Лутер, преданието, отците.

теми, свързани с протестантството
Потребителски аватар
Next
Потребител
Мнения: 2967
Регистриран на: чет мар 29, 2012 9:19 am

Лутер, преданието, отците.

Мнениеот Next » пон дек 09, 2013 12:59 pm

Разсъждения на протестант над протестантски превод, не направил си труда да разбере в пълнота какво казват православните на тема св. Предание..., а само мислейки си, какво аджеба би могло да е.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 1:10 pm

Право дума Випаз.
Некст, преди да даваш акъл, вземи кажи, как така смяташ че Св. Дух не е Христовият Дух.
Дори според православието това сигурно е ерес.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Зограф » пон дек 09, 2013 2:15 pm

Не става за това въпрос, а за това, че вие отричате всичко написано от първите християни, тълкуватели на Писанието, които безспорно са носели благодатта на Светия Дух. От тази сериозна грешка резултатите са, че там където учениците на Апостолите и техните ученици са казвали, че на това място Писанието се тълкува и трябва да се вярва точно така както е написано, 1600 години по-късно една група се е отклонила от истината и е започнала да твърди, че не е вярно това което е казал Христос в Евангелието, защото това е само предобрази и метафори. Не драги протестанти, вие сте ми скъпи, но ИСТИНАТА Е ПО-СКЪПА ЗА МЕН. Само поради липсата на вяра и осланянето на изпълнен с гордост плътски човешки ум може да се отрече, че когато Христос ти поднася чаша с благословено от Него вино и ти казва: Пий, ТОВА Е МОЯТА КРЪВ, ти човече в заслепението си да твърдиш ЧЕ ТОВА НЕ Е ВЯРНО. Да се отрича, че Светия Дух не е научил как първите християни трябва да разбират Евангелието и да се твърди, че всички са грешили докато не се родил Мартин Лютер, Калвин и Цвингли е просто несериозно. Простете не се засягайте, но е нужно поне малко скромност и смирение и да се признае ИСТИНАТА В ТЪЛКУВАНЕТО НА СЛОВОТО БОЖИЕ ЗАПАЗЕНО В ТРАДИЦИЯТА НА ЦЪРКВАТА ОЩЕ ОТ НАЙ-ДЪЛБОКА ДРЕВНОСТ. ИНАЧЕ СТАВАТЕ ДЪРВО БЕЗ КОРЕНИ.
small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 2:58 pm

Аз не се засягам, Зографе! На мен ми е ясно в какво вярва Православието. И казвам, че щом така вярвате, така си вярвайте, докато и ако Господ не ви открие /отвори очите/ ако в нещо бъркате. Това зависи и от смелостта на хората да преценяват убежденията си в светлината на писанието. Не е лесно и мнозина никога не успяват да сторят това, а понякога не е и нужно, понеже не е съществен пролемът. Както и да е.

Аз самият написах защо вярвам така в онази длъжка тема за чашата в Матей 26 глава. Тоа е моето убеждение там и това виждам да говори Иисус, както многократно посочих, че самият Той обяснява на съблазнилите се в думите Му юдеи, за кръвта и плътта, че думите които им говори, са дух и живот и нарочно посочва- плътта нищо не ползва. Тоест не иде реч за материални неща. На евреите им е ясно забранено да пият кръв, даже и на езичниците им е забранено от апостолите. Господ говори нещо друго, а това е именно че тази чаша е новият завет в Неговата кръв, което се пролива за мнозина. Има метафори и Иисус си служи многократно с тях. Като казва- това е моята кръв, може да се провери и да се види че няма в кръв в чашата, още повече че дори тогава когато го казва на апостолите, кръвта Му още не е пролята. Всеки непредубеден и независим изследовател, ще ви обясни добре, че щом тези фактори са налице, а и се вземеат предвид другите обичайни метафори на Синът Божий / Аз съм вратата, Аз съм истинската лоза, аз съм добрият пастир, Аз съм живият хляб и тн, че това е образен език, с цел да се онагледи духовна реалност зад тези думи. Ние наистина се храним с плътта на месията и пием кръвта Му, както и евреите пиеха от духовната канара Христос. Но това е в духовен смисъл. И това е което ни държи живи, и винаги ще ни държи. Ако сме едно с Месията и братята в общението, живеейки поради проливането на кръвта и разчупването плътта му за НАС!

Но, както казах, не е фатално да вярвате това което си вярвате, понеже така сте приели, фатално е че някак си това ви пречи да приемате другите дето не споделят тези ви убеждения за братя. Това е не е добре, такава ексклузивност и уникалност. Това за мен е именно деноминационната гордост, от която за съжаление и православието ,както и доста други страдат. Тези общности се имат винаги за уникални и единствени носители на Божията благодат. Има и изключения в тези среди, ти за мен си такова изключение, Зографе, но дори и при теб се вижда това нещо, че ако някой не споделя някаква доктрина приета от общността му, той все е неуверен за тези дето не я приемат, дали са Божии, или не са.
Писанието ясно казва кои са Божии, и как се познават Божиите люде. 1 то послание на апостол Йоан е категорично относно това!

Поздрави!
ТодорК
Модератор
Мнения: 1140
Регистриран на: пон окт 06, 2008 2:36 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот ТодорК » пон дек 09, 2013 3:07 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 3:18 pm

Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Зограф » пон дек 09, 2013 4:02 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 4:50 pm

Разбира се, че се нуждая от помощ Зографе, но от помоща на Св. Дух преди всичко. Нима писанията не са достатъчни? Напълно са достатъчни, те самите го казват -
един пример:
2Tим. 3:15 и от детинство знаеш свещенните писания, които могат да те направят мъдър за спасение чрез вяра в Христа Иисуса.

тук апостол Павел, не казва на Тимотей, ти имаш нужда някой да ти тълкува писанията, но заключава, че самите писания МОГАТ да направят Тимотей мъдър за СПАСЕНИЕ [b]чрез вяра [/b]в Христа Иисуса.

Аз те уважавам, Зографе. Както иждаш, аз нямам за цел да те убеждавам да ставаш неправославен!! :) :) Това не ми е работа, понеже аз няма това убеждение, че само този който мисли като мен за някой неща по писанието, се спасява. Така, че гордостта, не ми е чужда, и ще се боря, с нея както всеки до краят на живота си, но в случая не става дума за това, а тук говорим за реалности. Така че Византия, Рим, папитеq византийските императори , философите, съчиненията на Дионисий Ареопагит/Псевдо Дионисий/, платонизмът, оригенизмът, това не са глупости а имат страшно важно значение за вашите убеждения /на православните / днес. Както и Цвингли, Лутер, Калвин и тн имат също страшно важно значение за убежденията на протестантите днес. Няма разлика. Хората са еднакви през всички поколения и желанието им да притежават и да са единствени носители на истината също са едни и същи.

И понеже е добре да сме практични, макар да ти съчувствам искрено за проблемите с очите / не си толкова стар де :D :D дръж се/, та намери съчинения от апостолите или първите им ученици където те говорят различно от това дето пиша.
Но не искам да чета разни съчинения от 100 тната година след Христа. От писанието знам, че след заминаването на Петър в църквата навлизат сума и лъжеучители и така нещата се похулват.

Казано е ясно, въвеждат ТАЙНО гибелни ереси. Не явно, а тайно. Не бъдете толкова уверени в думите на гръцките християнски философи, като им чета философиите на някой, до какви "висини" стигат и се сещам за това дето казваш -Същото отношение има Господ спрямо ДРЪЗКОТО, САМОУВЕРЕНО В СОБСТВЕНИЯ СИ УМ, БОРАВЕНЕ, СРАВНЯВАНЕ И ТЪЛКУВАНЕ НА ХРИСТОВИЯ УМ В ПИСАНИЕТО На някои от тях доста им приляга това..

Когато говоря така, не атакувам вярата ви, тя се крепи на Христа и учението предадено на апостолите, нали?
Ако критиката към хора от по късни епохи ви съблазнява, то е понеже считате тези хора за боговдъхновени, но те не са такива.

И така , чакам текстове от до 100 година след Христа, да видя къде говорят и кой за нещо противно на това дето аз го говоря. Все пак истината трябва да я е имало още в първите години след Христа, и то същата непокътната, каквато смятате че имате вие. Аз твърдя, че апостолите не са практикували много от нещата които практикувате и вярвате днес в православната църква, и не само тя.
Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Зограф » пон дек 09, 2013 5:21 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 7:48 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 8:30 pm

Йоан
Потребител
Мнения: 914
Регистриран на: вт апр 20, 2010 4:19 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Йоан » пон дек 09, 2013 9:47 pm

small axe
Потребител
Мнения: 2485
Регистриран на: чет апр 23, 2009 7:23 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот small axe » пон дек 09, 2013 10:10 pm

Добре, аз писах каквото писах, не че на някой му пука кво е, но както и да е..

Така. На въпросите. Първо, аз не съм сигурен тези текстове за които говори Зограф, достоверна ли е датировката им, но д акажем е. Тогава имам въпроси към този който познава тези текстове посочени от Зограф.
1. В тях говори ли се за монашество. Ако да къде, цитати..
2. В тях говори ли се за безбрачие на епископите. Ако да къде, цитати..
3. В тах гоори ли се за исихазъм. Ако да къде, цитати..
4. В тях говори ли се за икони и иконопочитание. Ако да къде, цитати..
5.В тях говори ли се за почитанието на Дева Мария, [u]както днес гледате [/u]на това. Не говоря за уважение, а за почитание според изведените ви по- късно канони.. Ако да къде, цитати..
6. В тях говори ли се за свети мощи, поклонение на мощи, ако да къде, цитати..
7. В тях говори ли се за канонизиране на светци, почитание на светци, ако да къде, цитати..
8. В тях говори ли се за определени периоди на пости, и какво кога се яде, или не се яделАко да къде, цитати..
9.В тях говори ли се за Клир и миряни и за тайнства които единствено ръкоположен клир може да върши. Ако да къде, цитати..
10. В тях говори ли се за безгрешни събори и Свето предание, чрез което трябва да се тълкува писанието и то само от клира. Ако да къде, цитати..
11. В тях говори ли се за светци покровители на това и онова и застъпници пред Бога за вярващите. Ако да, къде цитати..
12. В тях говори ли се за молитви за мъртви хора. Ако да къде, цитати..
Има и други, но засега толкова. Когато има време и желание някой нека отговори и посочи цитати от въпросните автори за да ги разгледаме и видим.
Последна промяна от small axe на пон дек 09, 2013 10:34 pm, променено общо 3 пъти.
Йоан
Потребител
Мнения: 914
Регистриран на: вт апр 20, 2010 4:19 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Йоан » пон дек 09, 2013 10:26 pm

Зограф
Модератор
Мнения: 933
Регистриран на: вт апр 28, 2009 11:22 pm

Re: Правилна гледна точка за традицията 2Солунци 2:15

Мнениеот Зограф » пон дек 09, 2013 10:35 pm

Да още на Апостолския събор в Иерусалим са взети например следните решения: правило 64 - Ако някой клирик бъде забелязан, ЧЕ ПОСТИ в деня Господен, или в събота, освен едната /велика/ събота, да бъде низвергнат; а ако е мирянин да бъде отлъчен Друг пример: [b]Епископ, или презвитер, или дякон или въобще броящ се в клира, КОЙТО ПОСТИ НАЕДНО С ЮДЕИ, празнува наедно с тях или приема техни празнични дарове, като : опресноци или нещо подобно, да бъде низвергнат, а мирянин да бъде отлъчен[/b].

Върни се в “протестантство”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта