Какво се разправяте за тези митарства!?
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Митарства, Рилски манастир:
(Снимка от: )
(Снимка от: )
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Да, митарствата са само "техническа" подробност.
За въпросната икона - не се сещам...
Мнението ми за митарствата е точно това, описано тук:
Душата след смъртта, иеромонах Серафим Роуз
За въпросната икона - не се сещам...
Мнението ми за митарствата е точно това, описано тук:
Душата след смъртта, иеромонах Серафим Роуз
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Не е добре, когато се отговаря на написаното от някого урбулешката. Сигурно повечето не знаят смисъла на тази дума и ще поясня, че та се употребява, когато отговаряш грубо без да си разбрал смисъла на това което са ти казали. На Некс пиша за човек, който нито е блажен, нито е светец /Григорий/. Та той сънувал сънища и ги записал тези сънища като прибавка към житие. Църквата никъде и никога не е признала тези сънища за Божествено откровение и за църковно учение. Съгласен ли си с това Некс или не?
В Творенията на св. Исаак Сирин се пише: "Мучимые в геене поражаются бичем любви Божией /стр. 76 ; Серг. П. 1911 г./ Даже и грешниците не се лишават от Божията любов, но за тях тя е болезнена като бич Божий, докато за праведниците Божията любов е райска наслада. Аналогично това се случва и още тук на земята когато едни хора приемат Тялото и Кръвта на Господа за очистване и спасение, а други ги опалва като огън за осъждане. Бог не е създавал Ада. Писано е, че има много жилища в дома на Отца Ми. Жилища - да!, но мъчилища, митници, митарства, чистилища и тям подобни Бог не е създал. Но този, който със свободната си воля е избрал живот без Бога, такива са избрали не живия Живот, а смъртта. Избрали са смърт и такива се измъчват и не могат да понасят Божията любов и милосърдие. На такива гордостта им пречи не само да поискат прошка, но и когато ти прощаваш ти отговарят гласно или мълчаливо : Не ти ща прошката! Какви изображения на мъки с ченгели ми показваш, когато става въпрос за душите на умрелите, за които Църквата пее, че са там дето няма ни болка ни печал ни воздихание, но жизнь безконечная
В Творенията на св. Исаак Сирин се пише: "Мучимые в геене поражаются бичем любви Божией /стр. 76 ; Серг. П. 1911 г./ Даже и грешниците не се лишават от Божията любов, но за тях тя е болезнена като бич Божий, докато за праведниците Божията любов е райска наслада. Аналогично това се случва и още тук на земята когато едни хора приемат Тялото и Кръвта на Господа за очистване и спасение, а други ги опалва като огън за осъждане. Бог не е създавал Ада. Писано е, че има много жилища в дома на Отца Ми. Жилища - да!, но мъчилища, митници, митарства, чистилища и тям подобни Бог не е създал. Но този, който със свободната си воля е избрал живот без Бога, такива са избрали не живия Живот, а смъртта. Избрали са смърт и такива се измъчват и не могат да понасят Божията любов и милосърдие. На такива гордостта им пречи не само да поискат прошка, но и когато ти прощаваш ти отговарят гласно или мълчаливо : Не ти ща прошката! Какви изображения на мъки с ченгели ми показваш, когато става въпрос за душите на умрелите, за които Църквата пее, че са там дето няма ни болка ни печал ни воздихание, но жизнь безконечная
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Мен ме забрави, няма да се въртя в една материя като куче, което гони опашката си.
Prokimen зададе важни въпроси на които не получи отговор.
Не ми се води повече спор за "черешката на тортата". Единственото, което бих желал да получа е отговорите на Prokimen + отговора на модерното богословие: какво точно става аджеба след смъртта на човека и по чии критерии... :idea:
Prokimen зададе важни въпроси на които не получи отговор.
Не ми се води повече спор за "черешката на тортата". Единственото, което бих желал да получа е отговорите на Prokimen + отговора на модерното богословие: какво точно става аджеба след смъртта на човека и по чии критерии... :idea:
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
- Aurelia Felix
- Модератор
- Мнения: 4097
- Регистриран на: ср авг 12, 2009 8:47 pm
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Само за протокола... контекста е различен.
Става дума да не се страхуваме от сатаната, когато сме живи християни (и живеем като такива).
За сатаната грешника след смъртта става част от общата "плячка".
Става дума да не се страхуваме от сатаната, когато сме живи християни (и живеем като такива).
За сатаната грешника след смъртта става част от общата "плячка".
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Св. Николай Велимирович е озаглавил "Следсмъртната песен" така:
Mitarstva
kako ih je objavila prepodobnom Grigoriju
blažena Teodora posle svoje smrti
В края пък пише следното:
To je nauk Svetog Pravoslavlja.
Ето че и Григорий нарича преподобен, и учението за митарствата православно, а е епископ, за разлика от теб и мен.
На твърдението, че Бог не е създал ада, мога да отговоря с думите на Христа, че вечният огън е приготвен за дявола и неговите ангели (Мат. 25:41). Да не би и за тях да има жилище в дома на Отца? А дали съществува мъчилище пише в притчата за Лазар и богаташа. Последното изречение е без коментар, защото Църквата пее нещо съвсем различно - водвори ги идеже нест ни болезни, ни печал, ни воздихание - въведи ги там, а не че са там вече, за какво да молим за нещо, което се е случило ?!
Mitarstva
kako ih je objavila prepodobnom Grigoriju
blažena Teodora posle svoje smrti
В края пък пише следното:
To je nauk Svetog Pravoslavlja.
Ето че и Григорий нарича преподобен, и учението за митарствата православно, а е епископ, за разлика от теб и мен.
На твърдението, че Бог не е създал ада, мога да отговоря с думите на Христа, че вечният огън е приготвен за дявола и неговите ангели (Мат. 25:41). Да не би и за тях да има жилище в дома на Отца? А дали съществува мъчилище пише в притчата за Лазар и богаташа. Последното изречение е без коментар, защото Църквата пее нещо съвсем различно - водвори ги идеже нест ни болезни, ни печал, ни воздихание - въведи ги там, а не че са там вече, за какво да молим за нещо, което се е случило ?!
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Next пише: "А дали съществува мъчилище пише в притчата за Лазар и богаташа"
В първото Слово на св. Марк Ефески произнесено на 23 март 1438 г. на Събора във Ферара срещу латинската ерес за "очистващия огън и чистилището" се казва срещу изложения довод на Некст и латинците следното: " След това Господ в Евангелието от Лука в притчата за богатия Лазар, ни учи за участта, която очаква всеки един от тях, като казва, че Лазар, веднага след смъртта си бил "занесоха го Ангелите в лоното Авраамово, а богатия също бил погребан след смъртта си и душата му отишла в ада на мъки; по този начин , "лоното на Авраама" обозначава висшето упокоение в щастливото място на Божиите угодници, а чрез думите "ад" и "мъки" ни показва крайната присъда и вечното наказание над грешниците. Бог не е оставил между тях някакво /средно/ място представляващо място за временни мъки, но е подчертал, че между праведниците и грешниците съществува голяма пропаст огромна и непреодолима, която разделя едните от другите, и тя е окончателна и не допускаща никакво междинно състояние. " "Святой Марк Эфесский и Флорентинская Уния" , Архимандрит Амвросий Погодин , стр. 72
Що се отнася до канонизацията на блажените Теодора и Григорий, ако някоя Поместна църква е извършила такава, то по канон задължително е в денят на тяхната канонизация да бъде изнесена за поклонение тяхната икона и след това разпространена в диоцеза на съответната Поместна Църква. Въпросът ми към Некст е на коя дата и през коя година са канонизирани тези светци от БПЦ или РПЦ или СПЦ и къде са техните икони. Знаеш ли през кой век за първи път се превежда житието на св. Василий Нови и то вторият пространен вариант?
В първото Слово на св. Марк Ефески произнесено на 23 март 1438 г. на Събора във Ферара срещу латинската ерес за "очистващия огън и чистилището" се казва срещу изложения довод на Некст и латинците следното: " След това Господ в Евангелието от Лука в притчата за богатия Лазар, ни учи за участта, която очаква всеки един от тях, като казва, че Лазар, веднага след смъртта си бил "занесоха го Ангелите в лоното Авраамово, а богатия също бил погребан след смъртта си и душата му отишла в ада на мъки; по този начин , "лоното на Авраама" обозначава висшето упокоение в щастливото място на Божиите угодници, а чрез думите "ад" и "мъки" ни показва крайната присъда и вечното наказание над грешниците. Бог не е оставил между тях някакво /средно/ място представляващо място за временни мъки, но е подчертал, че между праведниците и грешниците съществува голяма пропаст огромна и непреодолима, която разделя едните от другите, и тя е окончателна и не допускаща никакво междинно състояние. " "Святой Марк Эфесский и Флорентинская Уния" , Архимандрит Амвросий Погодин , стр. 72
Що се отнася до канонизацията на блажените Теодора и Григорий, ако някоя Поместна църква е извършила такава, то по канон задължително е в денят на тяхната канонизация да бъде изнесена за поклонение тяхната икона и след това разпространена в диоцеза на съответната Поместна Църква. Въпросът ми към Некст е на коя дата и през коя година са канонизирани тези светци от БПЦ или РПЦ или СПЦ и къде са техните икони. Знаеш ли през кой век за първи път се превежда житието на св. Василий Нови и то вторият пространен вариант?
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Няма да се изпитваме по богословие, що не съм богослов.
1. Никой не е казъл, че има чистилище - от моите думи не може да се извади такъв контекст.
2. Аз знам за блаженна Теодора, не за св. Теодора.
3. Св. Филотея Търновска - за нея има ли запазена икона или повече от 2-3 реда текст в прослава? Няма. Защо?
(Това, кое направиха нашите в XX век не го брой)
4. Както се казва в заглавието на темата: Какво се разправяте за тези митарства!?
Никъде не пиша толкова дълго под заглавие, което не ми харесва - това е изключение. По-скоро ще отворя нова тема. Но тъй като не ми се занимава с "черешката на тортата", по-добре ще е да се погрижа за самата торта...
Ако може, не ме занимавайте с очевидни неща: точно митарствата са препъни камък за филсофстване. И какво ви боде очите, че аз приемам, че ги има. Някой от вас да се е връщал като мен от оня свят? Някой от вас да е бил като мен на ръба на смъртта, че и отвъд? Не? Прочетете пак "баба си Теодора". Модерното богословие не иска и 10% от това, което искат по митарствата. Стегнете се в кръста и критикувайте какво се иска на там - кое от исканото не е православно?!?!? Няма такова нали?
1. Никой не е казъл, че има чистилище - от моите думи не може да се извади такъв контекст.
2. Аз знам за блаженна Теодора, не за св. Теодора.
3. Св. Филотея Търновска - за нея има ли запазена икона или повече от 2-3 реда текст в прослава? Няма. Защо?
(Това, кое направиха нашите в XX век не го брой)
4. Както се казва в заглавието на темата: Какво се разправяте за тези митарства!?
Никъде не пиша толкова дълго под заглавие, което не ми харесва - това е изключение. По-скоро ще отворя нова тема. Но тъй като не ми се занимава с "черешката на тортата", по-добре ще е да се погрижа за самата торта...
Ако може, не ме занимавайте с очевидни неща: точно митарствата са препъни камък за филсофстване. И какво ви боде очите, че аз приемам, че ги има. Някой от вас да се е връщал като мен от оня свят? Някой от вас да е бил като мен на ръба на смъртта, че и отвъд? Не? Прочетете пак "баба си Теодора". Модерното богословие не иска и 10% от това, което искат по митарствата. Стегнете се в кръста и критикувайте какво се иска на там - кое от исканото не е православно?!?!? Няма такова нали?
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
И аз не желая да предъвкваме до безкрайност тази тема, защото си прав , че за всички грехове описани във въпросните съновидения ако не се покаем и получим прошка на греховете приемайки Тялото и Кръвта на Господа, че бъдем осъдени на Страшния Съд. До колкото съм чел стигнах до мнението, че в основата на духа за идеята да съществуват наказания и присъди раздавани от бесове, които след смъртта и изтърпяването на тези наказания ще заличат нашите грехове е невярна според православната Църква- Много вероятно е аз да греша, а ти да си прав и поради тази причина на никого не желая да налагам моето мнение. Някои считат, че ще се спасят всявайки страх и ужас от бъдещи наказания, а аз се спасявам като обичам Господа от цялото си сърце и душа и се надявам на неговата милост, като се кая за греховете си. Бъди здрав и ти желая от все сърце Господ да ти дава мъдрост и безкомпромисно за защитаваш православната вяра. С тези думи изчерпвам моето участие по тази тема.
Re: Какво се разправяте за тези митарства!?
Все си мисля, че това е православен форум, а не протестански (малка брадва).
Така говори завършен протестант, за който съчетанието: раба Божий (името на еди кой си)... не значи нищо.
Така говори завършен протестант, за който съчетанието: раба Божий (името на еди кой си)... не значи нищо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта