсюлмани – масов курбан в гр.Кърджали. Ние приветстваме подаването на ръка между религиите, но поводът е оскърбителен в същността си.
Считаме, че актът на жертвоприношение е нехристиянски и нехуманен! Обръщаме се към Негово светейшество Патриархът на Българскта Православна Църква, за да бъдат предприети незабавни действия за преразглеждане на подобни „ритуали“, оправдавани като част от християнските традиции и ценности.
Бог е Дух и с Дух и Истина иска да Му се кланяме (Йоан 4:24) – а не с курбани!
Инициаторите на писмото настояват да има обществен дебат по темата, а председателят на организацията Александра Вали каза, че в християнството Христос е жертвата и не се иска външна жертва.
Re: Грешка, „узаконена” от традицията
За тях е непонятна жертвата да нахраниш беден и гладен.
Виж, това, че в България християнството е станало традиционно-битово (предимно се знае кога какво се яде) е друга тема, за която авторите на писмото няма какво да предложат...
П.п. Всъщност и кога какво се яде не се знае: днес е сряда (пост) и не се яде агнешко :idea:
Виж, това, че в България християнството е станало традиционно-битово (предимно се знае кога какво се яде) е друга тема, за която авторите на писмото няма какво да предложат...
П.п. Всъщност и кога какво се яде не се знае: днес е сряда (пост) и не се яде агнешко :idea:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта