Как е изглеждала Пресвета Богородица
Как е изглеждала Пресвета Богородица
Свети Игнатий Богоносец
Тя е била преизпълнена с благодат и всякакви добродетели. В гонения и беди, винаги била весела. В нищета и нужди не се огорчавала. Когато я оскърбявали, никога не се ядосвала, а даже напротив - показвала благост. При благополучие била кротка. Милостива към бедните, винаги им помагала с каквото може. Била наставница в благочестието, във всякакво добро дело. Тя много обичала смирените, защото самата тя била смирена.
Свети Дионисий Аеропагит, специално дошъл от Атина за да я види. После написал на учителя си Апостол Павел:
Свидетелствам пред Бога, че освен самият Бог, няма на света такъв човек, толкова преизпълнен с благодат. Никой от човеците не може да достигне с мисълта си, това което съм видял аз. Изповядвам пред Бога: Когато мен Йоан ме доведе - най-светлият от апостолите, когато бях доведен пред лицето на Светата Дева, аз преживях неизразимо чувство. Пред мен заблестя някакво Божествено сияние. То озари моя дух. Аз почувствах благоухание, най-сладки аромати, изпълнен бях с такъв възторг, че нито телото мое немощно, нито духът ми можеха да понесат такова блаженство - обещание за вечното блаженство на Небесата. От нейната благодат - изнемощя моето сърце, изнемощя моя дух. Ако не бях си спомнял, твоите наставления, аз бих я сметнал за Бог. Не може да си представите по-голямо блаженство, от това, което аз изпитах.
В 4 век Свети Амвросий Медиолански, решил да напише, по спомена от християни, предаващо се от поколение на поколение:
Тя е била девица не само телом, но и духом. Смеренна духом, внимателна в думите си, благоразумна, немногоречива, обичаща книгите, трудолюбива, целомъдрена в речта си, почитайки не човека, но Бога - Съдията на своите мисли. Нейното правило било - никого да не оскърбява, на всички да желае доброто, да почита старите, да не завижда на богатите, да не се хвали, да бъде здравомислеща, да обича добродетелите.
Нима тя, поне с изражението на лицето си е обидила родителите си, била е несъгласна с роднините си, възгордяла се е над човек скромен, надсмяла се е над слаб, уклонила си е от беден?
Светата Дева е била със среден ръст, малко по-висок от среден. Косите и били златисти, веждите тъмни, дъгообразни, очите живи, носът - прав, удължен, устните и цъфтящи, лицето и - нито кръгло, нито остро, но леко издължено. Ръцете и пръстите - тънки.
Тя се доволствала от естественият цвят на дрехите. Тогава само богатите са можели да си позволят боядисани дрехи - багреница.
Тя била съвършено обикновена, неизкусна. Нямала и капка важност в себе си. Далечна от изнеженноста, отличавала се с пълно смирение. В беседването запазвала скромност и достойнство, не се смеела, не се гневяла, не се възмущавала.
Източник:
http://prichod.ru/parishioners-on-the-feasts/13826/
На иконатата - Пресвета Богородица Трилетная - икона, намираща се в Ерусалим.
Re: Как е изглеждала Пресвета Богородица
Струва ми се, че тази неправославна рисунка не подхожда никак за величието на Богоматер. То и "Въведение" си е взаимствано от апокрифите, но някак иконата е по-благоприлична за тема, касаеща Онази, която възпяваме като "Ширшая небес".
Без да отклонявам дискусията на кой как му се е присънил детският образ на Св. Богородица, възползвам се от случая да задам един въпрос за сериозни хора, които би трябвало да имат и минимална грамотност във вярата.
Отмина празникът Успение на Св. Богородица по двата стила.
Интересно ми е да узная мнението на православните ми единоЗверци дали Богоматер се е възнесла с тяло на небето или не.
Без да отклонявам дискусията на кой как му се е присънил детският образ на Св. Богородица, възползвам се от случая да задам един въпрос за сериозни хора, които би трябвало да имат и минимална грамотност във вярата.
Отмина празникът Успение на Св. Богородица по двата стила.
Интересно ми е да узная мнението на православните ми единоЗверци дали Богоматер се е възнесла с тяло на небето или не.
Re: Как е изглеждала Пресвета Богородица
Иконата е нарисувана в Украйна, в манастир. Угуменията дълго време е пазела стара картичка, подарък на баба и от Ерусалим. Накарала е да нарисуват икона по картичката. Не е канонична, така е.
Re: Как е изглеждала Пресвета Богородица
Отговорът се крие в Синаксара на празника, който ние четем на Успение, преди хората да се причастят...
Re: Как е изглеждала Пресвета Богородица
Вие добре сте го превели, но в това е разликата между Светото Писание и трудовете на отците, пък и църковната книжнина, последните не може да ги проследиш.
Ето :
Канони от св. Козма Маюмски, глас 1 и от св. Климент Охридски, глас 4 (взет с известни корекции от изданието „Св. Климент Охридски, Слова и служби”. Университетско издателство, С. 2009.)
Песен 4
Ирмос:
Ангелските войнства в трепет се дивят на чудото и сега покриват Твоето пресвето тяло, Пречиста Богородице, и на небето го отнасят.
В обаче този текст отсътва.
Преди време Прокимен написа:
Конкретният теологумен за т.н. "непорочно зачатие" се среща в православните богослужебни текстове и особено в 4-я тропар на 6-та песен от втория канона в чест на Рождество Богородично :"Поем святое Твое рождество, чтим и непорочное зачатие Твое, Невесто богозванная и Дево: славят же с нами ангелов чини, и святых души."
За съжаление тук не можем да се измъкнем, точно така е
Неслучайно католиците казват, че основа на учението им за Пресветата Дева са изповеданията на православните отци.
Ето :
Канони от св. Козма Маюмски, глас 1 и от св. Климент Охридски, глас 4 (взет с известни корекции от изданието „Св. Климент Охридски, Слова и служби”. Университетско издателство, С. 2009.)
Песен 4
Ирмос:
Ангелските войнства в трепет се дивят на чудото и сега покриват Твоето пресвето тяло, Пречиста Богородице, и на небето го отнасят.
В обаче този текст отсътва.
Преди време Прокимен написа:
Конкретният теологумен за т.н. "непорочно зачатие" се среща в православните богослужебни текстове и особено в 4-я тропар на 6-та песен от втория канона в чест на Рождество Богородично :"Поем святое Твое рождество, чтим и непорочное зачатие Твое, Невесто богозванная и Дево: славят же с нами ангелов чини, и святых души."
За съжаление тук не можем да се измъкнем, точно така е
Неслучайно католиците казват, че основа на учението им за Пресветата Дева са изповеданията на православните отци.
Re: Как е изглеждала Пресвета Богородица
Не става въпрос за глупости, а за основата на вярата. Въпросът е дали сме Христова или човешка църква? Дали вярваме в нещо, което ни е дадено от Бога или измисленото от човеци? Дали ще се включим в надпревара с католиците кой ще обогати вярата с повече новости?
Ние сме готови око да извадим на католиците за "марианските догми", а ги изповядваме. Нещо повече, последната на католиците, че Девата, заедно със Сина си, е съспасител на човечеството, е подробно разработена от поне една каруца православни писатели, предимно руско-говорящи. Да не говорим, че ако утре започнем да четем това в църквите на никой няма да му направи впечатление и ще е сигурен, че това е чисто православно учение.
Всичко, което е имало да се каже за Богородица е казано в Светото Писание. В тема за нея Ванче (или някой друг) ми беше казал да изложа своето изповедание за нея, а да не пиша безпир, е ще го изложа:
1 . Мариам е родена като всички хора, с първороден грях (няма да навлизам в спорове дали имаме вина или само носим последиците), защото само Един е безгрешен, което изключва всички останали;
2. Не знам дали е очистена от първородния грях преди или при зачеването или на Петдесятница. Казано е, че е благодатна, че е благословена между жените и е намерила благодат у Бога и Дух Светий ще слезе върху нея, и силата на Всевишния ще я осени. Казано е още, че роденият от нея ще е свят. От това можем да допуснем, че за да роди Безгрешния и тя трябва да е без грях, т.е. очистена е от първородния грях когато намира благодат у Бога, силата Му я осенява или Светият Дух слиза върху нея.
От друга страна обаче имаме и достатъчно основания да вярваме, че първородния грях се предава при зачатието и тогава съвсем не е задължително Девата да е била без грях, за да роди Светия;
3. Мария Дева е Богородица, не защото имало събор, а защото Елисавета, изпълнена с Дух Светий, казала: "Откъде ми това, при мен да дойде майката на Моя Бог";
4. Богородица е Приснодева;
5. Приснодевата е ходатай между човечеството и Иисуса Христа. По нейно ходатайство и въпреки своето първоначално нежелание Иисус Христос извършва първото си чудо в Кана Галилейска;
6. Пресветата Божия майка присъства на разпятието и е оставена от Сина си на грижите на апостол Иоан;
7. Тя е заедно с апостолите на Петдесетница.
8. Не знам каква е била кончината й, приемам казаното от Игнатий Богоносец, но какъвто и да е бил живота й ще я облажвам докато съм жив, защото това е Божия заповед, а не защото някой отец е изказал предположения за нейното възкачване на небето телом или липсата на първороден грях.
Моето вероизповедание е 50-100 пъти по-кратко, много бедно изразено и далеч от поезията на учението за Богородица на някой отец, но съм сигурен, че е от правилните.
Ние сме готови око да извадим на католиците за "марианските догми", а ги изповядваме. Нещо повече, последната на католиците, че Девата, заедно със Сина си, е съспасител на човечеството, е подробно разработена от поне една каруца православни писатели, предимно руско-говорящи. Да не говорим, че ако утре започнем да четем това в църквите на никой няма да му направи впечатление и ще е сигурен, че това е чисто православно учение.
Всичко, което е имало да се каже за Богородица е казано в Светото Писание. В тема за нея Ванче (или някой друг) ми беше казал да изложа своето изповедание за нея, а да не пиша безпир, е ще го изложа:
1 . Мариам е родена като всички хора, с първороден грях (няма да навлизам в спорове дали имаме вина или само носим последиците), защото само Един е безгрешен, което изключва всички останали;
2. Не знам дали е очистена от първородния грях преди или при зачеването или на Петдесятница. Казано е, че е благодатна, че е благословена между жените и е намерила благодат у Бога и Дух Светий ще слезе върху нея, и силата на Всевишния ще я осени. Казано е още, че роденият от нея ще е свят. От това можем да допуснем, че за да роди Безгрешния и тя трябва да е без грях, т.е. очистена е от първородния грях когато намира благодат у Бога, силата Му я осенява или Светият Дух слиза върху нея.
От друга страна обаче имаме и достатъчно основания да вярваме, че първородния грях се предава при зачатието и тогава съвсем не е задължително Девата да е била без грях, за да роди Светия;
3. Мария Дева е Богородица, не защото имало събор, а защото Елисавета, изпълнена с Дух Светий, казала: "Откъде ми това, при мен да дойде майката на Моя Бог";
4. Богородица е Приснодева;
5. Приснодевата е ходатай между човечеството и Иисуса Христа. По нейно ходатайство и въпреки своето първоначално нежелание Иисус Христос извършва първото си чудо в Кана Галилейска;
6. Пресветата Божия майка присъства на разпятието и е оставена от Сина си на грижите на апостол Иоан;
7. Тя е заедно с апостолите на Петдесетница.
8. Не знам каква е била кончината й, приемам казаното от Игнатий Богоносец, но какъвто и да е бил живота й ще я облажвам докато съм жив, защото това е Божия заповед, а не защото някой отец е изказал предположения за нейното възкачване на небето телом или липсата на първороден грях.
Моето вероизповедание е 50-100 пъти по-кратко, много бедно изразено и далеч от поезията на учението за Богородица на някой отец, но съм сигурен, че е от правилните.
Re: Как е изглеждала Пресвета Богородица
За този, който взема акъли от философи, постоянно се занимава с философски, католически, протестантски и пр. сайтове, каквото и да кажеш все тая. Има обаче опасност - като му кажеш нещо, да се зарови във въпросната тиня, с цел да го опровергае, реформира или отрече.
С други думи: Матей, глава 7, стих 6.
П.п.: Ако искаш верния отговор, търси го в православните книги, както и преди ти казах.
С други думи: Матей, глава 7, стих 6.
П.п.: Ако искаш верния отговор, търси го в православните книги, както и преди ти казах.
Върни се в “писание и предание”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта