манастири и монашество

разкажете за вашите колебания и приключения по пътя към вярата
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » вт мар 18, 2008 11:15 pm

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » вт мар 18, 2008 11:21 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт мар 18, 2008 11:29 pm

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » вт мар 18, 2008 11:32 pm

жалко.

"Затова, братя, погрижете се да изберете измежду вас седем души с добро име, изпълнени с Дух Светий и с мъдрост, които ще поставим на тая служба; а ние постоянно ще пребъдваме в молитва и в служба на словото. Това предложение се понрави на цялото множество; и избраха Стефана, мъж изпълнен с вяра и Дух Светий, Филипа и Прохора, Никанора и Тимона, Пармена и Николая, прозелит от Антиохия, които поставиха пред апостолите, а те, като се помолиха, възложиха ръце на тях" (Деян. 6:3-6).
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » вт мар 18, 2008 11:48 pm

6 Тях поставиха пред апостолите: и те, като се помолиха, положиха ръце на тях.
7 И Божието учение растеше, и числото на учениците в Ерусалим се умножаваше твърде много; и голямо множество от свещениците се подчиняваха на вярата.
8 А Стефан, пълен с благодат и сила, вършеше големи чудеса и знамения между людете.

Това е за темата Благодат на Конвейр
Става въпрос за Благодатта - която се дава от горе. Нито един свещенник не би я получил по заслуги :) .

стих 3. Нито пък факта, че човеците, които щяха да се изберат за тази служба трябваше да бъдат “свидетелствовани, изпълнени с Дух Свят и с мъдрост”, показва, че дяконите отначало са били призвани да проповядват. Нито всичките презвитери даже се трудеха по проповядване и учение на словото (1Тим. 5:17). Прилично беше да се изберат за тази пълна с отговорност работа хора, които да бъдат без подозрение, набожни и мъдри. Поверяването й на човеци, които не са имали тези качества щеше да изложи църквата на укор и гибел.

стих 4. Великото дело на апостолите беше да проповядват словото на живота; и с това дело постоянна усърдна молитва беше тясно свързана като необходима за успехът му. Че апостолите трябваше да бъдат свободни да се предадът изцяло на молитва и служение на словото щеше да се удобри от всички искренни приятели на евангелието.

стихове Ст. 5,6. Стефан, на когото смъртта като на първия Християнски мъченик се разказва в следващата глава, се казва тук, че е бил “мъж изпълнен с вяра и със Светия Дух”. Филип се споменава в гл. 8, че проповядва евангелието в Самария, и че е бил нарочно изпратен да поучи и кръсти Етиопския скопец. Той се споменава и в гл. 21:8, че е живеел около двадесет години по-късно в Кесария, където е приел апостол Павел на гости, и е имал четири дъщери, които са имали дарбата на пророчество. За другите от седмината не знаем нищо положително.

стих 7. И голямо множество от свещениците. В Неем. 7:39-42, се споменава, че 4,289 свещеници се завърнали от Вавилонския плен. Техните потомци във времето на апостолите може да са възлизали на много хиляди; и макар, че първосвещениците са били противни и безсъвестни, може да е имало мнозина от другите свещеници, на които, понеже са били добре запознати със Старо-Заветните Писания, доказателствата, които Християнските проповедници привеждаха от тези писания щяха да направят повече впечатление, отколкото на простия народ. Присъединяването на такова множество от свещеници с Християнската вяра беше такава любопитна и важна случка, че да заслужи да се спомене от Лука в неговия кратък разказ за църковната ранна история. В същото време, това без съмнение е подтикнало противниците към по-голяма връждебност.

И така аз никъде не видях да се споменава "православните свещеннижи" :lol: :lol:
whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср мар 19, 2008 12:04 am

актех, отново доказваш, че се ловиш за буквата, а смисълът изпускаш, гледаш, но не виждаш, четеш, но не разбираш

Еп. Исидор Севилски (570— 638)
-Православен е този, който право вярва и съобразно с тази вяра правилно живее.

Св. Нектарий Оптински
-Православието е живот; човек не може да говори за него, човек трябва да го живее.

Св. Йоан Кронщадски
-Само Православната вяра прочиства и освещава човешката природа, омърсена от греха... Само тя осветява потъмнялото, изцерява нараненото от греха, сгрява замръзналото и обединява отделилите се от Бога.

Нито едно християнско изповедание освен Православието не може да доведе християнина до съвършенство или святост, до пълно очистване от греховете и нетление, защото другите изповедания, неправославните, държат истината в неправда (Рим 1:18 ) т. е. прибавили са към истината суемъдрие и лъжа и затова те нямат ония дарувани от Бога средства за пълно възраждане, каквито има Православната Църква. Всички божествени сили, необходими за живота и благочестието, са ни дадени в Православната вяра, а в другите вери и изповедания тези божествени сили произволно и дръзко, макар и не всички, са отхвърлени от лъжливите човешки мъдрувания.

Единствената истинска Църква е Източноправославната. Доказателство за това са дивните, спасителни, благодатни сили, които действуват в Църквата в извършваните Тайнства, в богослужението, в чудотворните мощи, в Св. икони, които точат чудеса от изцеления, в безчислените животворни божествени сили, които изобилно се изливат от Божието милосърдие върху вярващите.

Оная вяра е истинска, която ежедневно и непрестанно изтребва в човека всегубителния грях, очиства го, освещава го, просвещава, обновява, оживява, укрепва го, а не оная, която произвежда вражда, преследване, изтезания, мъки (католическата), или която докарва до лъжемъдруване, до господство на покварения човешки разум над Божественото Откровение, до отхвърляне на йерархията, тайнствата, пастирите и почти всичко онова, което Дух Светии, действувал в Св. апостоли и Св. отци, е установил за нашето спасение.

О. Владимир Гете (1816-1892)
-Прекрасна гледка представлява Православната Църква със своето удивително постоянство в учението! Тя е видяла много спорове; тя е издържала безбройни вражески нападения; тя е била подхвърляна на нечувани жестокости и преследвания; нейните врагове са я довеждали до състоянието на робство в същата оная страна, където тя някога е сияела с най-ослепителен блясък. Но и в нещастието и в поруганието, както и в дните на славата, тя е запазила своето учение. Нейните основни начала са началата на истинското християнство. Тя може и в наши дни да предложи на еретическите "църкви" и философи своето учение, най-прекрасното каквото светът е могъл да чуе някога!

Църквата за православния християнин, това е християнското общество, съществуващо още от апостолските времена. То живее единен живот; то не се изменя, понеже не променя нищо в Богооткровеното учение. Приело това учение отначало, то го преподава от век на век такова каквото го е получило. Вярващите (миряни) съставят в него точно такава съществена част, каквато и епископите. Последните имат специалното задължение да бдят над християнските общини да не би да проникне в тях някакво нововъведение. Но и всички вярващи също имат право да участвуват в запазването на Православието и те са длъжни да предпазят дори самия епископ, ако той, изменил на своя дълг, поиска да прави нововъведения. В такъв случай свещеникът и даже простият мирянин ако посочат еретика, не само няма да бъдат порицани, но дори ще заслужат прослава и благодарност от цялата Православна Църква". (O. Гете перифразира края на 15 правило на Цариградския двукратен събор (861 г.), където се изказва похвала на миряни - ревнители на Православната вяра, които бдят и изобличават дори епископи, изпаднали в заблуждение относно вярата и благочестието.)

Митр. Макарий
-За да се спасим, трябва да бъдем в едната, свята, съборна и апостолска Църква и да се пазим от всяка ерес. Иначе, отклоним ли се в друг път, неминуемо ще погинем. По учението на Св. отци и учители Църковни "вън от Църквата няма нито слушане, нито разбиране на Словото Божие, няма нито истинско Богопочитание, не се намира Христос, не се преподава Дух Свети; смъртта на Спасителя не доставя спасение, няма трапеза на тялото Христово; няма плодотворна молитва; не може да има ни спасителни дела, ни истинско мъченичество, ни висока девственост и чистота, ни душеполезен пост, ни благословение Божие. А в Църквата, напротив, е благоволението и благодатта Божия; в Църквата обитава Триединният Бог; в Църквата е познанието на истината, познанието на Бога и Христа, преизобилието на духовните блага; в Църквата са истинските, спасителни догмата, истинската, произлизаща от апостолите вяра, истинската любов, и правия път към вечния живот" (Православно догматическо богословие, 1988 г.)

Архимандрит Лазар Абашидзе
-Самата тази свята дума ["Православието"] вече казва много неща: право да се слави Бога, т. е. правилно, вярно да се осъзнава величието и славата Божия, достойно на това величие да се въздава хвала, да се славослови Вседържителят, Творецът на небето и земята, на видимото и невидимото. Но това познание е неразривно свързано и с това правилно и вярно да осъзнаваме нашето собствено падение, нищожество, недостойнство и със страх да произнасяме името Божие. Да възвеличаваме непрестанно Бога и да унижаваме непрестанно себе си - ето това е Православието!

Архиепископ Авeркий
-Православието - това е чистата и неизопачена Истина, донесена на земята от Спасителя за спасението на хората; това е запазеното в цялата си чистота и неповреденост истинско учение на Христа за вярата и благочестието, изложени от светите апостоли в Свещенното Писание, старателно изяснено и изтълкувано от техните законни приемници - апостолските мъже, светите отци и учители на Църквата в Свещенното Предание на нашата Православна съборна Източна Църква, която нищо не е изменила в това учение и затова съвсем справедливо се нарича Православна Църква.

актех, апостолите са били православни, Богородица е била православна, защото всички те са славили Бога правилно без да протестират и да се имат за безгрешни
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 12:08 am

а аз си мислих ,че преди Исус са били юдаисти :lol: :lol:

WOW озадачена съм ,че в Рим 1:1 пише ,че православието е единсвеното и непогрешимото следване на Бог :shock: :shock: :shock:

Това в новата Библия ли е - която ще излиза ?

И отново нямаш подкрепа от Словото . Май си скаран с него - не те подкрепя. Може пък да му удариш един молебен ,че да те подкрепи.
whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср мар 19, 2008 12:16 am

става въпрос за Послание на св.ап.Павел до Римляни, глава 1, 18 ред, само, че като се напише 8 със ) зад него ми показва това 8), като го видях, го поправих

18. Гневът Божий се открива от небето върху всяко нечестие и неправда на човеците, които държат истината в неправда;
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 12:34 am

whoami
Потребител
Мнения: 908
Регистриран на: пет фев 01, 2008 12:01 am

Мнениеот whoami » ср мар 19, 2008 1:05 am

Нито едно християнско изповедание освен Православието не може да доведе християнина до съвършенство или святост, до пълно очистване от греховете и нетление, защото другите изповедания, неправославните, държат истината в неправда (Рим 1:18, т.е."Гневът Божий се открива от небето върху всяко нечестие и неправда на човеците, които държат истината в неправда ) т. е. прибавили са към истината суемъдрие и лъжа и затова те нямат ония дарувани от Бога средства за пълно възраждане, каквито има Православната Църква. Всички божествени сили, необходими за живота и благочестието, са ни дадени в Православната вяра, а в другите вери и изповедания тези божествени сили произволно и дръзко, макар и не всички, са отхвърлени от лъжливите човешки мъдрувания.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 1:08 am

Иииииииииииииии хааааааааааааа
Само православни в рая. Цяла русия и българия. Гледай да не се спънеш като гледаш на горе към запазената ти вече ложа.

:lol: :lol: :lol:
Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср мар 19, 2008 1:22 pm

Айде пак, сега пък ни набута всички православни в рая. Ти не четеш ли, не си ли чела нищо за душата след смърта? Да си чула нещо за митарствата. Айде поне Бибилията чети по внимателно.
Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 1:37 pm

Бай Иван
Потребител
Мнения: 375
Регистриран на: чет ное 02, 2006 10:23 pm

Мнениеот Бай Иван » ср мар 19, 2008 1:40 pm

Потребителски аватар
aktex
Потребител
Мнения: 2764
Регистриран на: нед апр 30, 2006 2:30 am

Мнениеот aktex » ср мар 19, 2008 1:45 pm


Върни се в “пътят към храма”



Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта